Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-28, 23:18
  #1
Medlem
Nu rapporterar flera restauranger i Malmö(vet inte om andra städer har samma problem) att folk äter medhavd mat på uteserveringar.

"På uteserveringar runt om i stan dukar matgästerna upp medhavda sallader, kebabtallrikar och smoothies. Men nu börjar Malmös krögare tröttna."
"Några hade med sig ris i en frigolitlåda som de hällde i maten"

Vad är det för folk som tar med sig medhavd mat till restaurangen? Utomlands blir man utskälld om man skulle få för sig något sånt, det är brist på respekt.

Vad är tanken bakom detta, varför inte stanna hemma och äta sin mat? Om det är för att spara pengar så förstår jag inte varför man gick ut för att äta från början.
Citera
2017-07-28, 23:23
  #2
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Nu rapporterar flera restauranger i Malmö(vet inte om andra städer har samma problem) att folk äter medhavd mat på uteserveringar.

Nån källa på detta du påstår? För mig är det en självklarhet att man käkar den mat som serveras på stället man går till.
Citera
2017-07-28, 23:24
  #3
Medlem
Förstår inte vad problemet är för dessa "krögare". Kör bort fanskapet!
Eller kan det vara så, att de inte vågar stöta sig med potentiella kunder, för deras mat är både dyr och smakar skit och inte lockar många kunder?

För allt för ofta är maten ute idag på "trendiga" hak, massa pretentiöst smaklöst skit som varken mättar och kostar massa. Bättre då med en hederlig mättande burgare från Sibylla eller korv med bröd.
__________________
Senast redigerad av Gulblendkarringen 2017-07-28 kl. 23:26.
Citera
2017-07-28, 23:25
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Nån källa på detta du påstår? För mig är det en självklarhet att man käkar den mat som serveras på stället man går till.

Har blivit betallänk tyvärr:
https://www.sydsvenskan.se/2017-07-2...eserveringarna
Citera
2017-07-28, 23:31
  #5
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Har blivit betallänk tyvärr:
https://www.sydsvenskan.se/2017-07-2...eserveringarna

Då ber jag om ursäkt men ska nog börja med detta också gå på Donken med en matlåda.
__________________
Senast redigerad av FreeBirdSeed 2017-07-28 kl. 23:34.
Citera
2017-07-28, 23:35
  #6
Medlem
De vill väl bara sitta bekvämt och äta sin mat.
Citera
2017-07-28, 23:37
  #7
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
De vill väl bara sitta bekvämt och äta sin mat.

Vilka är de?
Citera
2017-07-28, 23:38
  #8
Medlem
Att man tar med egen mat till restaurang var nytt. Vet att det finns möjlighet att med vin och öl till restuaranger i England. Men detta var nytt och låter lite underligt,
Citera
2017-07-29, 00:07
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Vilka är de?
Vad var det tråden handlade om?!

De som tar med egen mat och sätter sig för att äta på restaurangs uteservering.
Citera
2017-07-29, 02:14
  #10
Medlem
NeutronStars avatar
Ja tar ofta me medhavd mat eller dricka till restaurangen. Men ja beställer alltid något, så dem gör pengar på mig. De är inte dems problem om ja har me lite extra mat o dricka om ja ändå beställer, då tjänar dem ju sin vinst ändå! Hur jiriga får dem bli?
Citera
2017-07-29, 02:17
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Nu rapporterar flera restauranger i Malmö(vet inte om andra städer har samma problem) att folk äter medhavd mat på uteserveringar.

"På uteserveringar runt om i stan dukar matgästerna upp medhavda sallader, kebabtallrikar och smoothies. Men nu börjar Malmös krögare tröttna."
"Några hade med sig ris i en frigolitlåda som de hällde i maten"

Vad är det för folk som tar med sig medhavd mat till restaurangen? Utomlands blir man utskälld om man skulle få för sig något sånt, det är brist på respekt.

Vad är tanken bakom detta, varför inte stanna hemma och äta sin mat? Om det är för att spara pengar så förstår jag inte varför man gick ut för att äta från början.

Vanligt att även vita kommunister gör så. I Malmö blir man förolämpad om man är vit och icke muslim och det skickas folk som drar i ytterdörren för de tror att man har det bättre och de tror att man behöver dela det lilla man har med dem.
__________________
Senast redigerad av shahramajdari 2017-07-29 kl. 02:30.
Citera
2017-07-29, 02:46
  #12
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Ja tar ofta me medhavd mat eller dricka till restaurangen. Men ja beställer alltid något, så dem gör pengar på mig. De är inte dems problem om ja har me lite extra mat o dricka om ja ändå beställer, då tjänar dem ju sin vinst ändå! Hur jiriga får dem bli?
Hur (jävla) tattig får man bli?

Det är inte ditt fel. Det är din fars och mors fel som inte lärde dig lite allmän hyfs.

Att äta medhavd mat på restaurang har ALDRIG varit godtagbart.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback