Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-28, 11:27
  #1
Medlem
Tänkte åka med familjen till Italiens klack i september. Har någon tips på hotell som är barnvänliga? Helst inte mer än två timmars färd från Bari med kollektivtrafik. Barnen är 6 och 11 år. Gärna strandnära och med pool och lekplats. Fyrstjärniga helst. Sökt och hittat några men alltför långt från Bari.
Citera
2017-07-28, 12:07
  #2
Medlem
kalkryggars avatar
Ta det försiktigt med den delen av Italien nu.
Jag har några vänner som åkte dit förra året och de avbröt semestern för alla muslimska migranter från Afrika som drar runt och är hotfulla. Dom fick nog när migranterna försökte ta sig in även fast det lyste inne och dom spelade musik. Dom avbröt just för barnens skull eftersom de inte vågade sova. Pappan tyckte också att det kändes sjukt att han tvingades ligga med ett järnrör under täcket på semestern.

Nu börjar det också talas om att maffian har tröttnat såpass på muslimerna att de har startat krig mot muslimerna. Så jag vet inte om man kan kalla den italienska klacken för barnvänligt alls. Synd för det är väldigt fint där.

Så det skulle vara intressant att veta var det finns migrantfria hotell i den delen. För det skall finnas områden som maffian håller rent från migranter (främst muslimer enl. maffian).
Citera
2017-07-28, 13:26
  #3
Medlem
Torre a Mare är en hyfsat lungt kustsamhälle ca. en mil söder om Bari.
Där finns ett antal villa- och lägenhetshotell med tillhörande pool etc. som kanske kan vara av intresse. Vad jag vet ligger dock inget av dessa i direkt anslutning till havet (hamnen och kustbandet som löper längs samhället är kulturminnesskyddade).

Men överlag är trakten kring Bari inte direkt barnvänlig.
Italiens västkust vimlar dock av fina resmål i den mer barnvänliga kategorin, och torde passa bättre.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2859239

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback