Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-31, 00:17
  #121
Medlem
Xer0s avatar
Är i en lite kluven situation just nu.

Gick till en privat terapeut, hon är jättebra, men kostar 1300 kr per gång. Det känns lite om man skall gå dit en gång i veckan, 8-10 gånger.

Jag har dessutom börjat fundera på att köra Itrim. Problemet är att det tydligen inte är bra att kombinera två olika terapier samtidigt.

Och sedan så är ju Itrim rätt dyra också, men fan, jag tror nog ändå att det kan vara värt, för jag vill så gärna gå ned i vikt, det vore en befrielse och jag tror inte jag kommer att klara det själv genom att jogga lite varannan kväll.

Det tredje är ju att jag vill köpa en el-cykel för att ha att ta mig till jobbet med.

Det blir helt enkelt för dyrt och krångligt allting, så jag kommer nog tyvärr bli tvungen till att välja bort terapin mot social ångest i nuläget.
__________________
Senast redigerad av Xer0 2017-08-31 kl. 00:42.
Citera
2017-08-31, 18:24
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Är i en lite kluven situation just nu.

Gick till en privat terapeut, hon är jättebra, men kostar 1300 kr per gång. Det känns lite om man skall gå dit en gång i veckan, 8-10 gånger.

Jag har dessutom börjat fundera på att köra Itrim. Problemet är att det tydligen inte är bra att kombinera två olika terapier samtidigt.

Och sedan så är ju Itrim rätt dyra också, men fan, jag tror nog ändå att det kan vara värt, för jag vill så gärna gå ned i vikt, det vore en befrielse och jag tror inte jag kommer att klara det själv genom att jogga lite varannan kväll.

Det tredje är ju att jag vill köpa en el-cykel för att ha att ta mig till jobbet med.

Det blir helt enkelt för dyrt och krångligt allting, så jag kommer nog tyvärr bli tvungen till att välja bort terapin mot social ångest i nuläget.

Är inte din mentala hälsa viktigast? Om du tycker att hon är bra och du får ut något av det så tror jag att du ska fokusera på det. Blir du starkare i sinnet så kommer du säkert bli mer villig och driven att ändra andra saker med dig själv. Det kan vara att du går med i Itrim men inte fullföljer eller att du köper en cykel som du inte använder.
Citera
2017-08-31, 21:02
  #123
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaragatan
Är inte din mentala hälsa viktigast? Om du tycker att hon är bra och du får ut något av det så tror jag att du ska fokusera på det. Blir du starkare i sinnet så kommer du säkert bli mer villig och driven att ändra andra saker med dig själv. Det kan vara att du går med i Itrim men inte fullföljer eller att du köper en cykel som du inte använder.

Grejen är att jag är ganska villig och driven nu, men saker blir inte alltid bra.
T.ex. på jobbet kanske jag går och tar en macka när jag skall knäcka ett hårt problem eller, när jag som idag kommer hem vid kl 21:00 så köper jag en låda vårrullar från den lokala thaitjorren.

Även om det bara bli sådant fail några gånger i veckan så är det ändå för mycket.
Även om jag äter sallad till lunch varje dag, så förstörs allt av mina fails.

Det är väl det där som man måste ta i tu med, och det tror jag Itrim är bättre på att hantera än någon lyxterapeft.

Men det är klart, hon kan säkert hjälpa mig bli lite mer social.
Det var typ KBT med rollspel och grejer, verkar jävligt läskigt så det hjälper säkert.
Citera
2017-08-31, 23:48
  #124
Medlem
Du behöver mer vänner, så du kan komma ut och göra roliga saker. Finns tiotusentals här i sthlm som också är ensamma. En del som flyttat hit pga jobb eller flickvän.

Det är inte lätt att hitta nya vänner, skulle säga att det är j-kligt svårt då man dels måste klicka och ligga på samma vibe som den andra personen, man måste trivas och må bra i varandras sällskap, sen ha intressen och sånt så man har något gemensamt som binder ihop. Vännen måste acceptera dig till 100% med alla de fel och brister du har och vise versa, alla har ju defekter och egenheter, ingen är ju perfekt.

Har man bara vänner är det kul att gå ut och göra saker, gå ut på resturang å käka och dricka gott, hänga på nice takbarer och pimpla drinkar å spana in damer, gå på nattklubbar, event, m.m. Skulle kunna gå ut flera gånger i veckan om man bara hade tillräckligt med vänner.
Citera
2017-09-02, 18:16
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Grejen är att jag är ganska villig och driven nu, men saker blir inte alltid bra.
T.ex. på jobbet kanske jag går och tar en macka när jag skall knäcka ett hårt problem eller, när jag som idag kommer hem vid kl 21:00 så köper jag en låda vårrullar från den lokala thaitjorren.

Även om det bara bli sådant fail några gånger i veckan så är det ändå för mycket.
Även om jag äter sallad till lunch varje dag, så förstörs allt av mina fails.

Det är väl det där som man måste ta i tu med, och det tror jag Itrim är bättre på att hantera än någon lyxterapeft.

Men det är klart, hon kan säkert hjälpa mig bli lite mer social.
Det var typ KBT med rollspel och grejer, verkar jävligt läskigt så det hjälper säkert.

Okej. Då förstår jag. Du känner bäst själv vad som kommer att fungera för dig. Jag tänkte mest att du lägger dina pengar på rätt saker så att det inte blir bortkastat. Att gå på Itrim är ju någon som är tidsbegränsat så kanske en bra idé att börja där. Hoppas allt löser sig för dig och hoppas att du följer upp med uppdateringar om hur det går för dig. Lycka till!
Citera
2017-09-02, 20:46
  #126
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaragatan
Okej. Då förstår jag. Du känner bäst själv vad som kommer att fungera för dig. Jag tänkte mest att du lägger dina pengar på rätt saker så att det inte blir bortkastat. Att gå på Itrim är ju någon som är tidsbegränsat så kanske en bra idé att börja där. Hoppas allt löser sig för dig och hoppas att du följer upp med uppdateringar om hur det går för dig. Lycka till!

Som sagt, kommer bli bannad för 1.08, så kommer inte att posta något mer i denhär tråden på ett halvår minst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback