Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-29, 20:54
  #1
Avstängd
Kom och tänka på hur detta skall tolkas, jag är nykter och drogfri enligt vården själv,men jag står på följande mediciner dagligen:
1. Elvanse 70mg morgon 70mg eftermiddag (lisdex-amfetamin)
2. Imovane 7.5mg till kvällen
3. Pargitan Mite 5mg x4 vid behov om dagen
4. Haldol 2mg x4
5. Mirtazapin
6. Litium 2st morgon 2st kväll
7. Zyprexa (olanzapin).


Tycker själv inte att detta känns som att vara drogfri eller nykter då jag längtar efter medicinernas "rus" och känsla varje dag. Ser fram emot nästa tablett varje timme. Sjukt!
Citera
2017-07-29, 21:01
  #2
Medlem
JussiBs avatar
Verkligen inte drogfri.
Hur fan har du lyckats få den blandningen utskriven? Behöver du verkligen ALLT som du får? Du kanske kan plocka bort något/några preparat. Får du behandling i övrigt? Annars är det förjävligt.
Citera
2017-07-29, 21:12
  #3
Medlem
xamfetamins avatar
Undrar samma..
har ett tidigare missbruk men gått på behandling länge, räknas som "drogfri" enligt dom men
dom skriver ju samtidigt ut mina dagliga mediciner (elvanse, ritalin, lyrica, stilnoct/imovane bl.a)

Är väl "lagligt" sett drogfri då eftersom jag endast tar det jag blir ordinerad utav beroendemott.?
Men många jag känner tolkar inte det som att vara drogfri

edit: tar det inte rus syfte, tar det som medicin mot mina diagnoser för att klara vardagen och känner inget rus av dom doserna jag tar
Citera
2017-07-29, 21:18
  #4
Medlem
gurkmajjas avatar
Jag "tolkar" att vara nykter och drogfri som att inte dricka alkohol eller inta droger. Oavsett om drogerna kallas mediciner eller ej.

Så nej, om du frågar mig är du inte drogfri.
Citera
2017-07-29, 21:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Jag "tolkar" att vara nykter och drogfri som att inte dricka alkohol eller inta droger. Oavsett om drogerna kallas mediciner eller ej.

Så nej, om du frågar mig är du inte drogfri.


Gäller det här nikotin, koffein och socker också? I ditt tycke alltså, finns ju inga bestämda regler direkt.
Citera
2017-07-29, 21:29
  #6
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klintebo1
Gäller det här nikotin, koffein och socker också? I ditt tycke alltså, finns ju inga bestämda regler direkt.
Det anser inte jag vara droger i den bemärkelsen att de är påtagligt sinnesförändrande så nej.
Citera
2017-07-29, 21:59
  #7
Medlem
musttomtes avatar
Kliar mig lätt i ansiktet och undrar hur fan har du fått dessa läkemedel utskrivet ? måste vara en Svenska gammal goding till doktor..

Om snuten tar dig så pissar du rött på alla punkter haha. Ne men en del i alla fall.
Citera
2017-07-29, 22:09
  #8
Medlem
Drinkycrows avatar
Heh aldrig tagit så mycket droger som när jag var inlagd heller. Rätt sjukt. Drogfri är du ju verkligen inte. Men man kan ju fortfarande ta vissa mediciner och vara nykter dock, men med alla de där tabletterna skulle jag inte säga du är det heller.
Citera
2017-07-29, 22:10
  #9
Medlem
Låter märkligt minst sagt.
Citera
2017-07-29, 22:14
  #10
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RitalinConcerta
Kom och tänka på hur detta skall tolkas, jag är nykter och drogfri enligt vården själv,men jag står på följande mediciner dagligen:
1. Elvanse 70mg morgon 70mg eftermiddag (lisdex-amfetamin)
2. Imovane 7.5mg till kvällen
3. Pargitan Mite 5mg x4 vid behov om dagen
4. Haldol 2mg x4
5. Mirtazapin
6. Litium 2st morgon 2st kväll
7. Zyprexa (olanzapin).


Tycker själv inte att detta känns som att vara drogfri eller nykter då jag längtar efter medicinernas "rus" och känsla varje dag. Ser fram emot nästa tablett varje timme. Sjukt!


Nej du är långt ifrån drogfri, du har bara ersatt en substans med en annan haha.
Citera
2017-07-29, 23:30
  #11
Medlem
Du kanske behöver dina mediciner för att kunna leva med dig själv och i samhället ? Adhd meds är inte farligt , ej heller någon liten imovane till natten ! Behöver du dessutom neuroleptika så är det väl så det är ställt .Bättre att ta sina meds än jaga varje dag och ställa till det för sig själv och andra ! Rådfråga ej flashback om mediciner ,hälften här inne har aldrig varit utanför dörren !!
Citera
2017-07-29, 23:37
  #12
Avstängd
Jag tolkar det nog som

Max 1-3 öl o dagen, och bara en spliff om dagen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback