Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-29, 18:07
  #13
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Det är ju inte för inte som det brukar kallas Svea Rikas Lag. 😊

Ja, ekonomisk brottslighet verkar vara den enda kategori brott där man verkligen tillämpar straffskalorna fullt ut. Pöbeln får inte få för sig att det går att komma undan med att hustla storfinnansen eller lura systemet. Gör man sådant råkar man illa ut.

Är det bara vanliga slödder som själva drabbas så är det fan ingen domstol som byr sig.
Är det någon innom staten som begått brott i tjänsten så blir det milt straff genom strafföreläggande och tystas ned.
__________________
Senast redigerad av Xer0 2017-07-29 kl. 18:10.
Citera
2017-07-30, 10:49
  #14
Medlem
Bra på att fixa gratis boende, Nu har han fått åtta månader till.
Citera
2017-07-30, 14:31
  #15
Medlem
Någon som sitter på FUP? Eller vet hur han gått tillväga för att lyckas med detta? Då min erfarenhet är att hotell alltid kräver ett kort med depositum vid incheckning ifall något skulle hända.
Citera
2017-07-30, 17:44
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windale
Någon som sitter på FUP? Eller vet hur han gått tillväga för att lyckas med detta? Då min erfarenhet är att hotell alltid kräver ett kort med depositum vid incheckning ifall något skulle hända.
Har ej FUP, men läste att han påstått att bagaget, med hans kreditkort, blivit försenat med flyget och skulle komma senare. Jag gissar på en övertygande personlighet så personalen helt enkelt blev lurade, var snälla/dumma och lät honom bo utan att behöva reservera på kreditkort.
Citera
2017-07-31, 02:04
  #17
Medlem
MassiveBs avatar
Läste att han hade förbokat via nätet på någon större förmedlingstjänst, vilket då han har kortet inlagt, men inte haft pengar på det. Vilket då tjänsten skall garantera hotellet eller liknande. Hotellen går då efter förmedlningstjänsten (hotels.com och allt dom heter) bokning där det är reserverat på förhand. Då han inte hade pengar på kortet så smet han iväg innan utcheckning, eller sa att han lurade personal att han skulle hämta ut pengar eller något sådant. Han måste ha varit trovärdig av sig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback