Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-08-05, 10:36
  #37
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Ironi på hög nivå.

https://twitter.com/ViaBTC/status/893744282087047168
Citera
2017-08-05, 10:56
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c63amg
läser överallt att man kan ha samma mängd bitcoin cash som bitcoins om man kontrollerar sin private key? Jag har ca 2 bitcoins. betyder detta att jag OCKSÅ har till gång till 2 BCH gratis ? Dvs utan att detta påverkar mina bitcoins. Fett rörigt allting...

För att göra det mindre rörigt, tänk dig en dator. Om du kopierar en mapp, så har du två mappar med identiskt innehåll och de ser identiska ut, med identisk historik. Men gör du en ändring i den ena mappen så görs ju inte ändringen i den andra mappen.

1 Augusti så kopierade någon den blockchain som är Bitcoin för att göra Bitcoin Cash. Alla som hade vanliga Bitcoin vid kopieringen, hade även Bitcoin Cash, då "mappstrukturen"(blockchain) bara kopierats. Precis som vid kopiering av mappar så kommer ändringar av innehåll endast ske i respektive mapp(blockchain). Så skickar du t.ex. 1 Bitcoin den 2:a Augusti, så händer inget i Bitcoin-cash mappen, och vice versa.
Citera
2017-08-05, 12:37
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
För att göra det mindre rörigt, tänk dig en dator. Om du kopierar en mapp, så har du två mappar med identiskt innehåll och de ser identiska ut, med identisk historik. Men gör du en ändring i den ena mappen så görs ju inte ändringen i den andra mappen.

1 Augusti så kopierade någon den blockchain som är Bitcoin för att göra Bitcoin Cash. Alla som hade vanliga Bitcoin vid kopieringen, hade även Bitcoin Cash, då "mappstrukturen"(blockchain) bara kopierats. Precis som vid kopiering av mappar så kommer ändringar av innehåll endast ske i respektive mapp(blockchain). Så skickar du t.ex. 1 Bitcoin den 2:a Augusti, så händer inget i Bitcoin-cash mappen, och vice versa.
Tack för ett mycket bra svar! Blev lite klokare nu.
Citera
2017-12-15, 14:49
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
För att göra det mindre rörigt, tänk dig en dator. Om du kopierar en mapp, så har du två mappar med identiskt innehåll och de ser identiska ut, med identisk historik. Men gör du en ändring i den ena mappen så görs ju inte ändringen i den andra mappen.

1 Augusti så kopierade någon den blockchain som är Bitcoin för att göra Bitcoin Cash. Alla som hade vanliga Bitcoin vid kopieringen, hade även Bitcoin Cash, då "mappstrukturen"(blockchain) bara kopierats. Precis som vid kopiering av mappar så kommer ändringar av innehåll endast ske i respektive mapp(blockchain). Så skickar du t.ex. 1 Bitcoin den 2:a Augusti, så händer inget i Bitcoin-cash mappen, och vice versa.

Ompet, du verkar veta vad du talar om.
Försökt läsa mig klok men undrar följande.

Om jag har Bitcoins liggande i en paper wallet, har jag förstått det som att jag retroaktivt kan plocka ut mina Bitcoin cash.

När forken på Bitcoin Gold gjordes antar jag att liknande kan göras.
Vet du om jag kan låta mina Bitcoins ligga på paper wallet utan att "oroa" mig över att forks inte nyttjas?

Tacksam!
Citera
2017-12-15, 23:14
  #41
Medlem
Ja, du har Bitcoin Cash och Bitcoin Gold på din pappersplånbok. Och du kan låta dem ligga kvar utan problem.

Var försiktig om du ska använda dina Bitcoin Gold då teamet bakom rekommenderat en plånbok som stjäl alla Bitcoin och Bitcoin Gold när du matar in dina privata nycklar.
Citera
2017-12-16, 15:14
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Ja, du har Bitcoin Cash och Bitcoin Gold på din pappersplånbok. Och du kan låta dem ligga kvar utan problem.

Var försiktig om du ska använda dina Bitcoin Gold då teamet bakom rekommenderat en plånbok som stjäl alla Bitcoin och Bitcoin Gold när du matar in dina privata nycklar.
Tack för det!
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback