Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-29, 12:59
  #1
Medlem
Hej!

Jag har under flera år dagligen tagit cocillana etyfin. I höga doser. Jag vill inget hellre än sluta men blir så dålig. Min läkare har gett mig tabletter istället. 10 mg morfin som jag ska ta istället för cocillana men det hjälper inte. Blir dålig ändå. Kan någon förklara varför de inte hjälper? Jag mår skit
Citera
2017-07-29, 13:02
  #2
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Opiater och andra opioider --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2017-07-29, 16:25
  #3
Medlem
Flufffens avatar
Du har en hög tolerans och behöver en högre dos morfin för att må bra/slippa avtändning. Kan du inte få din läkare att skriva ut Subutex istället som du sedan trappar ner i lagom takt? Hur som helst så kommer du inte slippa avtändningen om du vill bli ren.
Citera
2017-07-31, 21:48
  #4
Medlem
Inga fler med erfarenhet av detta? Behöver verkligen råd och tips.
Citera
2017-07-31, 21:50
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Du har en hög tolerans och behöver en högre dos morfin för att må bra/slippa avtändning. Kan du inte få din läkare att skriva ut Subutex istället som du sedan trappar ner i lagom takt? Hur som helst så kommer du inte slippa avtändningen om du vill bli ren.

Är oerhört rädd för att bli beroende av något annat som kanske blir ännu jobbigare att sluta med. Så Subutex vågar jag nog inte testa.
Citera
2017-07-31, 22:45
  #6
Medlem
Igelkottsarméns avatar
Hur höga doser pratar vi om? Det går inte på högkostnadsskyddet så du måste lagt en förmögenhet på hostmedicin... Jag frågar om doser då jag själv aldrig tog mindre än 250 ml girig som jag var. Sluta ta skiten bara, det kommer göra dig gott. O ge fan i subutex!
Citera
2017-07-31, 22:50
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igelkottsarmén
Hur höga doser pratar vi om? Det går inte på högkostnadsskyddet så du måste lagt en förmögenhet på hostmedicin... Jag frågar om doser då jag själv aldrig tog mindre än 250 ml girig som jag var. Sluta ta skiten bara, det kommer göra dig gott. O ge fan i subutex!

Ja det har kostat/kostar mig en förmögenhet. Jag tar ca 1 dl per dag . Och har gjort länge
Citera
2017-08-01, 08:00
  #8
Medlem
Igelkottsarméns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaudJerker
Ja det har kostat/kostar mig en förmögenhet. Jag tar ca 1 dl per dag . Och har gjort länge

Dags att sluta nu då förstår jag. Snygg läkare som skriver ut morfin som ersättning också haha...
Sluta drick skiten bara, du kommer må lite dåligt men det går över.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback