Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-27, 01:12
  #13
Medlem
Kebabfysikers avatar
Kommer vi bli koloniserade nu?
2017-07-27, 01:17
  #14
Medlem
pe11es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Kommer vi bli koloniserade nu?

VEM vet vad som KAN hända ?
2017-07-27, 02:11
  #15
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Kommer vi bli koloniserade nu?

Är vi inte redan snart det?
2017-07-27, 02:28
  #16
Medlem
sonofnatures avatar
det lär hittat en hel del balla grejer i rymden . Kan omöjligt va helt tomt på tefat , space eyes å vi Sitter här och bygger broar osv !
2017-07-27, 02:40
  #17
Medlem
Rouens avatar
Om det finns intelligent liv i rymden så skulle de knappast vara intresserade av jorden.

Tänk er Gudrun Schyman eller Mona Sahlin som representant för mänskligheten vid ett möte med utomjordingar.
2017-07-27, 08:16
  #18
Medlem
jiZZeds avatar
Falsk kanal/falsk video.
Dock rätt säker på att det finns liv där ute men väldigt skeptisk till att vi någonsin kommer träffas pga ljusets hastighet och expansionen av universum. Är helt enkelt bara för svårt eller praktiskt omöjligt.

Samma gäller ju även t.ex kommunikation. Tänk er att föra ett samtal med 10k år tur och retur per dialog.
2017-07-27, 09:05
  #19
Medlem
*"a spokesperson of the U.S. federal space agency said during a recent U.S. Science, Space and Technology committee meeting that the existence of extraterrestrial life could soon be proven."

Även om detta stämmer är det knappast en indikation på annat än hoppfull förväntan, ser inte hur man får detta till att de har bevis för intelligent liv i rymden.
2017-07-27, 10:31
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sundbergaren
fattar ni inte att du och jag är de sista som fått reda på detta om detta stämmer? Spelar ingen roll det finns inget bevis för något. Den som tror sig veta ett skit har helt tappat verklighetesuppfattningen. Den sista som får reda på om detta är sant är du och jag. Jag fr min del är helt övertygad om att Nasa har hittat en massa intressant som de aldrig skulle informera om. Lite arkiv X. Samma om det handlar om t.ex. en stor metoer mot jorden så skulle vi likväl aldrig fått reda på det. Hade bara skapat kaos i onödan. Mycket som vi aldrig skulle få reda på för massans egens skull så att säga.
Du har rätt i det. Det finns massa saker som olika myndigheter skyddar oss vanliga medborgare ifrån, oftast för att folk skulle få panik ifall de fick veta all information. Det är lite för allmänhetens bästa så att säga.
2017-07-27, 13:00
  #21
Medlem
volvo 240s avatar
Ja det vore väldigr roligt och intressant.

Skulle gärna vilja veta vad som hände mig och mn fmilj omkring 1993 . Vi Stannade för natten med bil och husvagn på en avskild plats. Uppe i Norrland nära ett ställe där det sägs ha setts mkt sånt. På natten började allt skaka, husvagnens och bilens alla lampor tändes och hunden flippade ur fullständigt. Det gick inte att stänga av ljuset utan att koppla bort batteriet. Dagen efter åkte pappa till en verkstad och de kunde inte förklara det och ingen hade känt nåt skalv eller så.

Var tyvärr bara 8 år så minns inte jättemycket men mamma och pappa berättade mer.
2017-07-27, 13:10
  #22
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Mycket spekulativa källor i trådstarten. Ytterst oklart om NASA kommer att meddela något.

Därför låser vi tråden tills vidare. Skulle NASA komma med ett sådant meddelande som antyds i trådstarten låser vi upp tråden igen.

<Klick>

/Moderator
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback