Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-27, 23:22
  #1
Medlem
GuldBuddahs avatar
Mixen mellan alkohol och weed ett måste för partykvällen. Röker aldrig först, för då tappar jag partysuget och blir mer skygg och lat. Drar två-tre bärs och låter dem sjunka in, sen ett-två bloss på joppen på väg ned till puben.

Brukar försöka hålla allt på en lagom nivå och hela tiden fylla på med dem båda när jag känner att ruset håller på att lägga sig. På så vis så slår det aldrig över till den där hemska "helikopterfyllan".

Brukar alltid bli en promenad hem sen, och medans folk däckar och spyr, så promenerar jag hem med hörlurar, ett glatt leende och en joppe i hand..

Perfekt!

För att ha något att diskutera:
Hur känner ni för att vara på krogen halvbänga/halvfulla?
Hur ser en perfekt partykväll ut för er?
Citera
2017-07-27, 23:57
  #2
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Mixen mellan alkohol och weed ett måste för partykvällen. Röker aldrig först, för då tappar jag partysuget och blir mer skygg och lat. Drar två-tre bärs och låter dem sjunka in, sen ett-två bloss på joppen på väg ned till puben.

Brukar försöka hålla allt på en lagom nivå och hela tiden fylla på med dem båda när jag känner att ruset håller på att lägga sig. På så vis så slår det aldrig över till den där hemska "helikopterfyllan".

Brukar alltid bli en promenad hem sen, och medans folk däckar och spyr, så promenerar jag hem med hörlurar, ett glatt leende och en joppe i hand..

Perfekt!

För att ha något att diskutera:
Hur känner ni för att vara på krogen halvbänga/halvfulla?
Hur ser en perfekt partykväll ut för er?

Jag och gräs är inga bra vänner, har alltid rökt lungorna fulla och totalt sneat. Men det där med måttfullhet är kanske ett koncept man borde pröva - bara ett par puff?

För övrigt känner jag mig som en jävla potatis när jag är pårökt, kan inte ens prata om något så banalt som fotboll eller tjejer.
Citera
2017-07-28, 00:28
  #3
Medlem
Håller med dig till 100.
Föredrar väl iofs brunt, men det spelar ingen roll.
Med den mixen, i den ordningen, blir jag i mitt esse, djävligt smart och djävligt rolig.
Dock brukar jag inte komma ihåg hur jag till sist kom hem. Brukar bli som i en dröm mot slutet.
Citera
2017-07-28, 00:58
  #4
Medlem
Rufoss avatar
Det beror på vilken strain jag rökt. När jag använder sativa så blir jag ofta väldigt pratglad. Ibland blir jag alldeles för pratglad, och gör bort mig inför folk som inte riktigt begriper att jag är hög. Jag gillar egentligen inte att vistas bland icke-rökare när jag är hög, men ibland har man ju inget val, såvida man inte vill isolera sig långt ute i ödemarken och umgås med renar.

Idealet för mig är att sitta och prata med andra människor som också rökt på, och är på samma bäng-nivå som jag. Ena sekunden kan konversationen bestå av 100% svammel och asgarv, men plötsligt blir samtalet riktigt djupgående och seriöst, nästan till den grad att snacket känns "överintelligent", och att man förvandlats till den smartaste personen i stan.

Med indica-dominanta strains så blir jag inte alls lika pratglad.
__________________
Senast redigerad av Rufos 2017-07-28 kl. 01:09.
Citera
2017-07-28, 03:28
  #5
Medlem
find-hers avatar
För mig är det aldrig riktigt party om inte både alkohol och ett par spliffar är med i leken!
Kicken när man röker en gås efter några järn är för skön ibland
Citera
2017-07-28, 07:43
  #6
Avstängd
Kallas för Blandfylla/Blandmissbruk.

Kör sånt nästan dagligen, är enda tillståndet som får mig att stå ut med smärtan av att vara en man.
Jag vill vara ett svin

Sen råkar halva min umgängeskrets röka ena riktiga jävla strutar, dra ladd o annat småplock på fyllan

Men eg räcker bira o weed
__________________
Senast redigerad av Skadafittan 2017-07-28 kl. 07:46.
Citera
2017-07-28, 08:08
  #7
Medlem
Ergolins avatar
Roligt hur det kan skilja sig så mycket, oavsett vilken drog eller blandning jag brukar så vill jag ha så liten grupp människor som möjligt. Helst är jag nog till och med ensam, finns inget bättre än att slappna av på riktigt.

Nu brukar jag ju inte särskilt mycket droger eller så många olika, men varken cannabis, MDMA eller alkohol får mig att bli mer partysugen/social.
Citera
2017-07-28, 09:55
  #8
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Jag och gräs är inga bra vänner, har alltid rökt lungorna fulla och totalt sneat. Men det där med måttfullhet är kanske ett koncept man borde pröva - bara ett par puff?

För övrigt känner jag mig som en jävla potatis när jag är pårökt, kan inte ens prata om något så banalt som fotboll eller tjejer.

Ja precis, en, två puffar brukar fungera för mig. Jag hade en tendens att gå ut alldeles för hårt när jag skulle parta förut. Det slutade med att halva natten blev en enda stor dimma. Sen att man mådde som ett arsel dagen efter. Men man lär sig sina gränser och nivåer. Sen vet man vart man ska placera sig för att vara på topp.

Citat:
Ursprungligen postat av Vetekrantz
Håller med dig till 100.
Föredrar väl iofs brunt, men det spelar ingen roll.
Med den mixen, i den ordningen, blir jag i mitt esse, djävligt smart och djävligt rolig.
Dock brukar jag inte komma ihåg hur jag till sist kom hem. Brukar bli som i en dröm mot slutet.

Ja, exakt! Humöret blir på topp, och det känns som om jag har mer förstående för andra. Kan glida in på samtalsämnen med andra som jag egentligen inte är bekväm med, eller intresserad av, och bara glida med. Underbart!

Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Det beror på vilken strain jag rökt. När jag använder sativa så blir jag ofta väldigt pratglad. Ibland blir jag alldeles för pratglad, och gör bort mig inför folk som inte riktigt begriper att jag är hög. Jag gillar egentligen inte att vistas bland icke-rökare när jag är hög, men ibland har man ju inget val, såvida man inte vill isolera sig långt ute i ödemarken och umgås med renar.

Idealet för mig är att sitta och prata med andra människor som också rökt på, och är på samma bäng-nivå som jag. Ena sekunden kan konversationen bestå av 100% svammel och asgarv, men plötsligt blir samtalet riktigt djupgående och seriöst, nästan till den grad att snacket känns "överintelligent", och att man förvandlats till den smartaste personen i stan.

Med indica-dominanta strains så blir jag inte alls lika pratglad.

Så är det, helt klart! Sativa har mer en energiboost, lättare att fylla på med det. Då blir jag piggare istället för tröttare när jag fyller på. Jag är väldigt avslappnad med gräs, och jag är inte rädd för att kolla folk i ögonen och vara trevlig och prata. Men det är en tränings-grej. Har inte alltid varit så. Men det är lättare med några bärs, för då försvinner nojan. Sen spelar miljön in på nojan också. Packade människor märker sällan något.

Citat:
Ursprungligen postat av find-her
För mig är det aldrig riktigt party om inte både alkohol och ett par spliffar är med i leken!
Kicken när man röker en gås efter några järn är för skön ibland

Fylla på med shotar i jämna mellanrum kan vara helt galet nice. Blir aldrig bakis dagen efter heller. Även fast jag börjar närma mig 30.

Citat:
Ursprungligen postat av Skadafittan
Kallas för Blandfylla/Blandmissbruk.

Kör sånt nästan dagligen, är enda tillståndet som får mig att stå ut med smärtan av att vara en man.
Jag vill vara ett svin

Sen råkar halva min umgängeskrets röka ena riktiga jävla strutar, dra ladd o annat småplock på fyllan

Men eg räcker bira o weed

Du har rätt. Känns som om det fattas något nu när man inte blandar. Blir riktigt inte samma sak. I mitt fall så håller jag mig endast till en dag i veckan. Har testat mycket olika sätt, men en dag i veckan krockar inte med mitt övriga liv. Sen är målet att slappna av och njuta, inte bli så väck som möjligt för att glömma problem o så. Mår väldigt bra i psyket annars.

Citat:
Ursprungligen postat av Ergolin
Roligt hur det kan skilja sig så mycket, oavsett vilken drog eller blandning jag brukar så vill jag ha så liten grupp människor som möjligt. Helst är jag nog till och med ensam, finns inget bättre än att slappna av på riktigt.

Nu brukar jag ju inte särskilt mycket droger eller så många olika, men varken cannabis, MDMA eller alkohol får mig att bli mer partysugen/social.

För mig är det väldigt olika, beroende på humör. Ibland har jag planerat party, men det slutar med att jag isolerar mig totalt hemma med film istället. Tycker egentligen inte att det ena är bättre än det andra. Allt beror på mindset.
__________________
Senast redigerad av GuldBuddah 2017-07-28 kl. 10:02.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback