Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-26, 00:12
  #1
Medlem
Jag kan inte ladda något innehåll på varken SVT play, Netflix eller HBO. De står bara och tuggar utan att något dyker upp på skärmen. Gäller på alla plattformar så som Android, Samsung-TV och PC.
Cmore fungerar dock som att ska.

Har haft detta problemet under en längre tid nu. Kan inte riktigt minnas när det började dock. Misstänker att det var i samma veva som jag bryggade min Dovado Tiny till routern (Asus RT- AC66U).

Jag kommer inte heller in på någon av deras hemsidor.

Det är ett mobilt bredband (ett gammalt Telenor unlimited) om det hjälper.

Kan det vara så att min anslutning är blockerad eller har jag råkat stänga av något i routerns adminpanel?
__________________
Senast redigerad av prokrstnr 2017-07-26 kl. 00:15.
Citera
2017-07-26, 00:25
  #2
Medlem
LeonaHelmsleys avatar
Det är ju ganska långsökt att det skulle vara fel hos alla de tre och att felet inte låg hos dig. Testa att resetta din utrustning alternativt kolla om det mot förmodan skulle existera någon aktuell driftstörning hos din mobilleverantör. Telenor är för övrigt kända för att klippa sina abonnemangs access tämligen omgående vid obetalda räkningar, kan du ju kolla om så är fallet om du känner på dig att du glömt betala.
Citera
2017-07-26, 01:34
  #3
Medlem
JussiBs avatar
Att "råka" stänga av något låter orimligt, om du inte varit in och pillat på inställningarna. Har du tillgång till andra siter? Typ youtube?
Citera
2017-07-26, 01:57
  #4
Medlem
Testade resetta både modem och router, men ingen skillnad ännu.

Citat:
Ursprungligen postat av LeonaHelmsley
Det är ju ganska långsökt att det skulle vara fel hos alla de tre och att felet inte låg hos dig. Testa att resetta din utrustning alternativt kolla om det mot förmodan skulle existera någon aktuell driftstörning hos din mobilleverantör. Telenor är för övrigt kända för att klippa sina abonnemangs access tämligen omgående vid obetalda räkningar, kan du ju kolla om så är fallet om du känner på dig att du glömt betala.

Yes, Youtube fungerar också liksom Cmore som jag nämnde tidigare. Trodde först att det gällde streamingsiter men det verkar i så fall vara mer av ett sammanträffande..

Jag har ändrat i en del inställningar tidigare på grund av problem med Chromecast, men inget som bör ha påverkat.

Citat:
Ursprungligen postat av JussiB
Att "råka" stänga av något låter orimligt, om du inte varit in och pillat på inställningarna. Har du tillgång till andra siter? Typ youtube?
Citera
2017-07-26, 06:21
  #5
Medlem
Kolla så att det inte är browser- eller flash-relaterat.
T.ex när du är på svtplay så testa både "direktsänt" och riktigt gamla arkivsnuttar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback