Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-26, 13:29
  #1
Medlem
FiffelMonas avatar
Hej! Jag har tagit ett gäng överdoser (heroin och ibland benso/lyrica till det. Jag hamnade på psyket efter den senaste då de misstänkte att det var ett självmordsförsök. Sjukhuset satte LIM på mig i april tror Jag, men efter som att jag vill ha hjälp togs det bort när jag träffade Soc. Men då var hon anträffbar (hävdade semester i efterhand) så det hela "rann ut i sanden" som hon sa.

Efter lite turer och löften från Soc som sprack (otippat ), bla att jag skulle in på ett jättebra ställe som jag verkligen såg fram emot, långt borta från Sthlm och inget 12-steg.

Vill inte berätta alla turer då folk bara kommer se mig som en klagande missbrukare, så jag skippar det.

Nu i veckan ska jag på möte med Soc och två stycken från "härnösand behandlingshem". Jag kollade snabbt in på deras hemsida och de verkar ju inte vara inriktade mot beroende öht! Jag är lite "besvärlig" hos Soc då jag utom missbruk har Asperger och några ångestdiagnoser, för dem att ta hänsyn till.

Är det jag som är arg och halvblind som inte hittar nåt om missbruk där? Mina diagnoser har jag ju haft hela livet och lärt mig hantera dem, så nån sån hjälp behöver jag inte, det är Soc medvetna om.


Sorry för Wall of text men hoppas nån orkar läsa igenom och kan ge mig svar. Jag har mailat svar till Soc och sagt att jag inte kommer åka dit om det är massa "barn" där.

Även fast vi är i drogforrumet: Känner ni ett behov av att du förklara mig. Öppna ett Word dokument som du sedan soe
__________________
Senast redigerad av FiffelMona 2017-07-26 kl. 13:48.
Citera
2017-07-27, 23:51
  #2
Medlem
gersmans avatar
Ta skiten. Vill man ur får man äta bajs. Det finns inga genvägar, ät skit och se glad ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback