Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-30, 04:11
  #1
Medlem
Schnyggves avatar
Hej!

Funderar på att återgälda min mamma lite ekonomiskt, genom att henne en ny iPad, men jag vet inte riktigt vilken? Hon har nu en gammal mini som börjar bli djävulskt trött, men som hon använder flitigt. Hon har sagt att om skulle köpa en ny skulle hon vilja ha den större modellen (detta innan 12.9 kom, det tror jag blir väl stort)
Man kan ju få en är det air 2? med bara wifi (hon använder den bara hemma) för strax under 4k, men nu har ju den nya 10.5 kommit, och det skiljer ju typ 3.5k nästan dubbla priset, är det värt det?

Något säger ju mig att det absolut inte är värt det, med tanke på att hon mest spelar wordfeud och kollar fejjan på den typ, men den skulle ju vara betydligt mer framtidssäker...hade det skiljt lite mindre hade det ju inte vart någon tvekan, men nu skiljer det 3.5k typ...hur skiljer sig dessa åt för en väldigt basic användare? hur hade ni gjort? Dock får man ju dubbelt så mycket minne i instegsmodellen på pro, så det inte behöver bli problem efter ett tag (hon har 16 nu) Den ska köpas kontant.
__________________
Senast redigerad av Schnyggve 2017-07-30 kl. 04:16.
Citera
2017-07-30, 04:32
  #2
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Hej!

Funderar på att återgälda min mamma lite ekonomiskt, genom att henne en ny iPad, men jag vet inte riktigt vilken? Hon har nu en gammal mini som börjar bli djävulskt trött, men som hon använder flitigt. Hon har sagt att om skulle köpa en ny skulle hon vilja ha den större modellen (detta innan 12.9 kom, det tror jag blir väl stort)
Man kan ju få en är det air 2? med bara wifi (hon använder den bara hemma) för strax under 4k, men nu har ju den nya 10.5 kommit, och det skiljer ju typ 3.5k nästan dubbla priset, är det värt det?

Något säger ju mig att det absolut inte är värt det, med tanke på att hon mest spelar wordfeud och kollar fejjan på den typ, men den skulle ju vara betydligt mer framtidssäker...hade det skiljt lite mindre hade det ju inte vart någon tvekan, men nu skiljer det 3.5k typ...hur skiljer sig dessa åt för en väldigt basic användare? hur hade ni gjort? Dock får man ju dubbelt så mycket minne i instegsmodellen på pro, så det inte behöver bli problem efter ett tag (hon har 16 nu) Den ska köpas kontant.

Kan tipsa om www.mtorget.se
Dem säljer begagnade Ipad´s till vettiga priser och där vet man att man får en felfri produkt
eftersom man dels får garanti och att varje som de får in gås noggrant igenom på en auktioserad
appleverkstad
Citera
2017-07-30, 04:33
  #3
Avstängd
Bloodybiffs avatar
Det är en present till din mamma, köp den vassaste och nyaste som finns på marknaden!
Citera
2017-07-30, 04:40
  #4
Avstängd
Bloodybiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Kan tipsa om www.mtorget.se
Dem säljer begagnade Ipad´s till vettiga priser och där vet man att man får en felfri produkt
eftersom man dels får garanti och att varje som de får in gås noggrant igenom på en auktioserad
appleverkstad

Jag varför inte köpa begagnat, det är ju bara en present till mamma.
Citera
2017-07-30, 04:55
  #5
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Kan tipsa om www.mtorget.se
Dem säljer begagnade Ipad´s till vettiga priser och där vet man att man får en felfri produkt
eftersom man dels får garanti och att varje som de får in gås noggrant igenom på en auktioserad
appleverkstad
Tack för tipset, jag känner till dem, men i detta fall blir det nog en ny...

Citat:
Ursprungligen postat av Bloodybiff
Det är en present till din mamma, köp den vassaste och nyaste som finns på marknaden!
Fattar hur du tänker, men frågan är om hon har nytta av den extra krämen osv..skulle gärna vilja se lite argument, som hjälper mig ta rätt beslut, och det skulle ju i sådana fall bli en 10.5 64gb wifi mer än så behövs definitivt inte, hon har fan minne kvar och den gamla är en 16gb, biler och mer minneskrävande saker gör hon med sin iphone...
Citera
2017-07-30, 11:02
  #6
Medlem
Crashs avatar
har du pengar så köp senaste modell, den kommer vara snabb några år framåt
Citera
2017-07-30, 11:19
  #7
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
har du pengar så köp senaste modell, den kommer vara snabb några år framåt

Jo jag tänker ju lite så jag med, men frågan är om hon märker skillnad / verkligen har nytta av det? jodå pengar finns...tänkte köpa ett par Bowers & wilkins P7 till mig själv, som liksom hade täckts av dessa 3500 utöver en Air 2...då hade jag kommit undan med 7.5k totalt, nu skulle det bli strax under 11...
Citera
2017-08-05, 07:31
  #8
Medlem
Air 2 är ju flera år gammal och har ersatts av Ipad 9,7. Air2 har sämre processor men något bättre skärm än 9,7. En Pro verkar helt onödig för din mamma.

En 9.7 med 32 Gb och wifi kostar knappt 4 papp idag.
__________________
Senast redigerad av Besserschmitt 2017-08-05 kl. 07:37.
Citera
2017-08-05, 20:44
  #9
Medlem
Schnyggves avatar
Tack för svar! Blev en Pro 10.5! hon blev nöjd och mycket glad! även fast hon aldrig kommer utnyttja dess fulla potential...men men! fin är den! blev en roséguld.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback