Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-26, 21:17
  #1
Medlem
Jag har en 150cc fiddy som jag har ägt i drygt två år nu. Den har gått bra motormässigt ända tills någon vecka sedan. Jag var ute och körde, och plötsligt började den "hacka" när den gick på jämn gas. Den hackade ett par hundra meter och till slut dog den.

Sedan dess har den varit lika lättstartad som alltid, men problemet är att den dör på tomgången efter ungefär 5 sekunder.

Jag har bytt tändspole, tändhatt, tändstift, luftfilter, bytt olja och gjort rent förgasaren. Det enda jag kan konstatera är att den får gnista, men sedan är jag helt lost på detta problem. Känns som jag har felsökt det mesta, men jag är inte så värst duktig på motorer.

Någon som har något förslag på vad som skulle kunna vara fel?
Citera
2017-07-26, 21:25
  #2
Medlem
asdasd12s avatar
Justera ventilerna, efter som du gjort en hel del uteslutande redan
Citera
2017-07-26, 21:28
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdasd12
Justera ventilerna, efter som du gjort en hel del uteslutande redan
Har ingen aning hur man gör det. Vet du om det finns någon guide på internet?
Citera
2017-07-26, 21:30
  #4
Medlem
asdasd12s avatar
Du behöver bladmått, möjligen schims och ta nollställa kammen mot veven. Kolla youtube finns garanterat
Citera
2017-07-26, 21:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdasd12
Du behöver bladmått, möjligen schims och ta nollställa kammen mot veven. Kolla youtube finns garanterat
Okej tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback