Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-26, 16:16
  #1
Medlem
lakritcs avatar
Jag är intresserad av pikeér som håller hyfsad kvalitet. Känner inte för att betala 800 kr för Lacoste, Ralph Lauren eller motsvarande. Inte för något så tråkigt plagg som en pikétröja. Söker en medelväg.

Helst 68-70 cm som standardlängd från kragen till nederkanten. Absolut inte längre än 73 cm.

Hur är Charles Tyrwhitt?
Citera
2017-07-26, 17:21
  #2
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Jag är intresserad av pikeér som håller hyfsad kvalitet. Känner inte för att betala 800 kr för Lacoste, Ralph Lauren eller motsvarande. Inte för något så tråkigt plagg som en pikétröja. Söker en medelväg.

Helst 68-70 cm som standardlängd från kragen till nederkanten. Absolut inte längre än 73 cm.

Hur är Charles Tyrwhitt?
Vill du ha italienskt så kan du få en Kappa till ett rimligt pris
Citera
2017-07-27, 08:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Jag är intresserad av pikeér som håller hyfsad kvalitet. Känner inte för att betala 800 kr för Lacoste, Ralph Lauren eller motsvarande. Inte för något så tråkigt plagg som en pikétröja. Söker en medelväg.

Helst 68-70 cm som standardlängd från kragen till nederkanten. Absolut inte längre än 73 cm.

Hur är Charles Tyrwhitt?

Brothers säljer pikéer till hyfsade pengar.
Eftersom du skriver hyfsad kvalitet så kan du handla på Dressman.

CT är överskattat.
Citera
2017-07-28, 02:11
  #4
Medlem
lakritcs avatar
Dressman kändes inget vidare. För strävt tyg. Gick in på KappAhl och köpte några på rea för 150 kr/st. Passformen kunde varit bättre (väldigt slimmad över axlarna), men har en skön, mjuk bomull.

Köpte också en bättre begagnad Lacoste Devanlay på Ebay som blev en lyckträff, annars kryllar det säkert av förfalskningar där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback