Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-07-28, 23:14
  #25
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian1
Jag vill inte verka otrevlig heller, men jag har inte mycket till respekt kvar för Kristendomen, med tanke på den ignorans den visar sina trosfränder i krigsdrabbade länder.

Jag bryr mig om människor i krisdrabbade länder, och om mina bröder och systrar i Kristus i synnerhet. Jag kanske inte åker ner till Syrien och välter rissäckar från ett lastbilsflak till desperata människor i koncentrationsläger, men nog har jag varit med och betalat för sådana säckar i alla fall.

Citat:
För att inte tala om att våran egen ärkebiskop (kvinna dessutom) gör ett offentligt uttlandade där hon hävdar att Allah är en lika stor Gud som Jesus.

Antikrist 2.0 eller bara en vanlig PK-idiot?

Minst det senare, med risk för det första också. Jag känner henne inte personligen och har aldrig träffat henne, men att döma av saker hon har sagt så har jag svårt att tro att hon är kristen annat än till namnet.
Citera
2017-07-28, 23:18
  #26
Medlem
Nordkorea bör se upp och inte göra samma misstag som vita har gjort: Släppt in det judiska giftet kristendomen, som är inget annat än ren fördumning och försvagning av folket i kollektiv form; en form av judisk kontroll.
Kristendomen innebär mjukhet, självhat, träldom och ren idioti.
Citera
2017-07-28, 23:18
  #27
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag bryr mig om människor i krisdrabbade länder, och om mina bröder och systrar i Kristus i synnerhet. Jag kanske inte åker ner till Syrien och välter rissäckar från ett lastbilsflak till desperata människor i koncentrationsläger, men nog har jag varit med och betalat för sådana säckar i alla fall.



Minst det senare, med risk för det första också. Jag känner henne inte personligen och har aldrig träffat henne, men att döma av saker hon har sagt så har jag svårt att tro att hon är kristen annat än till namnet.

Nej jag hade heller aldrig under några omständigheter åkt ner till ett krigsdrabbat område i syfte att erbjuda humanitär hjälp. Det strider mot hela min natur. Att jag försvarar mig i alla lägen.

Jag är mer sådan att jag skänker pengar till faktiska uteliggare som jag möter i vardagen eller när jag är ute och reser.

Det med att du inte tror att hon är kristen, den där ärkebiskopen var exakt vad hon, den jag pratar om, svarade också.

Men då är det nämligen upp till er båda att få henne avsatt, eller åtminstonde exponera henne. Det är inte min uppgift. Men det känns så.
Citera
2017-07-28, 23:38
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Haha, hur kommer det sig att det är sådant välstånd i just länder som under lång tid har präglats av kristendom? Kan det vara för att det är fördummande? Eller för att du helt enkelt har helt fel?
Har inte ett jävla dugg med kristendomen. Var har du fått det ifrån?
Tror du entreprenörer och uppfinnare sitter och slå i bibeln och får sina idéer därifrån till alla tekniska framsteg? Du är blåst!
Kristendomen har tvärtom medvetet under historien motarbetat all form fritänk, kritik mot makten och metodiskt bekämpat all form av vetenskap för det ansågs kunna påverka goyim att tänka annorlunda, än skiten som goyim hjärntvättats med från bibeln.

https://www.youtube.com/watch?v=8r-e2NDSTuE
__________________
Senast redigerad av Gulblendkarringen 2017-07-28 kl. 23:44.
Citera
2017-07-28, 23:38
  #29
Medlem
Det är med största säkerhet scamms och bara för att samla in pengar till ledningen! Det de utger sig att göra är jag extremt tveksam till att de genomför. Och det blir svårt att kontrollera. Men kolla miljonlönerna till de som har hand om detta. Att de är kristna är ingen garanti att de går att lita på.
Citera
2017-07-29, 09:29
  #30
Medlem
Bogomils avatar
Massor av spekulationer på denna tråd ... dåligt med fakta.

Och hade jag inte varit så förankrat i prodemokrati, GAMMAL-liberalism och sekularism som jag är, skulle jag kanske ha köpt denna falska dikotomi mellan två olika fascistoida modeller.
__________________
Senast redigerad av Bogomil 2017-07-29 kl. 09:41.
Citera
2017-07-30, 00:22
  #31
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sargasso
Det är med största säkerhet scamms och bara för att samla in pengar till ledningen! Det de utger sig att göra är jag extremt tveksam till att de genomför. Och det blir svårt att kontrollera. Men kolla miljonlönerna till de som har hand om detta. Att de är kristna är ingen garanti att de går att lita på.

De går uppenbarligen Guds ärenden.

Troligen är det inte nån scam. De är i DFR Korea för att bygga en skola. Det som är intressant, som man skulle vilja ha svar på, är hur de har tänkt det med den kristna missionen.

Vad gäller kristna från utlandet i DFRK så finns det ett privatfinansierat universitet i DFRK, "Pyongyang University of Science and Technology" (PUST), där en kristen organisation står för fiolerna, enligt uppgift med bortåt 20 miljoner/år. Om detta kan man säga åtminstone två saker. (1) DFRK har inget emot att samarbete med kristna organisationer. Men, (2) två lärare på detta universitet har detta år blivit arresterad i DFRK. Detta är två amerikanska lärare som väntar på rättegång. De är anklagade för fientliga handlingar mot staten. En mer bisarr bakgrund då det gäller PUST är att grundaren är en fd. soldat (Kim Chin-kyung eller "James Kim") som deltog i Koreakriget på Sydsidan, men blev frälst under kriget och blev kallad av Gud att jobba med att göra gott för de som tillhörde fiendesidan. Denna James Kim blev arresterad i DFRK i slutet av 90-talet och hölls fången i 40 dagar anklagad för spioneri, men släpptes sedan. Han gav dock inte upp och på 2010-talet öppnades PUST. Säga vad man vill om dessa kristna missionärer, men de är envisa!


North Korean university draws U.S. evangelicals despite risks
“Like many other Americans who came to teach at the foreign-funded Pyongyang University of Science and Technology (PUST), Kim Hak Song was a Christian missionary who raised money from a church to come to North Korea. Kim had been running PUST's experimental farm before he was detained on Saturday, traveling by train from Pyongyang to China's border town of Dandong, PUST's chancellor and co-founder Chan-mo Park told Reuters.// North Korea's official news agency KCNA said Kim was detained for "hostile acts", without elaborating. Tony Kim, another professor who worked at PUST, was arrested two weeks earlier for a similar reason.”
http://www.reuters.com/article/us-no...-idUSKBN1870ND

The capitalist who loves North Korea (Om James Kim)
http://archive.fortune.com/2009/09/1...tune/index.htm
Citera
2017-07-30, 00:27
  #32
Medlem
SecundusSilents avatar
Hur mycket av det traditionella lidandet inom kristendomen spelar in här? Det är som att dessa genom sitt lidande, sin personliga uppoffring för Gud, på något sätt bekräftas fullgöra en högre mening med sina liv. Styrkan i deras kallelse måste vara enorm. Kanske en arrestering och ett långt straff är bekräftelsen på att de gjort rätt, offrar sig för Gud?
Citera
2017-08-01, 18:12
  #33
Avstängd
senhackarens avatar
Dessa höger kristna idioter kommer spärras i något av dem ökända gulag, som kommunistjävlarna har. Där det varken finns någon gud eller Jesus som vakar över dem. Bara underlydiga sadistvakter, som går kommunismens ärenden.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback