Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-25, 23:24
  #1
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Jag satt precis och läste kommentarer från en youtube-video om onlinedating och en diskussion sattes igång om män de kände som blev lurade att möta en tjej för att vid ankomst bli rånade av 2-3 män. Ibland även onödig misshandel på köpet.

Jag ser ingen anledning att tro att detta inte sker då det finns galna människor "därute" och tragiskt nog godtrogna människor som faller för dessa.

Känner ni någon man(eller kvinna för den delen) som har blivit lurad så här brutalt i Sverige? Det behöver inte handla endast om rån så ni vet.
Citera
2017-07-25, 23:57
  #2
Medlem
LeonaHelmsleys avatar
Detta är iallafall väldigt vanligt förekommande bland homosexuella:

DN: Stämde träff med rånoffer via dejtingapp – dömd till fängelse
Expressen: Träffade sitt offer på sexchatt – får fängelse
Sydsvenskan: Sexdejt blev våldsamt rån
Citera
2017-07-26, 01:06
  #3
Medlem
Det börjar bli ganska vanligt nu. Inte så konstigt då det antagligen ger ett bättre utfall om man vet mer om den man ska råna. Man kan enklare välja offer med mer värdesaker på sig och man kan se till att rånet utförs på ett optimalt ställe. Man har även en liten koppling till offret vilket gör att man kanske kan skrämma honom till att inte anmäla.

Men jag misstänker att det är vanligast bland homosexuella. För om en tjej skulle stämma träff med en kille väldigt snabbt utan någon längre konversation så blir det väldigt misstänksamt. Bland bögar är det nog vanligare att man byter stats och bestämmer plats, betydligt mindre att fejka med andra ord. Att låtsas vara tjej och trovärdigt blåsa en kille kräver nog faktiskt en hel del jobb.
Citera
2017-07-26, 01:51
  #4
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Jag satt precis och läste kommentarer från en youtube-video om onlinedating och en diskussion sattes igång om män de kände som blev lurade att möta en tjej för att vid ankomst bli rånade av 2-3 män. Ibland även onödig misshandel på köpet.

Jag ser ingen anledning att tro att detta inte sker då det finns galna människor "därute" och tragiskt nog godtrogna människor som faller för dessa.

Känner ni någon man(eller kvinna för den delen) som har blivit lurad så här brutalt i Sverige? Det behöver inte handla endast om rån så ni vet.

(FB) Kropp i Solna - rånmordet på Mensur Trebo
Citera
2017-07-26, 07:37
  #5
Medlem
Vi skickar den här till ett lite mer brottsinriktat forum.

Relationer och samlevnad: allmänt --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2017-07-31, 17:17
  #6
Medlem
Universells avatar
(FB) Uppsala - Man knivhuggen i trapphus 2017-01-29

http://24uppsala.se/2017/06/27/overk...-dejtingranen/

dejtingrån
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback