Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-26, 21:34
  #1
Medlem
Hej! Jag försöker koppla 2 bildskärmar till datorn. Det finns 2 st HDMI uttag på datorn, men bara en fungerar. När jag går in på bildskärmsinställningar så kan datorn bara hitta en bildskärm. Kan det vara så att man behöver aktivera något eller installera nåt program för att det andra uttaget ska fungera?
Citera
2017-07-26, 21:44
  #2
Medlem
Skriv vad du har för dator.

Desktop ?, är det en HDMI på moderkortet och ett på externt grafikkort ?
__________________
Senast redigerad av peckapecan 2017-07-26 kl. 21:46.
Citera
2017-07-26, 21:46
  #3
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barasport
Hej! Jag försöker koppla 2 bildskärmar till datorn. Det finns 2 st HDMI uttag på datorn, men bara en fungerar. När jag går in på bildskärmsinställningar så kan datorn bara hitta en bildskärm. Kan det vara så att man behöver aktivera något eller installera nåt program för att det andra uttaget ska fungera?

Är båda hdmi-kontakterna på grafikkortet, eller en på grafikkortet och en på Moderkortet?

I det sistnämnda fallet så kan det vara så att intern grafik helt stängs av när du har ett grafikkort, eller så kan du välja att aktivera båda i BIOS/uEFI.
Citera
2017-07-26, 21:55
  #4
Medlem
Packard bell ixtreme
Nvidia geforce GT330 2gb grafikkort
Jag har ingen aning om båda hdmi uttagen är på grafikkortet. Hur kollar man det?
Citera
2017-07-26, 21:59
  #5
Medlem
Gå in på deras hemsida under support, välj din dator och ta hem manualen om du inte har den
Såg att det finns en hel del olika extreme maskiner

Men Geforce GT 330 har bara en HDMI, så den andra sitter då på moderkortet
Citera
2017-07-26, 22:11
  #6
Medlem
Okej, då vet jag det. Hur går jag vidare nu om en HDMI-port sitter på moderkortet?
Citera
2017-07-26, 23:24
  #7
Medlem
Jag tog en dvi/hdmi kabel till andra skärmen. Blev enklare så. Tack för hjälpen iallafall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback