2006-01-12, 11:47
Medlem
Fulfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesharry
Nej, inga fler regler. FB drunknar snart i regler. Lösningen är rotation på modsen, sparka ut de som bara sitter och moddar, in med nytt friskt blod hela tiden. Hjärtat på FB håller på att stanna, mycket beroende på att det bara stöps mods i en och samma form. Enda chansen att bli mods är att tänka som ett mods, med TD som undantag.

Ut med de jävla betongrövarna som tappat känslan för vad forumet är. Byt ut den lilla grupp som "styr" och sätt in min 77-åriga mamma istället. Hon har precis lärt sig surfa och är ungefär 500% mer liberal än vad de jävla betongnötterna är.

Som det brukar heta: w0RD!!!1

Ta t ex jrosen. Av vilken anledning reggade du dig på FB egentligen? 99% av dina inlägg är trådlåsningar, trådflyttningar och rena moderatormeddelanden. Sen har du några ströinlägg i matforumet. Är det ett roligt sätt att fördriva tiden tycker du? Var ditt mål med FB att få sitta och låsa trådar? Vem fan gör det utan betalning? Men du kanske har en annan användare också som du skriver svettiga inlägg i prostitutionsforumet med, så att vi inte ska tappa 'respekten' för din moderatorroll?

Samma sak med 47:an, som TD påstod satt och skrev 98% av sina inlägg i outlaw. Man undrar vad meningen är.

Enda anledningen jag kan se till att ni ska stanna kvar som moderatorer mer än en dag till är om det verkligen inte går att hitta några andra nötter som kan ta över.
Citera
2006-01-12, 18:12
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulfittan

Ta t ex jrosen. Av vilken anledning reggade du dig på FB egentligen? 99% av dina inlägg är trådlåsningar, trådflyttningar och rena moderatormeddelanden. Sen har du några ströinlägg i matforumet. Är det ett roligt sätt att fördriva tiden tycker du? Var ditt mål med FB att få sitta och låsa trådar? Vem fan gör det utan betalning? Men du kanske har en annan användare också som du skriver svettiga inlägg i prostitutionsforumet med, så att vi inte ska tappa 'respekten' för din moderatorroll?

Samma sak med 47:an, som TD påstod satt och skrev 98% av sina inlägg i outlaw. Man undrar vad meningen är.

Enda anledningen jag kan se till att ni ska stanna kvar som moderatorer mer än en dag till är om det verkligen inte går att hitta några andra nötter som kan ta över.

Och att rosen och 47:an gör ett hästjobb för att forumet ska kunna vara öppet överhuvudtaget bryr du dig naturligvis inte om?
Citera
2006-01-12, 18:28
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Om du anser att jag är en dålig moderator på något sätt, så är du välkommen att starta en tråd om just det, ge då gärna exempel på det som gör mig till en dålig mod. Jag lovar att svara i den så gott jag kan.
Citera
2006-01-12, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
Och att rosen och 47:an gör ett hästjobb för att forumet ska kunna vara öppet överhuvudtaget bryr du dig naturligvis inte om?
Guten tagen, Conny hier

Exaktemente, vi borde starta en hyllningstråd till alla duktiga moderater som sliter i det tysta istället för att bara vara arga på dem hela tiden.

Auf wider sen
Conny
Citera
2006-01-12, 20:48
Medlem
jrosens avatar
Citat:

Problemet som blir med många mods som uppmärksammats tidigare är att det skrivs mindre inlägg som användare, i mitt fall beror det på lite olika omständigheter. Bland annat så har ens liv förändrats så att man prioterar andra saker idag än tidigare. Jobbet tar mer tid och framför allt outlaw tar tid... Och delforumet FB tar tid, jag tror det har snittat 10 RP per dag sista tiden..
Det finns just nu olika typer utav mods, jag tillhör den kategorin Jobe kallar betongrövar i vanliga forumet men de allra flesta kan nog intyga att jag är en aktiv mod i outlaw
Dock så läser jag väldigt mycket och postar för mycket i outlaw.. Dock inte i fikarummet kan jag tillägga det togs nuffror på det och jag tror 15% av mina outlaw inlägg låg i fikarummet.

Jag är aktiv som moderator, jag engagerar mig i frågor, jag svarar på PM, jag motiverar mig när det behövs via PM. Och ja jag låser trådar..
Men gnistan just nu finns inte, lite spelar det in allt som skett med forumet sista tiden.
Och tanken har funnits att lämna över rodret, men jag känner att så länge jag kan påverka forumet på både gott & ont så blir det ngn dag till..

Känner du att du har kritik ang mitt sätt att moderera, enskilda inlägg kanske? Så försök ta upp det med mig, även jag är mänsklig och kan ta fel beslut..
Citera
2006-01-12, 21:06
Medlem
Scrambles avatar
För att få lite perspektiv på saker och ting så kan jag nämna att när jag började modda denna forumsdel så tömde jag min PM-box. Nu en vecka senare finns det 123 st i den. Några exmods har uttalat sig, bland annat Jobe, om att det inte är nåt större jobb att moderera, men han har inte heller och tagit sig an denna forumsdel. Jag klandrar honom inte för att han tycker så, absolut inte, innan jag hoppade in här så kunde jag aldrig i mina vildaste fantasier tro att det skulle vara så stor fart här. Visserligen har jag för övrigt relativt lugna forum sóm fungerar bra utan en massa bråk, men skillnaden är faktiskt enormt stor beroende på vilka forum man modererar.

Visserligen har det ju varit extra stormigt de senaste dagarna, men innan det drog igång så var det ändå rätt bra drag i PM-boxen.

Tänk sen Revisionism så börjar sanningen närma sig.

Jag hänger själv inte speciellt mycket i det beryktade fikarummet, men säg att man avsätter en halvtimme för att slöa runt lite på FB och möts av 6 RP när man loggar in, då blir det inte speciellt många debatter man hinner delta i. Dock försöker jag ändå ge mig in i så många kampsportsdiskussioner som jag kan i sportforumet.

Men det bör nämnas att vi ju nu har fått förstärkning i denna forumsdel sedan igår så jag tror att det kan bli mer tid över i framtiden, speciellt om läget lugnar sig några hekto och FB återgår till den vanliga forumslunken.
Citera
2006-01-12, 21:40
Medlem
illums avatar
Citat:
Hela premissen på vilken du uppehåller dig i tråden är ju vad som icke tillför ett skit, vilket jag redan påpekat. "Love it or leave it" är milt uttryckt inte en intellektuell respons
Lita på mig när jag säger att dagen du lär ut vad som ska klassificeras som intellektuell respons inträffar minst en vecka efter att hela universum gått under. Fortsätt härska du, du hotar ingen.

Citat:
Ursprungligen postat av ToreSkog
På flashback så skulle det kunna fungera så att man öppnar outlaw eller tar bort outlaw, (vill moderatorerna ha ett privat ställe kan de göra ett eget forum någon annanstans).

Trådarna i folks profiler blir synliga för alla, även admins och moderatorernas.

I trådarna för moderatorerna samspråkar användarna och admin och delar ut varningar till moderatorerna.

I trådarna för användarna samspråkar admin och moderatorerna (kan göras i outlaw med men då bör outlaw vara öppet att titta på för användarna)

I admins tråd utdelas kritik på admins arbete
Ingen objektiv vinst i utbyte mot massor av extra byråkrati och ännu mer tråkigt skit att göra för moderatorer. Sällsynt dåliga förslag i mitt tycke.

Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Snälla, SNÄLLA inse följande:
1. Flashback är ett FORUM, inte en religion
2. Flashback är inte en demokrati, det är ett privatägt forum
3. Det regelverk som finns har SAMTLIGA forummedlemmar godkänt vid registrering
4. Outlaw är inte den heliga graal
5. Det är nytt år, det är jävligt b att inleda året med att gnälla skiten ur sig
Citera
2006-01-12, 21:43
Medlem
Fulfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jrosen
Känner du att du har kritik ang mitt sätt att moderera, enskilda inlägg kanske? Så försök ta upp det med mig, även jag är mänsklig och kan ta fel beslut..

Nej, jag är faktiskt inte överdrivet kritiskt till ditt sätt att moderera; mest det faktum att moderera verkar vara det enda du gör. Tycker bara personligen att moderatorer som är osynliga utöver sin moderatorsroll blir lite suspekta då man inte vet riktigt var de står i övrigt. Med det ämnar jag dock inte vältra mer jobb över dig; jag är nöjd med ditt svar.
Citera
2006-01-12, 21:48
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
För att få lite perspektiv på saker och ting så kan jag nämna att när jag började modda denna forumsdel så tömde jag min PM-box. Nu en vecka senare finns det 123 st i den. Några exmods har uttalat sig, bland annat Jobe, om att det inte är nåt större jobb att moderera, men han har inte heller och tagit sig an denna forumsdel.
Det stämmer att jag inte moddat denna forumdel men den senaste tiden tror jag varit extremt belastad, tror inte du det? Om nu denna forumsdel är så extremt jobbig, varför kan inte alla mods ha möjlighet att moderera den? Eller fler i vart fall. Eller kanske endast admin, så han tvingades engagera sig lite.
Citera
2006-01-12, 21:58
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Det stämmer att jag inte moddat denna forumdel men den senaste tiden tror jag varit extremt belastad, tror inte du det? Om nu denna forumsdel är så extremt jobbig, varför kan inte alla mods ha möjlighet att moderera den? Eller fler i vart fall. Eller kanske endast admin, så han tvingades engagera sig lite.
Det nämnde jag också i mitt inlägg om som du delvis citerade.

Tror inte att det är rätt väg att gå om alla ska moderera ett forum, det blir nog snarare kaos, men att det nu blivit betydligt fler än innan tycker jag är ett steg framåt. Anledningen till att jag inte tror att det vore bra om alla modererade är att jag tror det gynnar detta delforum om samtliga mods är sammansvetsade. Det är viktigt att i största möjliga mån hålla samma nivå på modereringen så att de som postar här i större utsträckning har koll på vart gränsen går.

Sen så sa jag sa ju också att jag trodde det skulle bli mindre jobbigt i framtiden när vi nu är fem som moddar här.

Om du tolkade mitt inlägg som att jag klankade ner på dig och din syn på saken så tolkade du fel, jag tyckte heller inte att det var någon jättebörda att modda innan då jag hade lugna forum. Men efter att ha moddat här i en vecka så börjar jag inse vilket stort lass 47:an, jrosen och Tiera har dragit här under den tiden de skött ruljansen. Det är ett bra mycket större lass än vad jag har dragit under den tiden jag moddat.
Citera
2006-01-12, 22:00
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jrosen
Problemet som blir med många mods som uppmärksammats tidigare är att det skrivs mindre inlägg som användare, i mitt fall beror det på lite olika omständigheter. Bland annat så har ens liv förändrats så att man prioterar andra saker idag än tidigare. Jobbet tar mer tid och framför allt outlaw tar tid... Och delforumet FB tar tid, jag tror det har snittat 10 RP per dag sista tiden..
Det finns just nu olika typer utav mods, jag tillhör den kategorin Jobe kallar betongrövar i vanliga forumet men de allra flesta kan nog intyga att jag är en aktiv mod i outlaw
Dock så läser jag väldigt mycket och postar för mycket i outlaw.. Dock inte i fikarummet kan jag tillägga det togs nuffror på det och jag tror 15% av mina outlaw inlägg låg i fikarummet.

Jag är aktiv som moderator, jag engagerar mig i frågor, jag svarar på PM, jag motiverar mig när det behövs via PM. Och ja jag låser trådar..
Men gnistan just nu finns inte, lite spelar det in allt som skett med forumet sista tiden.
Och tanken har funnits att lämna över rodret, men jag känner att så länge jag kan påverka forumet på både gott & ont så blir det ngn dag till..

Ja, du är en betongröv om än en hygglig sådan. Problemet med att vissa blir heltidsmods är att de HELT tappar perspektivet, känslan för feeling. Vad var det som lockade hit dig? Saknar du aldrig det? Moddar man BARA blir man till sist en regelmaskin som tolkar allt svart eller vitt, hellre fäller än friar, sänker nivån dag för dag. Hur fan tror du det känns att bli snäst av en snorunge när man råkar skriva något "fult" ord eller vandrat aningens åt sidan i en debatt? (snorungen var inte du)

Att sitta för länge som mods anser jag vara förödande för forumet för handen på hjärtat, nog fan är det mera revirpinkande än något annat i Outlaw, vilket absolut hindrar utvecklingen. Ut och rör på er, börja delta i debatterna och blanda er med användarna - nu känns det väldigt mycket som ni tar avstånd. (gäller inte alla)

Utan att ta i kan man väl säga att det är en klick av modsen som sätter nivån och faktiskt så kan jag helt ärligt utan att skämta påstå att min 77-åriga mamma är mer liberal än dessa.

En fråga, hur många tror du skulle sitta kvar som mods om modereringen skedde dold, dvs att alla modsåtgärder utfördes anonymt? De som spontant känner att de skulle lämna in då borde VERKLIGEN avgå.
Citera
2006-01-12, 22:21
Medlem
jrosens avatar
Citat:
Ja, du är en betongröv om än en hygglig sådan. Problemet med att vissa blir heltidsmods är att de HELT tappar perspektivet, känslan för feeling. Vad var det som lockade hit dig? Saknar du aldrig det? Moddar man BARA blir man till sist en regelmaskin som tolkar allt svart eller vitt, hellre fäller än friar, sänker nivån dag för dag. Hur fan tror du det känns att bli snäst av en snorunge när man råkar skriva något "fult" ord eller vandrat aningens åt sidan i en debatt? (snorungen var inte du)

Att sitta för länge som mods anser jag vara förödande för forumet för handen på hjärtat, nog fan är det mera revirpinkande än något annat i Outlaw, vilket absolut hindrar utvecklingen. Ut och rör på er, börja delta i debatterna och blanda er med användarna - nu känns det väldigt mycket som ni tar avstånd. (gäller inte alla)

Utan att ta i kan man väl säga att det är en klick av modsen som sätter nivån och faktiskt så kan jag helt ärligt utan att skämta påstå att min 77-åriga mamma är mer liberal än dessa.

En fråga, hur många tror du skulle sitta kvar som mods om modereringen skedde dold, dvs att alla modsåtgärder utfördes anonymt? De som spontant känner att de skulle lämna in då borde VERKLIGEN avgå.
Jag bemöter inte allt men du har rätt i mycket utav det du skriver.

Samtidigt så vet du att vi är olika typer utav mods, vi är några som är aktiva (väldigt aktiva), vi kommenterar förändringar, vi diskuterar varningar, vi vill förändra saker och vi håller oss uppdaterade. Till slut utan att man tänker på det så blir man en betongröv, helt plötsigt ser man Jobe skriva BETONGRÖV i outlaw och poletten trillar ner.

Men vänd på det det finns mods som inte överhuvudtaget uppdaterar sig i outlaw, haschberra vill bara moderera bilforumet och har inte en pejling på vad som sker i outlaw eller forumet. Sen finns Ruskibgbuss modden som är en jävel på både och, jag tror att mixen behövs i outlaw och på forumet. Vi är alla duktiga på olika saker, och trots att jag just nu inte skriver särskilt mycket i forumet så vet jag att jag är rättvis i mina bedömningar och jag är uppdaterad. Du vet att det är rörigt stundvis i outlaw och skulle alla modda efter vad dom tyckte för stunden så skulle det vara kaos..

Ang att sitta kvar som anonym mod så skulle jag göra det, jag skulle nog t.o.m bli mer aktiv som användare. För när jag loggar in så väntar nästan alltid ett par RP & PM, dessa tar tid i anspråk skullle jag gå in som användare så skulle jag inte se dessa..
Men visst det finns säkert mods som tycker det är ballt med titeln och att det ger status...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in