Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-29, 23:43
  #1
Medlem
Vart kan jag hitta beta testare till en chatroulette-lik svensk sajt? Jag hade för mig jag för några år sen skymtade en webbsida där personer frivilligt kunde ansluta sig till en beta eller alfa, men jag kommer inte ihåg vad den hette och jag hittar inte längre den.

Finns det något svenskt alternativ kanske?
Citera
2017-07-29, 23:59
  #2
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFlawless
Vart kan jag hitta beta testare till en chatroulette-lik svensk sajt? Jag hade för mig jag för några år sen skymtade en webbsida där personer frivilligt kunde ansluta sig till en beta eller alfa, men jag kommer inte ihåg vad den hette och jag hittar inte längre den.

Skapa en epostlista dit intresserade kan anmäla sig så kan du bjuda in i önskad takt. Gör ett anmälningsformulär på startsidan.

Tipsa sedan personer du nätverkar med, i forum för sajtens målgrupp och för yrkesfolk som bygger webbplatser.

Glöm inte Reddit
Interested in beta testing something? New opps are posted here daily. If you have your own product and are looking for testers, feel

Finns även webbtjänster för detta.
https://betalist.com/

Aktuell artikel att inspireras av
https://www.fastcompany.com/3002926/...roof-beta-test

Citat:
Ursprungligen postat av MrFlawless
Finns det något svenskt alternativ kanske?
Vissa slutna Facebookgrupper. Sök efter dem och anmäl dig.
__________________
Senast redigerad av filmfreak 2017-07-30 kl. 00:02. Anledning: typo
Citera
2017-07-30, 00:04
  #3
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFlawless
Vart kan jag hitta beta testare till en chatroulette-lik svensk sajt? Jag hade för mig jag för några år sen skymtade en webbsida där personer frivilligt kunde ansluta sig till en beta eller alfa, men jag kommer inte ihåg vad den hette och jag hittar inte längre den.

Finns det något svenskt alternativ kanske?
En möjlightet skulle vara att lägga ut en tråd med länk till din test-inbjudan.
Jag har svårt att förstå att detta skulle bryta mot någon regel.
Citera
2017-07-30, 00:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
En möjlightet skulle vara att lägga ut en tråd med länk till din test-inbjudan.
Jag har svårt att förstå att detta skulle bryta mot någon regel.
Ja det låter ju lättast. Frågan är om Flashback är min främsta målgrupp. Men det finns ju väldigt många här så några är i alla fall intresserade skulle jag tro.
Dock måste flera personer testa samtidigt som har webcam och mic. Så de går inte att en och en kommer.
Citera
2017-07-30, 07:54
  #5
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFlawless
Ja det låter ju lättast. Frågan är om Flashback är min främsta målgrupp. Men det finns ju väldigt många här så några är i alla fall intresserade skulle jag tro.
Dock måste flera personer testa samtidigt som har webcam och mic. Så de går inte att en och en kommer.
Du kan nog få tag på en hel del intresserade här. Sedan är det upp till dig att ys ut ut f de som stämmer in på dina krav.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback