Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-29, 08:30
  #1
Medlem
Hej!

Jag driver ett företag där jag säljer en produkt. Jag är så klart inte själva på marknaden - många andra säljer likadan produkt. Än så länge har jag märkt att min sida visas högre och högre upp på Googles sökresultat när man söker på mitt företagsnamn (min webbadress är www."företagsnamn".se). Men, när man söker på produkten jag säljer så känns det knappt som att min sida dyker upp över huvud taget. SÅ istället för att gå igenom hundratals (eller vad det är) sidor av Googles sökresulat, hade det varit smidigt om jag kunde söka på mitt företagsnamn i googles sökresultat. Går det? Alltså att man scannar igenom googles sökresultat efter mitt företagsnamn. (jag vet att man gå igenom varje sida och köra ctrl + f, men jag slipper gärna det).


Hoppas ni förstår vad jag menar, tack!
Citera
2017-07-29, 09:21
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hingst1
Hoppas ni förstår vad jag menar, tack!
Inte riktigt kristallklart nej...

Försöker du själv avgöra något slags "google-rankning" för ditt företag, vid sökning på din produkt?
Citera
2017-07-29, 09:39
  #3
Medlem
Menar du detta tro...
I googles sökfält, skriv:

www.dittföretag.se: produktnamn
Citera
2017-07-30, 19:56
  #4
Medlem
Hej!

Tack för era svar!

Ja, sorry om jag har varit lite luddig. Det jag menar är typ följande:

Säg att jag har ett företag som heter "Karlsson och Svensson". Mitt företag säljer bilar. Så, när någon söker på "bilar" på google vill jag att min företagssida ska dyka upp så högt som möjligt. Söker någon på "Karlsson och Svensson", så hamnar min företagssida högt upp. Men det är ju ingen som vill köpa bil som söker på det, de söker ju på "bilar" (nåja).

När någon söker på produkten jag säljer, vill jag att den min sida ska hamna så högt upp som möjligt. Som det är nu, vet jag inte ens om den finns med över huvud taget, men jag tänker att den måste finnas med någonstans i sökresultatet. Därför undrar jag om man kan söka igenom sökresultatet efter mitt företagsnamn.

Hoppas ni förstår nu !

Tack!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback