Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-27, 01:07
  #1
Medlem
Jag har laddat ner en fejk-GPS, och har aktiverat så att jag kan använda fake-GPS:en..

Men när jag går in på Jodel efter att ha ändrat position på gps:en, så går det ändå inte att ansluta till den nya platsen på Jodel.

Någon som vet vad som kan vara fel ?
Citera
2017-07-27, 01:26
  #2
Medlem
TrampLOLs avatar
Pratar du om Android eller iOS?

Gäller det iOS är jag ganska säker på att dessa appar från App store inte funkar längre.
Det krävs att du jailbreakar din enhet och installerar passande tweaks men även då kan det strula och ställa till problem (bli bannad eller liknande) när man använder GPS-spoofing till större företags appar.
Citera
2017-07-27, 01:28
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrampLOL
Pratar du om Android eller iOS?

Gäller det iOS är jag ganska säker på att dessa appar från App store inte funkar längre.
Det krävs att du jailbreakar din enhet och installerar passande tweaks men även då kan det strula och ställa till problem (bli bannad eller liknande) när man använder GPS-spoofing till större företags appar.
Det är android
Citera
2017-07-27, 04:36
  #4
Medlem
TrampLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Det är android
Jag har bättre koll på iOS än Android.
Men jag vet att det krävs att aktivera 'Allow mock locations' / 'Tillåt Falska Platser' inställningen som görs via 'developer-mode' / 'utveckarläge' som man först måste aktivera på ens enhet.

Detta kommer tillåta att en app att kan lura din telefon till att tro att den är på en specifikt geografiskt läge, fast den är någon helt annan stans. Jag är dock osäker på om någon av apparna funkar till Jodel men det är inte svårare än att testa sig fram.

Använd på egen risk! Tänk på att aktivera developers mode/utvecklarläge kan bryta din garanti helt eller delvis för din enhet. Samt att det kan finnas inställningar som i värsta fall göra din enhet obrukbar eller i bästa fall krävs att enheten (om möjligt) fabriksåterställs. Använd ej developers mode om du inte har erfarenhet och vet vad du gör. På en del enheter går det inte inaktivera developer/utvecklarläge när man aktiverat det, så man blir låst att ha det aktiverat, och får stå ut med fliken 'Developers settings' under inställningar.

Är du osäker så googla, det finns massor av information inom detta område. På XDA-Developers forum finner man princip alltid vad man söker. XDA-Developers Forum

Jag utgår från min gamla Android enhet så Android kanske gjort om och ändrat bland inställningar men du hittar förmodligen snart vad du letar efter om det inte information under stämmer till 100%.

Men för att ändra denna inställning krävs att du aktiverar 'developers mode' på din Android enhet.
Detta gör du genom att klicka in på 'inställningar' > 'om' / 'information' > Har du kommit rätt ser du en lista med information om Android version, Enhetens modell betäckning, kernel version och information om en rad andra saker.

Leta efter 'Build number' (osäker på svensk översättning) står direkt under 'kernel version' på min gamla enhet. Klicka upprepade gånger på 'build number' efter några klick kommer en ruta upp där det står 'you are now X steps away from being a developer' fortsätt klicka tills räknaren når noll så får du upp 'you are now a developer'. om du får upp denna bekräftelse kan du gå vidare.

Klicka in på 'inställningar' > 'developer setting' denna nya sektion innehåller inställningar för developer/utvecklarläge som vi aktivera tidigare > Klicka och aktivera 'Allow mock locations' / 'Tillåt Falska Platser'.

Nu kan du ladda ner och prova någon app, en lista över rekommenderade appar, tänk på att du kan få testa flera olika appar, oftast är det inte en och samma GPS-Spoofing app som funkar till alla appar så man kan få testa sig fram. Ibland finns det ingen app som funkar att GPS-Spoofa önskad app med. Android Apps - GPS Location Spoofing
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback