Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-29, 15:54
  #1
Medlem
Hejsan. Jag flög ganska nyligen ensam utomlands och då blev det till Las Vegas och nu vill jag åka igen inom ett år. Just Las vegas var ju väldigt turistvänligt med att bara gå utanför hotellet så sålde man turer till GC och HD och nu vill jag åka någon annanstans där det är enkelt. Tips?

Helst skulle kunna vara om man kan hitta en buss eller något som man kan åka på en lång trip tillsammans med andra kanske över flera delstater och inte svindyrt jämfört med att boka ett flyg och hotell själv, finns det?
Citera
2017-07-29, 18:19
  #2
Medlem
https://www.seat61.com/UnitedStates.htm
Citera
2017-08-01, 11:11
  #3
Medlem
Det behöver ju inte vara svindyrt med hotell o.s.v. heller beroende på vilken standard man kräver. Om man orkar gräva på prisjämförelsesajter är det ju förhållandevis billigt. Och bil är också ganska billigt att hyra.

Förra året fick jag...
- Flyg Arlanda - New York.
- Flyg New York - San Francisco.
- Flyg San Francisco - Los Angeles.
- Flyg Los Angeles - Arlanda.
- Motell i New York i 5 dagar.
- Hotell i San Francisco i 4 dagar.
- Hotell i Los Angeles i 5 dagar.
- Ford Mustang i 9 dagar (bilade mellan SF och LA istället för att flyga, men orkade inte avboka den delflygningen).
...för under 25 000 kr.
Och hade jag valt samma standard på boende som i New York, även på de andra orterna eller bara kört valfritt sunkmotell, hade jag antagligen klarat mig under 15 000 kr.

Och bil är ju jävligt värt att ha - att kunna åka hur man vill, när man vill!
Och en Mustang är ju inte en av de billigare bilarna (bilen jag hyr för årets tripp kostar mig 9 000 kr för en hel månad, t.ex.).
__________________
Senast redigerad av Hexenhammer 2017-08-01 kl. 11:11. Anledning: glömde en sak! :)
Citera
2017-08-03, 20:28
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Det behöver ju inte vara svindyrt med hotell o.s.v. heller beroende på vilken standard man kräver. Om man orkar gräva på prisjämförelsesajter är det ju förhållandevis billigt. Och bil är också ganska billigt att hyra.

Förra året fick jag...
- Flyg Arlanda - New York.
- Flyg New York - San Francisco.
- Flyg San Francisco - Los Angeles.
- Flyg Los Angeles - Arlanda.
- Motell i New York i 5 dagar.
- Hotell i San Francisco i 4 dagar.
- Hotell i Los Angeles i 5 dagar.
- Ford Mustang i 9 dagar (bilade mellan SF och LA istället för att flyga, men orkade inte avboka den delflygningen).
...för under 25 000 kr.
Och hade jag valt samma standard på boende som i New York, även på de andra orterna eller bara kört valfritt sunkmotell, hade jag antagligen klarat mig under 15 000 kr.

Och bil är ju jävligt värt att ha - att kunna åka hur man vill, när man vill!
Och en Mustang är ju inte en av de billigare bilarna (bilen jag hyr för årets tripp kostar mig 9 000 kr för en hel månad, t.ex.).
Det där blev ju billigt, billigare än jag hade kunnat tro för så mycket flyg. Men jag litar något mer typ av en buss man åker tillsammans med andra och besöker de mest viktiga ställena borde ju vara ganska billigt att samåka? Däremot när jag kollade på Swansons så blir det ju dyrare än din resa.
Citera
2017-08-04, 07:57
  #5
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamflygare
Hejsan. Jag flög ganska nyligen ensam utomlands och då blev det till Las Vegas och nu vill jag åka igen inom ett år. Just Las vegas var ju väldigt turistvänligt med att bara gå utanför hotellet så sålde man turer till GC och HD och nu vill jag åka någon annanstans där det är enkelt. Tips?

Helst skulle kunna vara om man kan hitta en buss eller något som man kan åka på en lång trip tillsammans med andra kanske över flera delstater och inte svindyrt jämfört med att boka ett flyg och hotell själv, finns det?

Gruppresor med guide blir ju oftast dyrare men kan ha sina fördelar om man gillar upplägget.

Det finns ju fler ställen än Vegas, och du behöver inte ens lämna hotellet för att fixa utfärder mm. de kan i regel fixa det åt dig ;-)

Rekommenderar dig att åka till South Beach i Miami Beach.
Där tar du bussen från flygplatsen och stiger av i paradiset nära hotellet. Sen kan du ta gratis trolleys, billiga bussar och gratis Metromover, dyrare vattentaxi, lånecykel o.s.v. för att ta dig runt i Miami Beach och centrala Miami. Du bokar utfärder om du vill till Everglades, Orlando, Key West......
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2859570

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback