Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-26, 23:23
  #1
Medlem
davvos avatar
Lånat en Korg Electribe SX av en polare, som inte kan ngt om den själv. Han har hafe således pillat på den så pass att det va sjukt jobbigt att använda den. Jag gick göra vad jag ville för att återställa den och då även ha den själv en längre tid.

Så jag gjorde en factory reset (initialize user data) och nu verkar det som om den e helt tom? Alltså alla ljud verkar borta? Är det så det blir? Och hur får jag in samma, eller massa nya ljud in?
Citera
2017-07-26, 23:37
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Av det lilla jag kunde läsa så tar du bort alla ljud (även orginal samplingarna).

De skall finnas på webben att ladda ner dock, men att få in dem verkar "bökigt" (tar den bara SM kort?). Har faktiskt en äldre media adapter som tar dessa kort samt två datorer som är lite äldre dock...
Finns säkert en adapter att köpa på ebay också...
Citera
2017-07-27, 00:03
  #3
Medlem
davvos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Av det lilla jag kunde läsa så tar du bort alla ljud (även orginal samplingarna).

De skall finnas på webben att ladda ner dock, men att få in dem verkar "bökigt" (tar den bara SM kort?)

Den jag har tar SD kort så känns som det blir ngt lättare.
Så man får helt enkelt leta upp ett välsorterat sample pack, lägga in på sd kortet och sen bara ladda över på esx?

Vart hittar man bra packs? Och innehåller packsen bådr trumljud, synt/phrase ljud och till de andra delarna också?
Citera
2017-07-27, 00:11
  #4
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davvo
Den jag har tar SD kort så känns som det blir ngt lättare.
Så man får helt enkelt leta upp ett välsorterat sample pack, lägga in på sd kortet och sen bara ladda över på esx?

Vart hittar man bra packs? Och innehåller packsen bådr trumljud, synt/phrase ljud och till de andra delarna också?

Är du säker på att du har SD (Secure Digital) och inte SM (SmartMedia) kort? Dom är rätt lika i storlek...

Men orginal ljuden måste ju finnas på Korg's hemsida antar jag... om inte får du väl googla...

Hittade ett ställe du kan testa...
https://github.com/skratchdot/open-e...s-For-Download

Det verkar finnas en SD variant också som du säger dock!
Citera
2017-07-27, 11:12
  #5
Medlem
davvos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Är du säker på att du har SD (Secure Digital) och inte SM (SmartMedia) kort? Dom är rätt lika i storlek...

Men orginal ljuden måste ju finnas på Korg's hemsida antar jag... om inte får du väl googla...

Hittade ett ställe du kan testa...
https://github.com/skratchdot/open-e...s-For-Download

Det verkar finnas en SD variant också som du säger dock!

Japp har SD varianten. Ljuden verkar inte finnas kvar på deras hemsida, men länken du posta verkar ju funka fint. Tack för hjälpen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback