Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-26, 14:31
  #1
Medlem
PiusXIIIs avatar
Jag kan inte inte lyssna på Soundcloud-filer. Varenda Soundcloud-fil jag ser har texten "You have not provided a valid SoundCloud URL. Learn more about using SoundCloud players."

Sedan kan man följa en länk till Soundcloud, men där verkar bara finnas råd för dem som lägger upp filerna.

Vad kan jag göra åt detta?
Citera
2017-07-26, 14:51
  #2
Medlem
Priv-Investigators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Jag kan inte inte lyssna på Soundcloud-filer. Varenda Soundcloud-fil jag ser har texten "You have not provided a valid SoundCloud URL. Learn more about using SoundCloud players."

Sedan kan man följa en länk till Soundcloud, men där verkar bara finnas råd för dem som lägger upp filerna.

Vad kan jag göra åt detta?

Jag lyssnade på musik på Soundcloud för några veckor sedan utan problem. Har du provat att ladda ner någon låt. Ibland har musikern/bandet valt att låten ska gå att ladda ner.

Jag ville ladda ner en låt som inte var "nedladdningsbar" men jag hittade någon websida på nätet där man lade in länken till till låten och då kunde man åtminstone ladda ner låten. Men det fungerade bara en gång, sedan var man tvungen att skaffa något program, har jag för mig. (Jag har Mac-dator)

Det ska finnas något Windows-program för att ladda ner låtar, men vet ej vad det heter. Vet dock inte om det är tillåtet att använda sådan programvara...

Dessutom läste jag häromveckan att SoundCloud bara har finansiering kvartalet ut, men det stod ingenting om konkurs eller att någon annan ska ta över.
__________________
Senast redigerad av Priv-Investigator 2017-07-26 kl. 14:55. Anledning: Glömde ett par saker...
Citera
2017-07-26, 14:55
  #3
Medlem
Strychnos avatar
Programvara: Windows --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera
2017-07-26, 15:11
  #4
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Priv-Investigator

Det ska finnas något Windows-program för att ladda ner låtar, men vet ej vad det heter. Vet dock inte om det är tillåtet att använda sådan programvara...

Vet inte om jag var otydlig.

Jag är inne mycket på olika musikforum och där lägger folk upp Soundcloudfiler i sina inlägg, som "inbäddade" eller vad det heter av egna låtar för att få dem bedömda. Det brukar inte vara några problem att spela dessa låtar direkt, men efter en datorkrasch fungerar det inte längre.

Det handlar alltså inte om att jag vill ladda ner filer. Jag vill bara kunna spela dem.
Citera
2017-07-26, 15:44
  #5
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Vet inte om jag var otydlig.

Jag är inne mycket på olika musikforum och där lägger folk upp Soundcloudfiler i sina inlägg, som "inbäddade" eller vad det heter av egna låtar för att få dem bedömda. Det brukar inte vara några problem att spela dessa låtar direkt, men efter en datorkrasch fungerar det inte längre.

Det handlar alltså inte om att jag vill ladda ner filer. Jag vill bara kunna spela dem.

Låter mer som problemet ligger under din webbläsare. Vilken webbläsare använder du? Provat med andra webbläsare?
Citera
2017-07-26, 17:09
  #6
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Låter mer som problemet ligger under din webbläsare. Vilken webbläsare använder du? Provat med andra webbläsare?

Jag kör med Chrome, och gillar inte de andra. Då får jag klara mig utan detta.

Saken är ju dock att det har fungerat alldeles utmärkt förut.

Det är knepigt med datorer.
Citera
2017-07-26, 17:17
  #7
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Jag kör med Chrome, och gillar inte de andra. Då får jag klara mig utan detta.

Saken är ju dock att det har fungerat alldeles utmärkt förut.

Det är knepigt med datorer.

Nja, så knepigt är det inte om man ha lite tålamod. Se över Chromes inställningar och tillägg. Det är kanske där felet ligger.

Men prova gärna någon annan webbläsare, te.x Firefox. Se om felet ligger även där. Då får man börja felsöka något annat.
Citera
2017-07-26, 17:50
  #8
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Nja, så knepigt är det inte om man ha lite tålamod. Se över Chromes inställningar och tillägg. Det är kanske där felet ligger.

Men prova gärna någon annan webbläsare, te.x Firefox. Se om felet ligger även där. Då får man börja felsöka något annat.

Tack för tipsen, men jag vet inte var jag skulle leta i Chromes inställningar och vad jag skulle leta efter. Jag hoppades att någon hade varit med om detta själv och hade en lösning.

Får väl fundera på andra webbläsare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback