Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-27, 18:56
  #1
Medlem
Varenda generation brukar hitta inspiration från tider de inte levde i. 60-, 70- och 80-talets moden, musik, trender har redan varit inne flera gånger om.

Men hur är det med 90-talet och dagens unga generation? Är det techno/rave med Dj Bobo, Haddaway, La Bouche som är inne igen? Är stora kläder på gång igen som mode med buffaloskor, bomberjackor?

Vilken stil har ni unga 00-folk? Är det 90-tal och techno, eller är det er egen tids stil med Justin Bieber som gäller?
Citera
2017-07-27, 22:13
  #2
Medlem
Enligt Emmabodafestivalen och kultureliten på SVT, så är det tydligen så att 90-talet är väldigt inne.
Man bokar Markoolio, 2 Unlimited, Dr Alban och andra 90-tals artister och drar storpublik.

Själv vet jag inte.
Citera
2017-07-30, 21:54
  #3
Medlem
Har sett att page-frisyren blivit populär bland unga pojkar igen.
Citera
2017-11-18, 17:09
  #4
Medlem
Neinzures avatar
Vet inte om jag räknas med i denna fråga då jag är född 1995, men eftersom det är 18-årsgräns här på FB och det ännu inte har blivit 2018 så är väl detta det bästa du kan få för tillfället.

Jag själv är väldigt influerad av all sorts skrot från 90-talet (främst grunge och metalmusiken), men utöver det är majoriteten av oss unga uppslukade av YouTube- och rap-kulturen, från vad jag uppfattar det som. 90-talet är, som du säger, populärt - men det är i vänsterkrokarna. Vegetarianer, självutnämnda feminister och annat gnälligt folk.
Citera
2017-12-20, 04:51
  #5
Medlem
Pungsvings avatar
Felaktiga analyser tror jag. 90-talet är inne för det påminner om dåtiden, innan sossepolitikens nedbrytande effekter blev allt för synliga så som i dagens Sverige. Sedan år 2000 handlar alla svenska filmer om 40-talet och närliggande tid. Kultureliten vill inte ta i muslimerna och albanerna ens med tång. Men rösta på sossarna och få skattefinansierade bidrag för att göra skitfilmer går bra. En självuppfyllande hjärntvätt. Inavel blir väl nationalsport snart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback