Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-26, 18:32
  #1
Medlem
Kan man spara sitt sparande spel någonstans, exemeålvis att man kanske skickar filen på mejlen, så kan man senare ladda ner den på sin nya dator, så kan man börja där man sparade senast.

Eller kan man göra någonting för att sitt sparande spel skall komma till sin nya dator, som man kanske skall köpa snart?

Spelet berör sig alltså om The Sims 3.

Tack på förhand!
Citera
2017-07-26, 18:40
  #2
Medlem
Självklart. Bara att kopiera sparfilen till usbminne, dvdskiva, mobilen, mailen, whatever. Finns miljoner av alternativ.

Gäller alla spel för övrigt.

Bara att kopiera tillbaka till "rätt" mapp när du vill spela igen.
Citera
2017-07-26, 20:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thamiel
Självklart. Bara att kopiera sparfilen till usbminne, dvdskiva, mobilen, mailen, whatever. Finns miljoner av alternativ.

Gäller alla spel för övrigt.

Bara att kopiera tillbaka till "rätt" mapp när du vill spela igen.
Så jag kan överföra spelet till en Mejl?

Eller bör jag först lägga den i en mapp, och sedan efter det köpa ny dator och sedan lägga den på det datorn?

Funkar det?
Citera
2017-07-26, 21:08
  #4
Medlem
Så länge som du kopierar sparfilen till vilket än media du föredrar, så spelar det ingen roll.

Ny dator, din grannes dator, Påvens dator, kopiera sparfilen till datorn du vill spela på, och det är bara att tuta och köra.

Så länge som du har en kopia av din sparfil så är det bara att peta in den på rätt plats.

Kan hända att du måste starta sims en gång först, så att spelet skapar alla kataloger. Men det blir inte "fel" om du gör det manuellt.

Så länge som du har sparat rätt fil på media av ditt val, så ska du kunna köra med exakt din familj på vilken dator i världen. Kopiera och klistra in.
Citera
2017-07-27, 01:05
  #5
Medlem
Det går alldeles utmärkt att kopiera sparfilerna och lägga dem någon annanstans.
Mappen du ska spara hittar du här: Mina Dokument - Electronic Arts - The Sims 3 - Saves - Mappen med namnet på din sparfil
Citera
2017-07-27, 10:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantgubbe
Det går alldeles utmärkt att kopiera sparfilerna och lägga dem någon annanstans.
Mappen du ska spara hittar du här: Mina Dokument - Electronic Arts - The Sims 3 - Saves - Mappen med namnet på din sparfil
Just denna dokument kan jag inte finna på min dator...

Sökte förut, hittar ingen sådan....
Citera
2017-07-27, 10:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Just denna dokument kan jag inte finna på min dator...

Sökte förut, hittar ingen sådan....

Har du köpt spelet via Steam eller någon plattform? Isf ligger filerna oftast under plattformens katalogstruktur.
Citera
2017-07-27, 11:49
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Har du köpt spelet via Steam eller någon plattform? Isf ligger filerna oftast under plattformens katalogstruktur.
Jag har köpt den på CD-Skiva.
Citera
2017-08-01, 07:59
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Har du köpt spelet via Steam eller någon plattform? Isf ligger filerna oftast under plattformens katalogstruktur.
Så det är nog en plattform, ja.

Men sparfilen, är detsamma som den filen, som man dubbelklickar på när man skall spela spelet?

Jag måste dubbelklicka på filen The Sims 3, för att det skall poppas upp, och starta spelet, när jag satt in skivan.

Är det det som är själva sparfilen. Inga konstigheter kommer ske, när jag väl skickat den i min mejl?

Tack på förhand!
Citera
2017-08-01, 08:01
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantgubbe
Det går alldeles utmärkt att kopiera sparfilerna och lägga dem någon annanstans.
Mappen du ska spara hittar du här: Mina Dokument - Electronic Arts - The Sims 3 - Saves - Mappen med namnet på din sparfil
Nu hittade jag alla de.

Är det de som jag skall skicka till min mejl?

Eller är det själva filen, som startar spelet, som jag skall överföra på?

Kanske skall jag skicka allihopa för säkerhets skull?

Tack på förhand!
Citera
2017-08-01, 08:05
  #11
Medlem
Nu la jag sparade filen, där det är de sparade spelen.

Inte själva filen som jag har på skrivbordet, som startar igång spelet.

Utan detär endast själva saves-filerna. Förhoppningsvis skall detta hjälpa!

Jag är lite nervös. Det gick inte att lägga hela mappen Electronic Arts, av någon anledning.

Men saves filerna gick. Förhoppningsvis skall detta gå!

Jag är nervös! Ni får gärna ge mig lite tips, kanske något jag har missat eller så.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback