Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-26, 15:26
  #1
Medlem
RonHowards avatar
Citat:
Flera privatpersoner och ordningsvakter ringde polisen i dag när en grupp ungdomar uppträdde hotfullt i centrala Boden. En mindre mängd narkotika och ett knogjärn beslagtogs och en minderårig omhändertogs av polis.

https://unvis.it/expressen.se/nyhete...ingen-i-boden-

Vad kan det här tänkas handla om? Någon som såg händelsen?

Edit: Det låter enligt mig ganska ovanligt att ungdomsgäng skulle härja narkotikapåverkade mitt på blanka dagen i Boden med främsta sysselsättning att föra liv och hota med knogjärn? Dessutom, vad det verkar, så handlar det som minderåriga.
__________________
Senast redigerad av RonHoward 2017-07-26 kl. 15:31.
Citera
2017-07-26, 19:19
  #2
Moderator
Elrosss avatar
Fint väder i norr, att folk gör mindre genomtänkta säker under influenser av droger är föga förvånande. Ser ingenting i de lokala tidningarna om händelsen.
Citera
2017-07-26, 19:26
  #3
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elross
Fint väder i norr, att folk gör mindre genomtänkta säker under influenser av droger är föga förvånande. Ser ingenting i de lokala tidningarna om händelsen.
Vad räknar du som lokala tidningar? Finns artiklar i såväl Kuriren (dock bakom betalvägg) som NSD.
Citera
2017-07-26, 19:27
  #4
Moderator
Elrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Vad räknar du som lokala tidningar? Finns artiklar i såväl Kuriren (dock bakom betalvägg) och NSD.

Vad där jag var inne och kollade men hittade dem inte, om jag letat lite mer hade jag nog hittat. Mitt fel
Citera
2017-07-26, 22:17
  #5
Medlem
Ungdomsgäng i Boden har i alla tider terroriserat civilbefolkningen med kniv och knogjärn. Däremot har anmälningsbenägenheten ökat för denna typ av brott. Om misstro mot mot detta framförs hänvisas till Jerzy Zarnecki.
Citera
2017-07-26, 23:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Ungdomsgäng i Boden har i alla tider terroriserat civilbefolkningen med kniv och knogjärn. Däremot har anmälningsbenägenheten ökat för denna typ av brott. Om misstro mot mot detta framförs hänvisas till Jerzy Zarnecki.

Har dom otur dom här ungdomarna så går dom på fel personer nästa gång, boden kryllar av militärer och någon av dom kan ju ha en dålig dag och ta ut det på dessa gäng.

Tyvärr förlorar man väl jobbet inom försvaret om man kampsportar ute på stan, om man inte har väldigt torrt på fötterna att det var i självförsvar.
Citera
2017-07-26, 23:41
  #7
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonHoward
https://unvis.it/expressen.se/nyhete...ingen-i-boden-

Vad kan det här tänkas handla om? Någon som såg händelsen?

Edit: Det låter enligt mig ganska ovanligt att ungdomsgäng skulle härja narkotikapåverkade mitt på blanka dagen i Boden med främsta sysselsättning att föra liv och hota med knogjärn? Dessutom, vad det verkar, så handlar det som minderåriga.

I 20-30 års åldern som vanligt.
Afganer, troligen.
Citera
2017-07-27, 07:00
  #8
Medlem
Wendigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Har dom otur dom här ungdomarna så går dom på fel personer nästa gång, boden kryllar av militärer och någon av dom kan ju ha en dålig dag och ta ut det på dessa gäng.

Tyvärr förlorar man väl jobbet inom försvaret om man kampsportar ute på stan, om man inte har väldigt torrt på fötterna att det var i självförsvar.

1) Det var längesedan Boden kryllade av militärer och

2) Man lär inte ut kampsport inom försvaret, inte ens närstrid. Däremot har man faktiskt utbildning i hur man ska tala med och bete sig mot fientlig trupp.
Citera
2017-07-27, 07:10
  #9
Medlem
Grupppkommande skäggbarn är högst troligt GMs.
Citera
2017-07-27, 21:50
  #10
Medlem
ForumApaches avatar
Anmälningsbenägenhet har bara ökat.

Hotfulla gäng mitt på dagen utrustade med knogjärn har varit vardag i Boden sedan 1675.
Citera
2017-07-27, 21:54
  #11
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Ungdomsgäng i Boden har i alla tider terroriserat civilbefolkningen med kniv och knogjärn. Däremot har anmälningsbenägenheten ökat för denna typ av brott. Om misstro mot mot detta framförs hänvisas till Jerzy Zarnecki.

Tänk att majoriteten av svenskarna faktiskt tror på den där smörjan. Snacka om masspsykos deluxe. Ett berikande brott det här ingen tvekan.
Citera
2017-07-27, 22:07
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Tänk att majoriteten av svenskarna faktiskt tror på den där smörjan. Snacka om masspsykos deluxe. Ett berikande brott det här ingen tvekan.
Var det inte ironiskt MENAt?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback