Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-26, 16:16
  #1
Medlem
Hej.
Jag har sökt till yrkeshögskoleutbildningen som Mjukvarutestare på Teknikhögskolan.
Har blivit kallad på intervju och undrar om någon här vet hur intervjun kommer se ut?

Sen undrar jag, vilket programmeringsspråk är det mest fokus på i denna utbildning?

Skulle gärna uppskatta om någon som har erfarenhet av en liknande utbildning på Teknikhögskolan eller någon annan Yrkeshögskola kan dela med sig av sina erfarenheter.
Citera
2017-07-26, 16:24
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klane
Hej.
Jag har sökt till yrkeshögskoleutbildningen som Mjukvarutestare på Teknikhögskolan.
Har blivit kallad på intervju och undrar om någon här vet hur intervjun kommer se ut?

Sen undrar jag, vilket programmeringsspråk är det mest fokus på i denna utbildning?

Skulle gärna uppskatta om någon som har erfarenhet av en liknande utbildning på Teknikhögskolan eller någon annan Yrkeshögskola kan dela med sig av sina erfarenheter.

Det framgår inte av hemsidan men python är ett vanligt förekommande språk i sådana sammanhang.

Intervju för att få komma in på en YH-utbildning låter overkill. Jag skulle gissa att dom bara vill checka av din motivation, men jag vet inte. Det är typiskt sådant man applicerar på läkarutbildningar annars...
Citera
2017-08-13, 23:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det framgår inte av hemsidan men python är ett vanligt förekommande språk i sådana sammanhang.

Intervju för att få komma in på en YH-utbildning låter overkill. Jag skulle gissa att dom bara vill checka av din motivation, men jag vet inte. Det är typiskt sådant man applicerar på läkarutbildningar annars...


Kolla lite mer på deras sida...

http://www.iths.se/courses/mjukvarutestare/kursplan/

"Programmering för testare 50p:

Fler och fler företag som arbetar med test uttrycker behovet för att den arbetandes skall ha förståelse för programmering. Detta underlättar då man utför automatiserade tester eller testdriven utveckling. I Programmering för testare lär sig studenten objektorienterade programspråk, C++, C# & Java."

Så tycker det låter riktigt bra, sen bara fortsätta lära sig mer privat och jobba några år som testare så tror jag man kan få ett jobb som utvecklare också inom något område.

Om det nu va rätt skola..
Citera
2018-08-15, 21:26
  #4
Medlem
Hej! hur gick det för dig? jag funderar om samma utbildning. Är den bra/dålig? finns det några som pluggade där? tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback