Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-16, 06:45
  #961
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Varför har Strandhäll synpunkter på det, känner kärringen inte till att Svenska Kyrkan sedan ganska många år är skild från staten, då kan hon väl bara hålla sin stora käft..

Det var en rätt så intensiv debatt 2016 när vissa präster valde att starta en facebook-grupp med namnet mitt kors.

Citat:
För drygt två veckor sedan startade vi, tre präster, Facebook-gruppen "Mitt kors" (#mittkors). Den konkreta orsaken var avrättningen av Fader Jacques Hamel under en mässa i franska Rouen. Syftet är enkelt och tydligt. Vi ville visa solidaritet med världens utsatta kristna och uppmanade människor att sätta på sig ett kors runt halsen, ta en bild av sig själva och posta i gruppen.

Givetvis då detta:

Citat:
Göran Rosenberg har inte gjort sig mödan att besöka sidan, utan försöker i en artikel i Expressen (14/8) misstänkliggöra detta initiativ genom ett svep över historiens värsta förbrytelser mot mänskligheten och påståenden om att vi uppmanar till religionskrig. Det är oanständigt.
https://www.expressen.se/kultur/mitt...entlig-ursakt/

Det blev även en diskussion om det på svt med förre ärkebiskopen Antje Jackelén.
https://www.varldenidag.se/nyheter/h...RmtjeR5Irq4Aw/

Detta var under det galna 2010-talet, detta vidriga decennium när etablissemanget gick bananas.
Citera
2023-07-16, 07:49
  #962
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Vem av männen inom Socialdemokraterna inre kärna ska hon då suga av, eller kommer hon att byta lag och gå på högsta hönan Maggan "vindunken" Andersson?
Vi får ivf hoppas att "hon som drev sitt ex till självmord genom otrohet" inte hoppar av politiken innan dess, det vore en katastrof för högern, större (s)änke än denna kvinna finns inte .
Känns som att Ba*udins kuk är ett tydligt mål för den politiskt prostituerade kvinnan.
Citera
2023-07-16, 07:58
  #963
Medlem
K.K.Ks avatar
Fascist kärringen Strandhäll bör tvångs omhändertas. Den skada hon och hennes brunskjortor gjort i Sverige kan bara belönas med sluten vård.
Citera
2023-07-16, 11:48
  #964
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det var en rätt så intensiv debatt 2016 när vissa präster valde att starta en facebook-grupp med namnet mitt kors.



Givetvis då detta:


https://www.expressen.se/kultur/mitt...entlig-ursakt/

Det blev även en diskussion om det på svt med förre ärkebiskopen Antje Jackelén.
https://www.varldenidag.se/nyheter/h...RmtjeR5Irq4Aw/

Detta var under det galna 2010-talet, detta vidriga decennium när etablissemanget gick bananas.

Jaha, Göran Rosenberg, ja han har ju spårat ur totalt och blivit skvatt galen, tänka sig att man tyckte han var ganska vettig när han var yngre och reporter.

Gick ur svenska kyrkan för många decennier sedan, men den anser jag inte längre vara kristen.
__________________
Senast redigerad av Enydrion 2023-07-16 kl. 11:50.
Citera
2023-07-20, 00:49
  #965
Medlem
Hejhejvidicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Vem av männen inom Socialdemokraterna inre kärna ska hon då suga av, eller kommer hon att byta lag och gå på högsta hönan Maggan "vindunken" Andersson?
Vi får ivf hoppas att "hon som drev sitt ex till självmord genom otrohet" inte hoppar av politiken innan dess, det vore en katastrof för högern, större (s)änke än denna kvinna finns inte .

Avsugningen avklarades för längesedan-frågor på det ?
Citera
2023-07-20, 00:49
  #966
Medlem
Hejhejvidicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Gud förbjude!

Skuggan faller på Jimmie glöm inte det !
Citera
2023-07-20, 00:50
  #967
Medlem
Hejhejvidicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Ja och det sätter betyget på folket.

-Tyvärr måste jag ge dej rätt på det.
Citera
2023-12-07, 07:18
  #968
Medlem
DrLECTERs avatar
A S är ett levande bevis på att många idiotiska idéer kan få fäste beroende på svnska folkets flathet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback