Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-28, 15:47
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
Män kan få flera barn. Kvinnor är fysiskt begränsade till ett antal barn. Kvinnor är därmed mer värdefulla att beskydda i krig (och även i fredstid) jämfört med män, för även om 5000 män dog så är det en större förlust om 5000 kvinnor dog för då satte man folkets framtid i risk. Utan kvinnor dör gruppen, punkt. Krig har förts av olika anledningar, men främst för att skydda och värna det egna folket. Båda grupper har gjort stora uppoffringar för detta syfte på olika sätt, i olika tider. Män är även genetiskt och biologiskt lämpade till krig och våra närmsta besläktade primater uppvisar samma slags uppdelning av arbete där honor tar hand om barn och hanarna patrullerar gränserna och beskyddar gruppen. Detta syns tidigt även hos barn där tjejer leker och tar hand om dockor och pojkar leker med vapen och simulerar krig.

Den moderna människan har helt missat grundläggande ABC för ett samhälle, hur den drivs framåt och uppdelning av arbete mellan man och kvinna. Ja, båda könen borde hyllas för sina uppoffringar men inte genom att jämföra dem som om det är lika på något sätt. Prostitution där kvinnan mår dåligt, riskerar få oäkta barn som är av sämre kvalité än barn som växer upp i stabila hem (sämre framtid), sjukdomar sprids, familjer riskerar att brytas upp - och så vidare, är ett uttryck och ett sätt att driva ner ett samhälle moraliskt. Det är helt enkelt inte uppbyggande! Att män gick ut i krig var för att föra fram och säkerställa sin grupps existens. Tänk själv, vart finns ära i prostitution som det finns i krig? Det är två helt olika saker.

Sedan är jag förvånad att du ställer det så negativt att män offrade sig för vår allas bästa? Det är pga andra människors uppoffringar som vi är här idag. Om någonting borde vi alla vara tacksamma för det istället för att nedgradera det till "stackars män" och jämföra det med feministers jämmer och klagan.

Det är klart att män hellre knullar horor än dör i krig.

Män som deltar och dör i krig hyllas. Kvinnor som säljer sex är horor med ett mindre mänskligt värde. De är saker som män leker av sig på.
__________________
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-07-28 kl. 16:15.
Citera
2017-07-29, 00:08
  #14
Medlem
Du har rätt. Sexarbetare säljer inte sin kropp. De får ta den med sig hem igen, efter akten... Det handlar om att sälja en tjänst som utförs mellan samtyckande och vuxna människor. Har själv köpt sex, och senast jag kollade så betalade jag per timme och inte per kilo. Länder som förbjuder detta är totalitära och efterblivna.
Citera
2017-07-29, 21:01
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det är klart att män hellre knullar horor än dör i krig.

Män som deltar och dör i krig hyllas. Kvinnor som säljer sex är horor med ett mindre mänskligt värde. De är saker som män leker av sig på.

Jag tror att hyllandet är en ganska klen tröst när man kommer hem från kriget 19 år gammal med bortsprängda ben och posttraumatiskt stressyndrom. Och hur stort är "hyllandet" egentligen? Mängder av veteraner i USA är hemlösa tiggare.
Citera
2017-07-29, 21:05
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HitlersAnus
Jag tror att hyllandet är en ganska klen tröst när man kommer hem från kriget 19 år gammal med bortsprängda ben och posttraumatiskt stressyndrom. Och hur stort är "hyllandet" egentligen? Mängder av veteraner i USA är hemlösa tiggare.

Jo, är man sjuk och handikappad får man ju skylla sig själv. Precis som man snart får göra här.

Vad kul det ska bli för svenska män.
Citera
2017-08-02, 10:12
  #17
Medlem
Problemet för kvinnor är att de oftast inte kan dra hem tillräckligt stort byte själva.

Om man jämför med djur så klarar en stor del av honorna detta i djurriket.

Men hos människor är det sällsynt.

Kvinnor har då olika val:

1. De kan försöka bli på god fot med män och få dem att hjälpa till.

2 De kan sälja sina kroppar

3.Eller de kan skapa ett politiskt system som för över pengar till kvinnor.

Jag tror att kvinnor i Sverige historiskt satsa på nr. 1

tills feministerna kom och satsa på nr.3

När nu ekonomiska systemet kommer braka ihop så borde kvinnorna satsa på 1 igen helt logiskt.

2 är inget bra det leder till svåra psykologiska problem för dessa kvinnor och de kommer knappast att kunna föda upp barn framgångsrikt. Män bör inte stödja detta heller.
Citera
2017-08-02, 20:16
  #18
Medlem
Pansarveckets avatar
3:an går stenhårt här i Svedala och med lite kulturmarxistisk indoktrinering kan de hålla på år ut och år in.
Om regeringen till och med är med på det, är vi överlag fuckade.
Citera
2017-08-02, 20:19
  #19
Medlem
Ravenboxs avatar
Detta fick mig att tänka på en liknelse, om vi ponerar att tjejer säljer sig för pengar så är motsvarigheten män som skickas in till krig frivilligt/ofrivilligt.
Strippor då? Det måste vara match-boxare och andra kampsportsutövare som motsvarighet bland män va?
Citera
2017-08-02, 20:36
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Detta fick mig att tänka på en liknelse, om vi ponerar att tjejer säljer sig för pengar så är motsvarigheten män som skickas in till krig frivilligt/ofrivilligt.
Strippor då? Det måste vara match-boxare och andra kampsportsutövare som motsvarighet bland män va?

Om staten tvingade kvinnor att prostituera sig, då har vi en liknelse.

Att prostituera sig villigt är detsamma som att förvärvsarbeta. Man hyr ut sin kropp mot pengar, enda skillnaden är arbetsuppgiften.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback