Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-29, 04:09
  #1
Avstängd
Något jag noterat är att folk med ADHD har ingen kontroll på sina ögon, dom kan röra sig lite hur som helst. Dom är helt ofokuserade. Vissa är lite skelögda också. Något annat dom har en tendens att göra är att himla med ögonen och inte lyssna på personen. Vissa ADHD personer använder sin personlighet på ett arrogant sätt och avbryter folk när dom pratar. Det är någonting med dessa personer och ha disträva ofokuserade ögon.

Har ni noterat detta hos ADHD personer?
Citera
2017-07-29, 07:05
  #2
Avstängd
argsvennnes avatar
dom går på tårna oftast oxå
Citera
2017-07-29, 07:13
  #3
Medlem
society-players avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agaton1
Något jag noterat är att folk med ADHD har ingen kontroll på sina ögon, dom kan röra sig lite hur som helst. Dom är helt ofokuserade. Vissa är lite skelögda också. Något annat dom har en tendens att göra är att himla med ögonen och inte lyssna på personen. Vissa ADHD personer använder sin personlighet på ett arrogant sätt och avbryter folk när dom pratar. Det är någonting med dessa personer och ha disträva ofokuserade ögon.

Har ni noterat detta hos ADHD personer?



Har en så kallad adhd diagnos och om ja inte tänker mig för och bara är "mig själv" avslutar ja folks menningar och fyller i det ord dom letar efter, mina ögon uptäcker ofta något dom vill titta på runt om personens ögon sker omedvetet, avbryter oxså folk ibland sådär som du beskrev det är skit jobbigt och får be om ursäkt ofta för saker rent ut sagt bara flyger ur en ibland tyvärr
Citera
2017-07-29, 09:03
  #4
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agaton1
Något jag noterat är att folk med ADHD har ingen kontroll på sina ögon, dom kan röra sig lite hur som helst. Dom är helt ofokuserade. Vissa är lite skelögda också. Något annat dom har en tendens att göra är att himla med ögonen och inte lyssna på personen. Vissa ADHD personer använder sin personlighet på ett arrogant sätt och avbryter folk när dom pratar. Det är någonting med dessa personer och ha disträva ofokuserade ögon.

Har ni noterat detta hos ADHD personer?

Du pratar adhd person lyssnar men tankarna flyger iväg på nåt helt annat.

Tex: En bil körde förbi såg den i ögonvrån såg nåt mer och helt plötsligt kan dom tänka på vad man ska göra nästa v

Men behöver du hjälp, så är dom väldigt kreativa hittar lösningar fort
Citera
2017-07-29, 09:26
  #5
Medlem
0gKolhydraters avatar
Ännu en tråd om en sjukdom som inte finns utan används som en ursäkt.
Citera
2017-07-29, 09:53
  #6
Medlem
randones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Ännu en tråd om en sjukdom som inte finns utan används som en ursäkt.

Aaa, för det känns ju så bra att ha en sån diagnos innanför rocken. Jag kan ta fram den och säga "ursäkta! Adhd här! Ge mig en sockerdricka till!"

Eller så.. näe.
Citera
2017-07-29, 10:28
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Ännu en tråd om en sjukdom som inte finns utan används som en ursäkt.
Hur menar du nu? ADHD är en snällare omskrivning av 70-talets MBD(minor brain damage). Att lättare hjärnskador inte skulle existera är ju knappast troligt. Det finns ju en klar korrelation med ADHD och dålig/ohälsosam uppväxt från fosterstadie.
Citera
2017-07-29, 11:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Ännu en tråd om en sjukdom som inte finns utan används som en ursäkt.

Vilka är dom andra kvasi-sjukdomarna som det skapas trådar om hela tiden?
Citera
2017-08-14, 06:33
  #9
Avstängd
argsvennnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davetheslave
Hur menar du nu? ADHD är en snällare omskrivning av 70-talets MBD(minor brain damage). Att lättare hjärnskador inte skulle existera är ju knappast troligt. Det finns ju en klar korrelation med ADHD och dålig/ohälsosam uppväxt från fosterstadie.
vart kan jag läsa mer om det du skriver?
Citera
2017-09-23, 03:58
  #10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argsvennne
dom går på tårna oftast oxå
Det är något jag mer associerar med Aspergers faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av davetheslave
Hur menar du nu? ADHD är en snällare omskrivning av 70-talets MBD(minor brain damage). Att lättare hjärnskador inte skulle existera är ju knappast troligt. Det finns ju en klar korrelation med ADHD och dålig/ohälsosam uppväxt från fosterstadie.
Minimal*
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback