Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-28, 17:29
  #1
Medlem
46&2s avatar
Hejsan.
Jag tänkte höra om någon hade en briljant idé om att dosera ut 5g zopiklon?

Det motsvarar ju nästan 700st 7,5mgare

Finns det något simpelt sett? Utblandat med någon mängd av något eller så, nässpray var något jag tänkte på men zopiklon är ju så jävla äckligt. Våg känns för jävla pilligt att lattja med.

Brukar somna ganska gott på 5mg
Idéer?

Lev väl & frodas
Mvh
Citera
2017-07-28, 17:34
  #2
Medlem
Bertil85s avatar
Vätska typ Alkohol och sedan en pipet.
Citera
2017-07-28, 17:51
  #3
Medlem
46&2s avatar
Hur mycket alkohol skulle vara en vettig mängd till 5g om man brukar mellan 5-10mg zopiklon om dagen tror du? Dels för att inte få i sig för mycket alkohol samt att inte behöva en för stor behållare :P
Citera
2017-07-28, 18:00
  #4
Medlem
Bertil85s avatar
Ingen aning du; räkna lite själv. Dela upp dina fem gram till ett gram.
Blanda ett gram med lagom mängd alkohol. Behöver inte vara mycket.
Fråga på apoteket efter behållare och pipet annars sök på nätet.
Citera
2017-07-31, 11:48
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 46&2
Hejsan.
Jag tänkte höra om någon hade en briljant idé om att dosera ut 5g zopiklon?

Det motsvarar ju nästan 700st 7,5mgare

Finns det något simpelt sett? Utblandat med någon mängd av något eller så, nässpray var något jag tänkte på men zopiklon är ju så jävla äckligt. Våg känns för jävla pilligt att lattja med.

Brukar somna ganska gott på 5mg
Idéer?

Lev väl & frodas
Mvh

Köp en mg våg och sen sitt en hel dag och väg in 6-7mg i kapslar.
Finns köpa tomma kapslar lite överallt sen lägg nån mg extra för det är aldrig lika rent som läkemedelsbolagen. Jo om du har tur. Ligger det på 95%.
E det kristaller? Typ ljusgula eller vitt pulver?? Glittrar pulvret??
Eller införskaffa en mg våg och bara väg upp när du behöver.
Sen 5-10mg det är sån liten liten mängd. Toppen på en nål. Det lilla hålet man trär in linan. Tar du en sån och ner i påsen sen drar upp så det som sitter i hålet är 1mg.
Du kan ta upp till 5-10mg det är om du tar lite, lite på toppen av en spetsig kniv. Fast svårt förklara och inget jag råder dig göra. Du kanske tycker en liten liten bunke är 15-20mg. Vilket iofs inte är farligt.
Jag vet de som har bästa vågen.
Sen även en annan som man måste kalibrera själv och typ efter var 10e vägning om du väger mg så måste man kalkibrera den var 3-5 gång. Jag köpte en autokalibreringsvåg. Riktig de har i labb. Värt varenda kr. Kolla PM.
Citera
2017-07-31, 22:25
  #6
Medlem
46&2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tapio6
Köp en mg våg och sen sitt en hel dag och väg in 6-7mg i kapslar.
Finns köpa tomma kapslar lite överallt sen lägg nån mg extra för det är aldrig lika rent som läkemedelsbolagen. Jo om du har tur. Ligger det på 95%.
E det kristaller? Typ ljusgula eller vitt pulver?? Glittrar pulvret??
Eller införskaffa en mg våg och bara väg upp när du behöver.
Sen 5-10mg det är sån liten liten mängd. Toppen på en nål. Det lilla hålet man trär in linan. Tar du en sån och ner i påsen sen drar upp så det som sitter i hålet är 1mg.
Du kan ta upp till 5-10mg det är om du tar lite, lite på toppen av en spetsig kniv. Fast svårt förklara och inget jag råder dig göra. Du kanske tycker en liten liten bunke är 15-20mg. Vilket iofs inte är farligt.
Jag vet de som har bästa vågen.
Sen även en annan som man måste kalibrera själv och typ efter var 10e vägning om du väger mg så måste man kalkibrera den var 3-5 gång. Jag köpte en autokalibreringsvåg. Riktig de har i labb. Värt varenda kr. Kolla PM.


Tack så mycket för ett seriöst svar och bra tips på pm
Men jag hittade en sigmarapport på nätet där det står att zopiklon är lösligt i etanol upp till 10mg/ml.

Vore inte det bästa att blanda ett gram zopiklon med 1dl läkarsprit och på så sett dosera 0,5ml med en theralenpipett t ex för att säkert få i sig 5mg vid varje tillfälle?

Är inte ute efter att flumma eller så, har käkat imovane i typ 10 år och jag fungerar typ inte utan det längre.

Mvh
Citera
2017-09-27, 00:47
  #7
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 46&2
Tack så mycket för ett seriöst svar och bra tips på pm
Men jag hittade en sigmarapport på nätet där det står att zopiklon är lösligt i etanol upp till 10mg/ml.

Vore inte det bästa att blanda ett gram zopiklon med 1dl läkarsprit och på så sett dosera 0,5ml med en theralenpipett t ex för att säkert få i sig 5mg vid varje tillfälle?

Är inte ute efter att flumma eller så, har käkat imovane i typ 10 år och jag fungerar typ inte utan det längre.

Mvh
Vilken urusel ide att blanda alkohol med zopiklon, om än lite alkohol. Nu kanske du kört ett tag så vad säger du?
Misstänker starkt att om flaskan inte blandas lär substansen sjunka vilket leder till ojämn balans. Du börjar dubbla mängden vätska och får ut korrekt mängd liksom. Till slut sitter du med vätska med okänd potens. Du vore det bättre om du slå ut dessa 4g i dextrosol tills den mängd som motsvarar 1 tsk är 5 mg, så tar du en sked mys-socker varje kväll.

Nä, menar mer att du ska dosa upp det rätt, kanske mäta upp en väldigt liten skål, (ex. en sönderskuren kapsel) få mängden i den som rågad att motsvara önskad dos.
__________________
Senast redigerad av GoUoD 2017-09-27 kl. 00:54.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback