Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-27, 14:27
  #1
Medlem
kolsyratkaffe123s avatar
När folk talar om prostitution så snackas det ofta om att kvinnor '' tvingas att sälja sina kroppar '' och hur hemskt det är.
Jag håller självklart med att det är hemskt när folk TVINGAS till det.
Fast det är något som irriterar mig oerhört när jag hör detta i samband med att folk argumenterar om hur illa kvinnor haft det historiskt och dylikt...
Ja, varför ignorerar man andra halvan?
Vad är skillnaden egentligen på att en kvinna säljer sin kropp för sexuella tjänster istället för att svälta ihjäl, och att en man säljer sin kropp till en annan persons krig för samma sak?
Män betalades till och med ofta med mat, det var ju en stor anledning till att folk helt enkelt tvingades in i arméer. För att inte man själv och till och med familj inte ska behöva svälta ihjäl ( och ofta dessutom så att fru och dotter inte ska behöva prostituera sig, vilket nästan aldrig tas upp... ).

Och det är ju enbart en aspekt utav det hela, det finns ju många andra yrken som män tvingats eller
'' valt '' utav desperation. Men allt andra verkar kunna peka på när det kommer till kvinnor är prostitution.

Min fråga är helt enkelt varför folk alltid enbart fokuserar på en sida såhär?
Jag ser och tycker att många har ett oerhört konstigt victim complex gällandes kvinnor rent generellt när det gäller historia och ser på saker och ting med nutida glassögon på sig istället för dåtid och ignorerar ofta VARFÖR saker och ting fungerade som de gjorde.
Men jag fattar inte riktigt hur man klarar av att förbise något sådant här så uppenbart så lätt?
Det snackas liksom alltid om hur illa det var/ är för kvinnor, och som om män alltid hade friheten att göra val i livet...
Och ignoreras totalt att män konstant sålde sina egna kroppar och till och med sina liv, inte bara för sin egen skull. Utan även för att försörja fru och barn.
Men varför är det liksom värre att sälja sin kropp och sin tid för sex, än att sälja det åt en annans krig? Både för att förfylla mer eller mindre samma personliga mål.
Är inte båda illa och fruktansvärt ( tvång såklart )? Men varför isåfall allt fokus på bara en sida?

Nu snackar jag inte om egen moral. Ifall man själv t ex har moraliska problem med prostitution. Utan konceptet om att sälja sin kropp i helhet.
Man kan tycka vad man vill om prostitution, men det är ju fortfarande bara att sälja sin kropp och sin tid.
Till och med MMA fighters gör det, alla gör det på något sätt ( dock oftast och förhoppningsvis inte pga tvång ). Men det tas upp i samband med prostitution hela tiden som om det vore unikt till det yrket...
Citera
2017-07-27, 14:30
  #2
Medlem
kolsyratkaffe123s avatar
Vill inte börja bråk eller något sådant, utan är bara nyfiken.
Speciellt om man nu personligen tycker att det är och mer specifikt var värre att prostituera sig än att sälja sin kropp som man till andra saker.
Självklart fanns och finns det män som sålde/ säljer sex för överlevnad också ( uuum.. Och porr? ), men om vi för argumentationens skull låtsas som att det inte var så.
Om du anser att det är värre att sälja sin kropp till sex, har du något så objektivt argument som möjligt att det är värre?
Undgå snälla känsloargument och egna åsikter om moral.

Det är också ett argument jag har hört ifrån andra Feminister dessutom, mer sex positiva Feminister.
Att de är för legal prostitution ( där folk VÄLJER ), just pga att det inte kan finna någon logik bakom varför det vore okej att sälja din kropp och din tid som t ex MMA fighter men inte för sex.

Jag tycker också att det är ganska så orättvist dessutom. Speciellt när vi ser tillbaks i tiden, då vi ser på kvinnor som gjorde vad de kunde för att överleva med mycket värre ögonglass än vad vi gör på män som gjorde samma sak.
__________________
Senast redigerad av kolsyratkaffe123 2017-07-27 kl. 14:35.
Citera
2017-07-27, 14:34
  #3
Medlem
Problemet är att endast ultrafeminister får göra sig hörd i dagens gammelmedia. Då blir det ton därefter. Den stora massan av kvinnor som är "normala" tystas ner och man är inte ett dugg intresserad av att höra den.

Samt hör prostitution till den heliga trenigheten i Svea Rike (Droger, Prostitution och Invandring). Dessa tre områden får man inte prata om offentlig. Speciellt som politiker.

Resultatet är vad du själv ser.
Citera
2017-07-27, 15:08
  #4
Medlem
sealstrypers avatar
Arbete är prostitution .....
Man säljer sin kropp till företaget och får betalt för att utföra tjänster ingen annan vill göra .
Citera
2017-07-27, 18:03
  #5
Medlem
Mooons avatar
Tror du att dessa kvinnor är positiva till prostitution? Droger?


Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Problemet är att endast ultrafeminister får göra sig hörd i dagens gammelmedia. Då blir det ton därefter. Den stora massan av kvinnor som är "normala" tystas ner och man är inte ett dugg intresserad av att höra den.

Samt hör prostitution till den heliga trenigheten i Svea Rike (Droger, Prostitution och Invandring). Dessa tre områden får man inte prata om offentlig. Speciellt som politiker.

Resultatet är vad du själv ser.
Citera
2017-07-27, 20:17
  #6
Medlem
Historiskt så har man inte sett väl på kvinnor som säljer sex, eller haft sex ö.h t. för den delen.

Att det har gjorts för att överleva har man inte haft någon hänsyn till.
Citera
2017-07-27, 20:21
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Arbete är prostitution .....
Man säljer sin kropp till företaget och får betalt för att utföra tjänster ingen annan vill göra .

Prostitution är när man säljer sexuella tjänster.
Citera
2017-07-27, 20:22
  #8
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Tror du att dessa kvinnor är positiva till prostitution? Droger?
Jag vet att många av dem är det. Sök på Rose Alliance.
Citera
2017-07-27, 20:28
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Tror du att dessa kvinnor är positiva till prostitution? Droger?

Det enda positiva jag skulle se med laglig prostitution vore att andra morallagar också skulle skrotas.
Citera
2017-07-28, 12:14
  #10
Medlem
Många män dog ju utav exempelvis gruvarbete. De slet bokstavligen ihjäl sig och andades ner massa skit i lungorna. Är det verkligen så jävla mycket värre att vara hora än att slita nere i en gruva dag ut och dag in?
Citera
2017-07-28, 13:51
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HitlersAnus
Många män dog ju utav exempelvis gruvarbete. De slet bokstavligen ihjäl sig och andades ner massa skit i lungorna. Är det verkligen så jävla mycket värre att vara hora än att slita nere i en gruva dag ut och dag in?

När välfärdssamhället kollapsar och män skickas ut som kanonmat mot betalning så kommer i alla fall inte jag att klaga.
Citera
2017-07-28, 15:09
  #12
Medlem
Lelianas avatar
Män kan få flera barn. Kvinnor är fysiskt begränsade till ett antal barn. Kvinnor är därmed mer värdefulla att beskydda i krig (och även i fredstid) jämfört med män, för även om 5000 män dog så är det en större förlust om 5000 kvinnor dog för då satte man folkets framtid i risk. Utan kvinnor dör gruppen, punkt. Krig har förts av olika anledningar, men främst för att skydda och värna det egna folket. Båda grupper har gjort stora uppoffringar för detta syfte på olika sätt, i olika tider. Män är även genetiskt och biologiskt lämpade till krig och våra närmsta besläktade primater uppvisar samma slags uppdelning av arbete där honor tar hand om barn och hanarna patrullerar gränserna och beskyddar gruppen. Detta syns tidigt även hos barn där tjejer leker och tar hand om dockor och pojkar leker med vapen och simulerar krig.

Den moderna människan har helt missat grundläggande ABC för ett samhälle, hur den drivs framåt och uppdelning av arbete mellan man och kvinna. Ja, båda könen borde hyllas för sina uppoffringar men inte genom att jämföra dem som om det är lika på något sätt. Prostitution där kvinnan mår dåligt, riskerar få oäkta barn som är av sämre kvalité än barn som växer upp i stabila hem (sämre framtid), sjukdomar sprids, familjer riskerar att brytas upp - och så vidare, är ett uttryck och ett sätt att driva ner ett samhälle moraliskt. Det är helt enkelt inte uppbyggande! Att män gick ut i krig var för att föra fram och säkerställa sin grupps existens. Tänk själv, vart finns ära i prostitution som det finns i krig? Det är två helt olika saker.

Sedan är jag förvånad att du ställer det så negativt att män offrade sig för vår allas bästa? Det är pga andra människors uppoffringar som vi är här idag. Om någonting borde vi alla vara tacksamma för det istället för att nedgradera det till "stackars män" och jämföra det med feministers jämmer och klagan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback