Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-27, 07:04
  #1
Medlem
Jag får nu utskrivet 3 xanor depå 1,0 mg. Vet inte riktigt hur jag mår, inte så spänd o inte så många ångest attacker.

Nu har jag möjlighet att få två banor, och sen 10 mg stesolid mitt på dagen.

Funderar på hur jag ska göra .

Hur hade ni gjort?
Citera
2017-07-27, 07:05
  #2
Medlem
Inte banor utan givetvis menar jag xanor.
Citera
2017-07-27, 07:24
  #3
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.02. Eftersom trådstarten handlar om medicinskt läkarordinerat bruk och val av mediciner mot ångest, så flyttas den här tråden till ett mer lämpligt forum.

Bensodiazepiner---------------->Psykiatri och psykofarmaka

/Mod.
Citera
2017-07-27, 19:35
  #4
Medlem
NickSands avatar
Stesolid. Diazepam är mer kärleksfull och mjukare. Fungerar även bäst i längden. Alprazolam (Xanor) är fint, men dock för vanebildande för min smak. Samt tycker jag man kan få betydligt mer humörsvängningar samt en viss form av likgiltighet med Xanor.
Citera
2017-07-28, 03:04
  #5
Medlem
Ok tack för svar. Vet ännu inte hur jag ska göra.
Citera
2017-07-28, 07:52
  #6
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thesea
Jag får nu utskrivet 3 xanor depå 1,0 mg. Vet inte riktigt hur jag mår, inte så spänd o inte så många ångest attacker.

Nu har jag möjlighet att få två banor, och sen 10 mg stesolid mitt på dagen.

Funderar på hur jag ska göra .

Hur hade ni gjort?
Skulle hålla mig borta från Xanor så länge som det inte är absolut nödvändigt.
Den är ruggigt lätt att bli beroende av både psykiskt och fysiskt samt är ett helvete att sluta med.

*Been there, done that.*
Citera
2017-07-28, 10:30
  #7
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Så dina alternativ är:

1 mg Xanor Depot x3/dag
eller
1 mg Xanor Depot x2+10 mg Stesolid/dag

Vanligtvis är jag spontant skeptisk när läkare vill kombinera olika bensodiazepiner i ångestdämpande syfte, men i det här fallet kan jag tänka mig att alternativ 2 skulle vara bra, förutsatt 2 mg Xanor Depot/dag är grundbehandling och 10 mg Stesolid är vid behov. Med andra ord: Om de 2 milligramen Xanor Depot ger en hyfsat heltäckande ångestdämpning - försök att endast ta 10 mg Stesolid vid behov och helst inte varje dag. På så vis minskar du risken för beroende och toleransökning.

Vilka andra mediciner (psykofarmaka) står du på?
Citera
2017-08-01, 00:25
  #8
Medlem
FiffelMonas avatar
Kanske kan försöka med 10mg diazepam och alprqzolam vid behov (stoppa på-attacker om det behövs tex).
Om jag vore du skulle jag undvika att äta xanor regelbundet en längre period. 3mg dessutom är väl ganska högt?
Citera
2017-08-01, 06:55
  #9
Medlem
En fråga bara,
Hur kommer det sig att din läkare vill ställa dig på dessa mediciner? Det är ingen långsiktigt lösning. Tro mig - har precis satt ut Xanor i mindre doser än dina utan psykiskt beroende överhuvudtaget och det är ingen lek.
Citera
2018-05-30, 12:08
  #10
Medlem
Xanor 7 dagar i veckan , men svårt att få det utskrivet i hela Skåne
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback