Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-07-30, 12:14
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Troligen manligt kön och rökare.
Ser ut som att han röker en rejäl spliff på en av bilderna.
Hahaha
Pappan till barnen är rökare så kanske stämmer?
Citera
2017-07-30, 12:15
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Vecka 13 är tyvärr troligen för tidigt för någon att se kön. Fostren börjar utveckla de karaktäristiska dragen för pojke/flicka så det är oerhört otydligt än så länge.

Edit: Men jag blir nästan tårögd av att se bilderna. Jag hade mitt första ultraljud med ungen i vecka 13. Det var det bästa ultraljudet av 10 då man kunde se fostret i helhet där det låg och vinkade. Sedan kunde man ju bara se delvisa bilder.

Iallafall: Ni får reda på könet vid RUL. De här bilderna är tagna för tidigt för att vi ska kunna gissa. Det finns ett bikarbonattest som sägs kunna avslöja kön beroende på vilka hormoner som är igång i mammans kropp och det stämde för mig (som fick en son) och för min vän (som fick en dotter).

http://www.familjeliv.se/forum/threa...e-eller-flicka

Det visade fel för min syster vet jag men sla absolut testa😊
Citera
2017-07-30, 12:37
  #27
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunshineabc
Spännande tack!
Det kan mycket möjligt stämma. Men då ser barnmorskan fel Veckan kanske..
Enligt min beräkning ska också vara V 14 för V 13 hamnar på en gravidetsdag där jag vet aty vi inte haft samlag i flera dagar. Jag anmände p-pilller innan o jag slutade använda p -piller den 12 april 2017.
25 apil, 26 april o 27, 28april lite har jag haft blödning. Enligt mig så var det inte mens utan blödning efter när man slutar p-piller eller kanske betydde att mensen kommer i gång igen. När jag räknar efter barnmoskans beräkning idag typ V 13+ 3 så hamnar jag 27 april att jag blev gravid. Fast 25, 26 och 27 vi inte ens haft samlag 😁 kan spermen verkligen leva så länge?
Om man räknar V 14+3 så stämmer nog 21 april min gravitetsdag eller om det är innan. Då betyder att jag fick mens/blödnong efter jaf blev gravid..tänker jag rätt?
Du tänker rätt, dom små rackarana kan leva upp till 5 dygn men 21 eller tidigare låter mer troligt.
Blödningen är heller inte ovanlig speciellt inte om du nyss slutat med p-piller.
Är det ditt första?
Första förlossningen är det inte ovanligt att man drar över tiden och det brukar ta lite tid från att det kommer igång tills det är klart, andra kan det gå fort.
Jag blir inte förvånad om du får en vecka eller två innan beräknat, så ett gott råd...se till att ha packat vad du vill ha med dig redan ett par veckor innan beräknat och var medveten om att det kan dra igång.
Sen kanske du ska kolla upp vilka förlossningskliniker du har i närheten och även kanske närmaste stad, som du kanske har läst är det kris på förlossningsklinikerna nu och det är fullt till bristningsgränsen på många ställen.
Detta kommer nog inte ändrats det närmaste året så en lista över ställen och telefonnummer till dom kan vara bra, då kan du ringa och kolla att det finns plats innan du åker så slipper du hänvisas till annat ställe när du kommer dit.
Kolla även upp vad klinikerna ligger så slipper ni leta efter kliniken ni skall till.
Citera
2017-07-30, 14:39
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Du tänker rätt, dom små rackarana kan leva upp till 5 dygn men 21 eller tidigare låter mer troligt.
Blödningen är heller inte ovanlig speciellt inte om du nyss slutat med p-piller.
Är det ditt första?
Första förlossningen är det inte ovanligt att man drar över tiden och det brukar ta lite tid från att det kommer igång tills det är klart, andra kan det gå fort.
Jag blir inte förvånad om du får en vecka eller två innan beräknat, så ett gott råd...se till att ha packat vad du vill ha med dig redan ett par veckor innan beräknat och var medveten om att det kan dra igång.
Sen kanske du ska kolla upp vilka förlossningskliniker du har i närheten och även kanske närmaste stad, som du kanske har läst är det kris på förlossningsklinikerna nu och det är fullt till bristningsgränsen på många ställen.
Detta kommer nog inte ändrats det närmaste året så en lista över ställen och telefonnummer till dom kan vara bra, då kan du ringa och kolla att det finns plats innan du åker så slipper du hänvisas till annat ställe när du kommer dit.
Kolla även upp vad klinikerna ligger så slipper ni leta efter kliniken ni skall till.


Tack ska du ha!😊Det är mitt första ja!
Jag har BF 31/1 2018 enligt deras beräkning😊
Citera
2017-07-30, 16:06
  #29
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunshineabc
Hahaha
Pappan till barnen är rökare så kanske stämmer?

Rökare eller, "rökare"?
Jag tror fortfarande på en kille.
Citera
2017-08-01, 19:30
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Rökare eller, "rökare"?
Jag tror fortfarande på en kille.
Cigaretter menar jag självklart 😊
Tack för din gissning
Citera
2017-08-13, 20:22
  #31
Medlem
LouTeasdales avatar
Man kan studera könsknölen från ca v 11-12.
Finns en uppsjö av forum på nätet där du kan ladda upp dina bilder och få hjälp att gissa.


Kontakta även dr Andes Selbing som har privat ultraljudsmottagning. Han har gett mig "prognoser" som han själv kallar det vid ultraljud v11+2.
Tre av tre rätt.
Citera
2017-08-13, 20:24
  #32
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LouTeasdale
Man kan studera könsknölen från ca v 11-12.
Finns en uppsjö av forum på nätet där du kan ladda upp dina bilder och få hjälp att gissa.


Kontakta även dr Andes Selbing som har privat ultraljudsmottagning. Han har gett mig "prognoser" som han själv kallar det vid ultraljud v11+2.
Tre av tre rätt.

Varför är det så viktigt att du får veta så tidigt som möjligt?
Citera
2017-09-09, 05:45
  #33
Medlem
Tänkte uppdatera att vi ska få en pojke. Han mår bra tack o lov🤗
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback