Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2017-07-31, 01:50
  #109
Avstängd
avcs avatar
"Under att ingen kom till skada" så fort det går lite fort någonstans. Svenssonblaskan levererar skit som vanligt, behövs helt klart fler ghostriders efter vägarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Jag kollade upp min egen fråga. Något kan vara på gång. Lång artikel från januari 2014

EU has secret plan for police to 'remote stop' cars

The technology, scheduled for a six-year development timetable, is aimed at bringing dangerous high-speed car chases to an end and to make redundant current stopping techniques such as spiking a vehicle's tyres.

http://www.telegraph.co.uk/news/worl...stop-cars.html
Varit väldigt tyst om detta, så förmodligen blev det inte av. Tror det fanns en tråd om nonsenset här också. Riktiga fartfantomer kommer de ändå inte åt, eftersom vi i huvudsak kan alltför mycket om fordon och mer än gärna avlägsnar sådan bajsapparatur från våra antimoral-spökräsers.
Citera
2017-07-31, 02:30
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mymyself
Ingen har påstått att han hade hyrt en bil... Han körde en hyrbil, alltså, någon annan kunde hyrt den...

Ok. En viktig iakttagelse. Motivet till handlingen kan dock möjligtvis spåras genom den som hyrt bilen om den inte var stulen.
Citera
2017-07-31, 10:26
  #111
Medlem
Swedenhielmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1stSIR
Låter sjukt konstigt, hur har du fått tag på den här informationen? Bilarna lär ju vara försäkrade.

Jag skrev mitt inlägg lite ironiskt. Polisens samtliga bilar är försäkrade genom statliga kammarkollegiet. Anledningen till att jag skrev mitt ironiska inlägg var att jag ifrågasätter att man behöver kvadda en av skattebetalarna finansierad polisbil när fartdårens bil redan körde på fälgarna. Men det är väl kul att köra blått som en poliskvinna sa i dokumentären om Malmöpolisen och ännu roligare att preja bilar som poliserna gör i Hollywoodfilmerna.

Jag tror inte polismannen som körde och kvaddade polisbilen hade gjort så om han/hon hade fått betala reparationen av bilen med egna pengar.
Citera
2017-07-31, 12:39
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedenhielms
Jag skrev mitt inlägg lite ironiskt. Polisens samtliga bilar är försäkrade genom statliga kammarkollegiet. Anledningen till att jag skrev mitt ironiska inlägg var att jag ifrågasätter att man behöver kvadda en av skattebetalarna finansierad polisbil när fartdårens bil redan körde på fälgarna. Men det är väl kul att köra blått som en poliskvinna sa i dokumentären om Malmöpolisen och ännu roligare att preja bilar som poliserna gör i Hollywoodfilmerna.

Jag tror inte polismannen som körde och kvaddade polisbilen hade gjort så om han/hon hade fått betala reparationen av bilen med egna pengar.

Troligen inte. Vi hade nog inte haft några polisbilar ute på vägarna alls om föraren skulle stå för sina egna skador.
Citera
2017-08-01, 08:29
  #113
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Hoppas fanskapet blir inlåst nu
Ja, för det är ju så vi hanterar kriminella i Sverige?
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback