Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-31, 06:04
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gouaold
Att många bränder av flyktingförläggningar startas av rasister är klarlagt, det finns liksom inga andra människor att skylla på än de radikaliserade i extremhögern..
Skitprat.
Av de 39 bränder som MSB (Myndigheten för Samhällsskydd och beredskap) har registrerade för 2016 räknades 24 som olyckshändelser, 3 som okänd orsak, 1 som självmordsförsök och 10 som "anlagda inifrån".
Kollar man sedan definitionerna:
"Anlagd inifrån – Branden bedöms vara anlagd av person som befunnit sig inne i
byggnaden. I flera fall tycks det vara de boende själva som har anlagt branden"
Det blir inte så många kvar till "rasister"...
__________________
Senast redigerad av Nypan-sr 2017-10-31 kl. 06:14.
Citera
2017-10-31, 06:28
  #98
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schweinmund
För att svara på denna fråga lite kort och koncist.

Annika Strandhäll tillhör en ny generation socialdemokrater, an upcoming star. Hon har skött sig riktigt bra som socialförsäkringsminister, visat sig vara en bra talare och utstråla en karisma. Hon åtnjuter högt förtroende i opinionsförsäkringar och är också en glad och trevlig göteborgare privat.

Därför är det lägligt att hon beordras till Socialminister. Det är enklare att ge klara direktiv genom att ha en stark departementschef som basar över i princip alla frågor. Och Annika Strandhäll är en stark departementschef.

Det har varit lite hackigt styrt på den fronten ett tag nu, och Gabriel Wikström har kanske förvirrat lite grann och varit svag i sin roll som "sjukvårdsminister".

Annika Strandhäll kommer också ha en kompetent statssekreterare, nämligen den erfarne Agneta Karlsson vid sin sida.

OCH JA, hon kommer lösa situationen rätt bra. Hon har visat sig ha hårda nypor i frågan om assistansersättning.

Det är klart välfärdsstaten är lite hotad av olika anledningar. Det blir helt enkelt större utgifter på socialdepartementet varje år.

Kul att du är så kritisk. Ja, det kommer förmodligen gå jättebra, hittills har ju allt regeringen vidrört förvandlats till guld så det kommer nog att fortsätta nu när man är "in the zone", så att säga
Citera
2017-10-31, 07:54
  #99
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gouaold
Jag vet inte vilka du menar med "mindre sossarna", Guillou är ju kommunist vad jag vet.
Att många bränder av flyktingförläggningar startas av rasister är klarlagt, det finns liksom inga andra människor att skylla på än de radikaliserade i extremhögern.
SD har ju från början sina värderingar från nazismen, det är bara att läsa deras partiprogram genom åren, och höra hur partiets företrädare slinter med tungan och tangentbordet med jämna mellanrum.
Jag tror däremot inte att ALLA inom SD är nazister, utan bara väldigt konservativt bundna till flydda tider, ungeför "Du tronar på minnen från fornstora da'r, Då äradt ditt namn flög öfver jorden. Din fana, högt den bragderika bära.".

Alla sossar är kommunister också. Sd är däremot helt vanliga människor som inte längre låter sig luras av sossepackets fula lögner och propaganda. Kvarstoden av sossarna är bidragsparasiter eller korkade svennar.
Citera
2017-10-31, 17:35
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butangas
- Det är slutspurten inför valet och man måste förvalta den nya grupp valdeltagare som importerats.

Hur många år behövs det egentligen för er FB-skribenter att inse att den "nya valboskapen" knappast röstar alls överhuvudtaget. Sossarna kan importera en miljon muslimer till, de kommer inte att rösta på sossarna de heller. Sossarna är för dem en bunt dumma rasistiska svennebananer. Möjligen på ett Islamist-parti med självmordsbombarvalmöten och Sharia som främsta dragplåster
Citera
2017-12-03, 17:29
  #101
Avstängd
Tammers avatar
Strandhäll verkar vara "en lös kanon" på drift bort från alla socialdemokratiska värderingar. Tidigare i höst har hon talat om att höja pensionsåldern, och nu vill hon inte längre ha några vinsttak i vården. Jag tror Löfven får ta damen i örat snart.
Citera
2017-12-03, 21:01
  #102
Avstängd
Vi har helt solklart att göra med korruption. Hon måste vara en av bland de mest korrupta politiker vi har just nu. Egentligen förtjänar det här inlägget en egen tråd (känn er manade att starta en korruptionstråd om detta), för här ligger en hund begraven. Hur kan vi tillåta att detta sker och hur kan en person få ha och missbruka så mycket makt under så lång tid?

Annika Strandhäll, skrupellös karriärist uppvaktad av lobbyister? Vad vet vi om henne? Jag tycker att det finns lite för många märkliga sammanträffanden här.

Personligt
Hon är känd som statuskåt maktgalen skenhederlig sociopat med en fetisch för ständiga köksrenoveringar, fina middagar och för att bara vara intresserad av vänner med status. De flesta av hennes vänner kommer från sjukvårds och socialbranchen. Då är det inte konstigt om man ser till varandras intressen. Långa sjukskrivningar med spa, vin och hemmiddagar. Formella finkläder även i hemmet när "vänner" är på besök.

Offentliga tal
Det spelar ingen roll hur lite hon bryr sig om något. Hon kan leverera ett tal som om hon brydde sig om precis vad som helst. Luta lite på huvudet, slappna av i tonen, ge ett vänligt och ombrytt intryck. Lyssnar man så är hon dock väldigt ytlig och ofta så smörar hon för chefer och kollegor precis som en karriäris hade gjort. Kan hon så sparkar hon nedåt så fort hon får chansen.

Karriär
Precis som Dan Eliasson så har hon utan rätt kompetens hamnat på fel plats. Väldigt märkligt. Precis som Dan Eliasson så har kontakterna varit huvudvägen in. Annika är som sagt en person med breda kontaktnät bland viktiga personer och är en sådan som ser till att hon hamnat i centrum. Det är ständiga middagsbjudningar, det har alltid varit hon som fixat med tillställningar så att hon fått hålla ett tal och fått beröm för det. Hon har ordnat så det blivit gött för direktörer och andra som kan påverka hennes karriär. Hennes meritlista bevittnar dessutom om detta.

Politik
Kort och gott ser det inte ut som någonting annat än en självboost i sin egen karriär och svågerpolitik. Vad får hon i gengäld och vilka är det hon håller om ryggen på svenska folkets bekostnad? Det är våra skattepengar som går till hennes vänner eller alierade. Har hon skelett i garderoben och verkar under utpressning eller är hon bara en statuskåt kärring som aldrig blir nöjd?

En sak undrar jag, och det är om hon ingår i samma krets som Dan Eliasson (S) och om de känner varandra. I vilket fall så jobbar hon för Socialdemokraterna och har nu bestämt att det inte blir något tak för vinster i välfärden, trots att välfärden håller på att falla ihop. Det är brist på resurser och vinster i välfärden har visat sig vara katastrofal med skattepengar som går till strippor, lyxbostäder, herrgårdar och knark. Inte ens dagisbarnen kommer undan och får leva under mycket grova missförhållanden. Skolan har blivit sämre och Sveriges företagskultur och etik klarar inte av att driva vinstdrivande skolor seriöst. Sveriga är väl ett av de få länder med vinster inom skola om jag minns rätt och är ett stort jävla frågetecken. Vad mer än en månadslön behöver ansvariga för en skola?

Nu går sjukvården allt mer åt helvete. Nu har vi carema vård och annat oseriöst att missköta dem som byggt upp det vår generation gottar sig på. Har Annka några kopplingar till Carema vård, hälsans förskola och liknande?

Ingår i en större cirkel?
Hon jobbar nog inte på helt eget bevåg. Det lär finnas uppbackning, ryggdunkningar och gentjänster någonstans. Vad får hon tillbaka med sin korrupta politik? Jag tror att vi bör titta på dem som hjälpt henne i hennes karriär, där finns nog minst en hund begraven.

Lögnerna
Hon sänder dubbla budskap. "Pengarna ska användas till det dem är ämnade och hela min gärning som minister går åt att se till att det sker" samtidigt som det inte blir något tak för vinster, exempelvis. Mycket Karl Bildt över henne, denna person kommer att ihärdigt hålla sig kvar i politiken, aldrig ge sig, hon tar inget ansvar men ska ha flera ministerposter samtidigt. Ökat ansvar har genom hela hennes karriär varit hennes ambition, så har hela hennes karriär och strävan sett ut. Är det en slump att hon fått så mycket ansvar på en gång? Även det lite väl sammanträffande.

Jag vill veta vad fan det är som händer för nu är jag så jävla förbannad. Precis som med Dan Eliasson så visar det sig alldeles för sent vad fan de håller på med, och sedan står de på sig och vägrar avgå. Lite Mona Sahlin över det hela. Detta är inte bara typiskt S utan det gäller alla partier.
Citera
2017-12-05, 10:54
  #103
Medlem
Är det inte hon som hatar män? Som ifrågasatte den manliga rösträtten? Och sedan blev befordrad?

Bra val av en minister som ska representera det svenska folket att den ministern hatar ungefär hälften av landets befolkning.
Citera
2017-12-15, 01:03
  #104
Avstängd
Jag hade fan rätt med mitt förra inlägg (två inlägg upp).

Idag uttalar hon sig att, jag citerar, "med det här nya systemet så kommer pensionssystemet bli så mycket tryggare". Precis som jag sagt innan så låtsas hon vara snäll och omtänksam när hon säger det, med medkänsla, trots att hon är en känslokall vampyr. Det är så genomskinligt. Hon låter lite som en mamma som plåstrar om ett barn. Fake.

Hon har alltså varit med och drivit igenom en höjd pensionsålder.

Grattis Sverige http://phenomena.nationalgeographic....cuckoo-mom.png och grattis Flashback som inte ens verkar bry sig.

Belasta åldringarna istället. Inte belasta hennes rika vänninor eller tillfälliga karriärsräddaren invandring då det döljer den dåliga ekonomiska situationen.
Citera
2017-12-15, 19:44
  #105
Medlem
Strandhäll är en katastrof. Men sossarna har inte bättre att plocka fram.

Tragiskt. Men mer tragiskt hur folk fortfarande röstar på partiet.
Citera
2017-12-15, 19:57
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nAJaSSmaSKaRkuK
Vi har helt solklart att göra med korruption. Hon måste vara en av bland de mest korrupta politiker vi har just nu. Egentligen förtjänar det här inlägget en egen tråd (känn er manade att starta en korruptionstråd om detta), för här ligger en hund begraven. Hur kan vi tillåta att detta sker och hur kan en person få ha och missbruka så mycket makt under så lång tid?

Annika Strandhäll, skrupellös karriärist uppvaktad av lobbyister? Vad vet vi om henne? Jag tycker att det finns lite för många märkliga sammanträffanden här.

Personligt
Hon är känd som statuskåt maktgalen skenhederlig sociopat med en fetisch för ständiga köksrenoveringar, fina middagar och för att bara vara intresserad av vänner med status. De flesta av hennes vänner kommer från sjukvårds och socialbranchen. Då är det inte konstigt om man ser till varandras intressen. Långa sjukskrivningar med spa, vin och hemmiddagar. Formella finkläder även i hemmet när "vänner" är på besök.

Offentliga tal
Det spelar ingen roll hur lite hon bryr sig om något. Hon kan leverera ett tal som om hon brydde sig om precis vad som helst. Luta lite på huvudet, slappna av i tonen, ge ett vänligt och ombrytt intryck. Lyssnar man så är hon dock väldigt ytlig och ofta så smörar hon för chefer och kollegor precis som en karriäris hade gjort. Kan hon så sparkar hon nedåt så fort hon får chansen.

Karriär
Precis som Dan Eliasson så har hon utan rätt kompetens hamnat på fel plats. Väldigt märkligt. Precis som Dan Eliasson så har kontakterna varit huvudvägen in. Annika är som sagt en person med breda kontaktnät bland viktiga personer och är en sådan som ser till att hon hamnat i centrum. Det är ständiga middagsbjudningar, det har alltid varit hon som fixat med tillställningar så att hon fått hålla ett tal och fått beröm för det. Hon har ordnat så det blivit gött för direktörer och andra som kan påverka hennes karriär. Hennes meritlista bevittnar dessutom om detta.

Politik
Kort och gott ser det inte ut som någonting annat än en självboost i sin egen karriär och svågerpolitik. Vad får hon i gengäld och vilka är det hon håller om ryggen på svenska folkets bekostnad? Det är våra skattepengar som går till hennes vänner eller alierade. Har hon skelett i garderoben och verkar under utpressning eller är hon bara en statuskåt kärring som aldrig blir nöjd?

En sak undrar jag, och det är om hon ingår i samma krets som Dan Eliasson (S) och om de känner varandra. I vilket fall så jobbar hon för Socialdemokraterna och har nu bestämt att det inte blir något tak för vinster i välfärden, trots att välfärden håller på att falla ihop. Det är brist på resurser och vinster i välfärden har visat sig vara katastrofal med skattepengar som går till strippor, lyxbostäder, herrgårdar och knark. Inte ens dagisbarnen kommer undan och får leva under mycket grova missförhållanden. Skolan har blivit sämre och Sveriges företagskultur och etik klarar inte av att driva vinstdrivande skolor seriöst. Sveriga är väl ett av de få länder med vinster inom skola om jag minns rätt och är ett stort jävla frågetecken. Vad mer än en månadslön behöver ansvariga för en skola?

Nu går sjukvården allt mer åt helvete. Nu har vi carema vård och annat oseriöst att missköta dem som byggt upp det vår generation gottar sig på. Har Annka några kopplingar till Carema vård, hälsans förskola och liknande?

Ingår i en större cirkel?
Hon jobbar nog inte på helt eget bevåg. Det lär finnas uppbackning, ryggdunkningar och gentjänster någonstans. Vad får hon tillbaka med sin korrupta politik? Jag tror att vi bör titta på dem som hjälpt henne i hennes karriär, där finns nog minst en hund begraven.

Lögnerna
Hon sänder dubbla budskap. "Pengarna ska användas till det dem är ämnade och hela min gärning som minister går åt att se till att det sker" samtidigt som det inte blir något tak för vinster, exempelvis. Mycket Karl Bildt över henne, denna person kommer att ihärdigt hålla sig kvar i politiken, aldrig ge sig, hon tar inget ansvar men ska ha flera ministerposter samtidigt. Ökat ansvar har genom hela hennes karriär varit hennes ambition, så har hela hennes karriär och strävan sett ut. Är det en slump att hon fått så mycket ansvar på en gång? Även det lite väl sammanträffande.

Jag vill veta vad fan det är som händer för nu är jag så jävla förbannad. Precis som med Dan Eliasson så visar det sig alldeles för sent vad fan de håller på med, och sedan står de på sig och vägrar avgå. Lite Mona Sahlin över det hela. Detta är inte bara typiskt S utan det gäller alla partier.
Det är så här en maktfullkomlig människa är....hon personifierar.....den dualektiska sida med JANUS ansikte....som vi bär på ....gränsen är hårfin när det kommer till vulka av vår sida har kontroll. tyvärr ...hon lider av en slagsida som jag ser som en ren medveten ondska.
Citera
2017-12-17, 18:27
  #107
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Hur många år behövs det egentligen för er FB-skribenter att inse att den "nya valboskapen" knappast röstar alls överhuvudtaget. Sossarna kan importera en miljon muslimer till, de kommer inte att rösta på sossarna de heller. Sossarna är för dem en bunt dumma rasistiska svennebananer. Möjligen på ett Islamist-parti med självmordsbombarvalmöten och Sharia som främsta dragplåster
Här är du ute och cyklar. Valdeltagandet i Rosengård är ca 50% och över 80% röstar på något av Vänsterpartierna.
Citera
2017-12-17, 21:47
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Här är du ute och cyklar. Valdeltagandet i Rosengård är ca 50% och över 80% röstar på något av Vänsterpartierna.

Tensta, Rinkeby, Hjulsta, Akalla, Skärholmen, Bredäng mfl hade i tidigare val mycket lågt valdeltagande, på vissa adressområden så var det väl typ bara några % som röstat.

Kollade nyss på Kryddgården Norra som har 49 % valdeltagande, medans Kryddgården Södra har 41 % valdeltagande. Kryddgården är en del av Rosengård
Ids inte bläddra igenom alla områdena

Men 49 % resp 41 % får väl anses vara hyfsat bra, Men det finns områden i Malmö som har > 80 % valdeltagande

Kalle Anka Partiet fick 4 röster i hela Malmö,
Satanistiskt Initiativ fick tydligen 2 röster,
det är väl i alla fall en 100 % förbättring mot förra valet, typ ?

http://www.val.se/val/val2014/slutre...808/index.html

Det är ett välkänt faktum att i flertalet nogo-zoner inte bryr sig om svensk kultur eller politik överhuvudtaget, de tittar ändå bara på arabisk TV ändå,
__________________
Senast redigerad av DrSvenne 2017-12-17 kl. 22:43.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback