Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-03, 21:58
  #13
Medlem
Hazizas avatar
Volvo säljer mer diesel än bensin bilar, lyssna inte på fake news!
Citera
2017-08-03, 23:10
  #14
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haziza
Volvo säljer mer diesel än bensin bilar, lyssna inte på fake news!

Nej, det är ingen som har spridit någon fake news om detta.
All media har skrivit att eventuella framtida förbud endast gäller de äldre euro 5 och inte de nyare euro 6 dieslarna.
Läs gärna mitt tidigare inlägg.

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så kan media ofta slarva med detaljer när de publicerar sina artiklar, detta gäller dock främst kvällspressens hemsidor där materialet snabbt sammanställs och publiceras utan större granskning.
Därför är det bättre att hålla sig till tryckta tidningar, tv-nyheter, eller radio, när man vill informera sig om exakt vad som gäller.
Bäst på detta är SVT och SR.

Att Volvo säljer fler dieselbilar än bensinbilar i Sverige är en självklarhet, även den totala bilförsäljningen är övervägande dieselbilar, i år ligger dieselandelen på 52%.

Utan dieseln klarar vi inte de uppsatta klimatmålen om minskade co2-utsläpp, detta eftersom bensinmotorerna släpper ut betydligt mer co2 än motsvarande dieselmotor.
De bästa och renaste dieselmotorerna är de nyaste euro 6 dieslarna med SCR rening, dessa är också ur hälsosynpunkt betydligt bättre än de flesta bensinmotorer.
Dieselmotorn kommer därför även i framtiden att vara ett viktigt motoralternativ.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback