Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-26, 20:08
  #1
Medlem
Visst, jag fick en liten känsla av att hela rörelsen var destruktiv och galen redan på den tiden då den feministiska kvinnan som ledde ROKS sa "Alla män är djur" med hat och avsky i blicken. Jag minns att man satt ich gapade framför tvn!

Sedan dess har MYCKET vatten(mens)runnit under broarna. Något som gjorde mig fruktansvärt upprörd var när feminister i Tyskland samlades i tusentals och känslosamt skanderade "allahu akbar" efter de gigantiska våldtäktsvågorna och våldräktslekarna av muslimer i Köln och andra ställen. Fan, det var magstarkt.

För en tid sen kom MIN EGEN SON hem från förskolan som är präglat av genustänk med feministiska lärare och förklarade som han sa att han ville "ta av sig snoppen" Jag lämnar det okommenterat, ord räcker inte till för att beskriva upprördheten. Dom hjärntvättar våra barn med galenskap!

Skulle pojkarna inte vilja "ta av sig snoppen" frivilligt så skulle dom gärna tvångsmässigt kastrera män om de bara kunde få igenom en sån bestämmelse!

Min brorson går på en skola där tjejerna har inspirerats av detta med att visa upp sin mens! De har en så kallad "mens-kvart" varje måndags eftermiddag där alla som har sin period kan gå till ett område som alla passerar för att sära på benen och visa genom-mensade trosor för alla, och ju äckligare desto bättre! Tror många får kväljningar..

Och nu senast så har de börjat med att kasta KISS i ansiktet på oliktänkande som demokratiskt säger sin åsikt!

Allvarligt talat!

HUR KUNDE DET BLI SÅ HÄR JÄVLA PSYKSJUKT??

Stackars världen och stackars feministerna själva och stackars alla de utsätter för galenskapen!
__________________
Senast redigerad av ThinkTank111 2017-07-26 kl. 20:10.
Citera
2017-07-26, 20:45
  #2
Medlem
Jävlar vad du ändrade åsikt fort
(FB) Snälla feminister - Berätta vad er rörelse handlar om!

Edit: Btw är inte sommaren slut snart
Citera
2017-07-26, 20:55
  #3
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Det är en rätt naturligt utveckling. Feminismen började som en protest mot en väldigt stor ojämliket där kvinnor inte hade rösträtt, inte var självständiga rättssubjekt, var utestängda från universitetsstudier osv.

Precis som vänstern har uppnått nästan alla sina mål så har feminismen gjort detsamma.

I båda fallen kan det finnas mindre saker att arbeta med men den totala offerrollen är natuligtvis helt förlegad. Tyvärr har båda rörelserna helt misslyckats med att gå in i något slags förvaltande av de uppnådda målen (och tråkigt detaljarbete med eventuella mindre orättvisor).

Det är mycket enklare debattmässigt att fortsätta i samma hjulspår med slagord som "krossa katpitalismen", "krossa patriarkatet" osv. Man kan gå ut och känna sig totalt självrättfärdig och det är också lätt att locka "misslyckade" individer som kan skylla sina personliga misslyckanden på någon elak "förtryckare". Ju bisarrare bilden av verkligheten är ju mer övertygade blir anhängarna om den totala orättvisan.

(Det finns "högerextremister" som beter sig på samma sätt. Det är alltmer bisarra konspirationsterorier om "judar" och "eliter" som man kan skylla allt ont på. Om det inte bara vore för dem så skulle förtidspensionären i förorten nog vara kung vid det här laget. Ju knäppare konspirationsteorier desto bättre.)
Citera
2017-07-26, 21:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Det är en rätt naturligt utveckling. Feminismen började som en protest mot en väldigt stor ojämliket där kvinnor inte hade rösträtt, inte var självständiga rättssubjekt, var utestängda från universitetsstudier osv.

Precis som vänstern har uppnått nästan alla sina mål så har feminismen gjort detsamma.

I båda fallen kan det finnas mindre saker att arbeta med men den totala offerrollen är natuligtvis helt förlegad. Tyvärr har båda rörelserna helt misslyckats med att gå in i något slags förvaltande av de uppnådda målen (och tråkigt detaljarbete med eventuella mindre orättvisor).

Det är mycket enklare debattmässigt att fortsätta i samma hjulspår med slagord som "krossa katpitalismen", "krossa patriarkatet" osv. Man kan gå ut och känna sig totalt självrättfärdig och det är också lätt att locka "misslyckade" individer som kan skylla sina personliga misslyckanden på någon elak "förtryckare". Ju bisarrare bilden av verkligheten är ju mer övertygade blir anhängarna om den totala orättvisan.

(Det finns "högerextremister" som beter sig på samma sätt. Det är alltmer bisarra konspirationsterorier om "judar" och "eliter" som man kan skylla allt ont på. Om det inte bara vore för dem så skulle förtidspensionären i förorten nog vara kung vid det här laget. Ju knäppare konspirationsteorier desto bättre.)

Snälla du! Du kan inte jämföra med högerfolk!

Kastar de piss och kiss i ansiktet?

Ritar de och kletar och visar upp sina kroppsvätskor i underkläderna?

Vill du skära kuken av folk som tycker annorlunda!

Högern är inte psyksjuk åtminstone!!!
Citera
2017-07-26, 21:19
  #5
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Snälla du! Du kan inte jämföra med högerfolk!

Kastar de piss och kiss i ansiktet?

Ritar de och kletar och visar upp sina kroppsvätskor i underkläderna?

Vill du skära kuken av folk som tycker annorlunda!

Högern är inte psyksjuk åtminstone!!!


"Psyksjuk" i sammanhanget tycker jag är en dåligt beskrivning. Det är mest något slags "ad hominem"-attack. Snarare blir det ett slags masshysteri vilket inte betyder att de enskilda individerna är "psyksjuka" på något sätt.

Mekanismen tror jag är exakt densamma där man själv är "oändligt god" och fienden är sagoboksliknande "ond" och ansvarig för precis allt som är fel i samhället och den personliga tillvaron.
Citera
2017-07-27, 02:11
  #6
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Visst, jag fick en liten känsla av att hela rörelsen var destruktiv och galen redan på den tiden då den feministiska kvinnan som ledde ROKS sa "Alla män är djur" med hat och avsky i blicken. Jag minns att man satt ich gapade framför tvn!

Sedan dess har MYCKET vatten(mens)runnit under broarna. Något som gjorde mig fruktansvärt upprörd var när feminister i Tyskland samlades i tusentals och känslosamt skanderade "allahu akbar" efter de gigantiska våldtäktsvågorna och våldräktslekarna av muslimer i Köln och andra ställen. Fan, det var magstarkt.

För en tid sen kom MIN EGEN SON hem från förskolan som är präglat av genustänk med feministiska lärare och förklarade som han sa att han ville "ta av sig snoppen" Jag lämnar det okommenterat, ord räcker inte till för att beskriva upprördheten. Dom hjärntvättar våra barn med galenskap!

Skulle pojkarna inte vilja "ta av sig snoppen" frivilligt så skulle dom gärna tvångsmässigt kastrera män om de bara kunde få igenom en sån bestämmelse!

Min brorson går på en skola där tjejerna har inspirerats av detta med att visa upp sin mens! De har en så kallad "mens-kvart" varje måndags eftermiddag där alla som har sin period kan gå till ett område som alla passerar för att sära på benen och visa genom-mensade trosor för alla, och ju äckligare desto bättre! Tror många får kväljningar..

Och nu senast så har de börjat med att kasta KISS i ansiktet på oliktänkande som demokratiskt säger sin åsikt!

Allvarligt talat!

HUR KUNDE DET BLI SÅ HÄR JÄVLA PSYKSJUKT??

Stackars världen och stackars feministerna själva och stackars alla de utsätter för galenskapen!


Kort sammanfattat, kommunistisk infiltration och omstörtning.

lär dig mer : https://www.youtube.com/watch?v=SZnkULuWFDg

https://www.youtube.com/watch?v=y3qkf3bajd4
Citera
2017-07-27, 10:21
  #7
Medlem
Feministerna indoktrinerar kvinnor i att vita män är helt värdelösa och att kvinnor behöver aldrig någon hjälp direkt från en vit man.

Men det hela är en illusion !

Kvinnor kommer behöva män mer än någonsin och att då hata män och leva en queer livsstil fungerar bara för tillfälligt om några är kommer det inte finnas knappt någon i pride-paraden eftersom kvinnor kommer ej ha råd att ogilla män ifall de vill överleva.

Det mest galna feministerna håller på med är att hata män och dessutom att försöka få andra kvinnor hata män , så att också de blir galna.
Citera
2017-07-27, 13:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Det är en rätt naturligt utveckling. Feminismen började som en protest mot en väldigt stor ojämliket där kvinnor inte hade rösträtt, inte var självständiga rättssubjekt, var utestängda från universitetsstudier osv.

Precis som vänstern har uppnått nästan alla sina mål så har feminismen gjort detsamma.

I båda fallen kan det finnas mindre saker att arbeta med men den totala offerrollen är natuligtvis helt förlegad. Tyvärr har båda rörelserna helt misslyckats med att gå in i något slags förvaltande av de uppnådda målen (och tråkigt detaljarbete med eventuella mindre orättvisor).

Det är mycket enklare debattmässigt att fortsätta i samma hjulspår med slagord som "krossa katpitalismen", "krossa patriarkatet" osv. Man kan gå ut och känna sig totalt självrättfärdig och det är också lätt att locka "misslyckade" individer som kan skylla sina personliga misslyckanden på någon elak "förtryckare". Ju bisarrare bilden av verkligheten är ju mer övertygade blir anhängarna om den totala orättvisan.

(Det finns "högerextremister" som beter sig på samma sätt. Det är alltmer bisarra konspirationsterorier om "judar" och "eliter" som man kan skylla allt ont på. Om det inte bara vore för dem så skulle förtidspensionären i förorten nog vara kung vid det här laget. Ju knäppare konspirationsteorier desto bättre.)

Det finns givetvis personer som använder politiken för att kompensera sig personligt men det gäller knappast alla och dessutom så blir deras reella inflytande begränsat. Nej, det är snarare så att man faktiskt måste förstå politiska rörelser som har ett inflytande i kontexten att de faktiskt har politiska mål med sin politik. Dessa politiska mål är då dem som vissa andra "galningar" säger, och innefattar eliter och judar.
Citera
2017-07-27, 13:23
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av domastsen
Jävlar vad du ändrade åsikt fort
(FB) Snälla feminister - Berätta vad er rörelse handlar om!

Edit: Btw är inte sommaren slut snart
På min tid gick man på parklek på sommarlovet
Citera
2017-07-27, 18:18
  #10
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dervin
Det finns givetvis personer som använder politiken för att kompensera sig personligt men det gäller knappast alla och dessutom så blir deras reella inflytande begränsat. Nej, det är snarare så att man faktiskt måste förstå politiska rörelser som har ett inflytande i kontexten att de faktiskt har politiska mål med sin politik. Dessa politiska mål är då dem som vissa andra "galningar" säger, och innefattar eliter och judar.
Då får du nog blunda riktigt hårt för att missa feminismens makt. Media, regering, kulturen och akademia och hundratusen dedikerade apostlar som inte kan hålla käften om varenda fråga eliten lyfter upp som "veckans fråga".

Allt annat och riktigt verkar helt ointressant för dem.

Sån är sekten radikalfeminism i Sverige idag.
Här, ta ett rött eller blått piller.

Du vet vad de betyder?
https://youtu.be/Ytu3jiTSHVk
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback