Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-25, 21:18
  #1
Medlem
Jag funderade lite på det här vilka som köper sex, det är en fråga som är intressant då det finns så mkt fördomar. På senare har det dock blivit en allmänt mer nyanserad bild av sexköparen både beträffande ålder, ekonomi och "snygghet".

Jag har själv köpt sex ett antal gånger men känner ingen annan som jag vet köpt. Säkert en hel del men inte något jag känner till. Har heller aldrig stött på några andra män i samband med sexköpen. Så vore lite intressant att höra ni som varit på typ Artemis i Tyskland och andra ställen där man inte smyger med det vilka åldersgrupper man finner där.

Jag var själv i övre 20-årsåldern när jag köpte första gången och hade fram till dess fördomen att det bara var äldre män på 55+ som köpte, iaf aldrig någon under 40, men tror det finns många som jag och som säkert började långt tidigare också.
Jag tyckte det var en väldigt praktiskt sätt att få ha sex utan någon stor prestation och har väl köpt ca 10 gånger några år senare.
Köper inte alls ofta, men det ger något att verkligen se fram emot!

Hur gamla var ni första gången och vad ledde er in på detta?
Citera
2017-07-25, 21:35
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheEyeUSee
Jag funderade lite på det här vilka som köper sex, det är en fråga som är intressant då det finns så mkt fördomar. På senare har det dock blivit en allmänt mer nyanserad bild av sexköparen både beträffande ålder, ekonomi och "snygghet".

Jag har själv köpt sex ett antal gånger men känner ingen annan som jag vet köpt. Säkert en hel del men inte något jag känner till. Har heller aldrig stött på några andra män i samband med sexköpen. Så vore lite intressant att höra ni som varit på typ Artemis i Tyskland och andra ställen där man inte smyger med det vilka åldersgrupper man finner där.

Jag var själv i övre 20-årsåldern när jag köpte första gången och hade fram till dess fördomen att det bara var äldre män på 55+ som köpte, iaf aldrig någon under 40, men tror det finns många som jag och som säkert började långt tidigare också.
Jag tyckte det var en väldigt praktiskt sätt att få ha sex utan någon stor prestation och har väl köpt ca 10 gånger några år senare.
Köper inte alls ofta, men det ger något att verkligen se fram emot!

Hur gamla var ni första gången och vad ledde er in på detta?
Jag var 29år gammal i Thailand. Hade en kompis som brukade åka till Bangkok och Pattaya.
Han hade talat mycket gott om det och det var ju 10 gånger bättre i verkligheten.
Bästa veckorna i mitt liv den första gången.
Citera
2017-07-25, 21:58
  #3
Medlem
SorcererSimons avatar
Jag tror jag var runt 22-23. Jag hatar att misslyckas och avskyr känslan av att bli nobbad så att köpa sex var ganska givet för mig. Det går i perioder för mig. I vissa perioder köper jag inget alls och ibland lägger jag alldeles för mycket pengar på detta. Har ganska bra ekonomi men inget socialt liv så jag antar att jag kommer vara fast i detta resten av livet för jag tror aldrig jag skulle lyckas charma en tjej till att vilja vara min flickvän.

Jag är också ganska "konkret" så allt det här flörtandet som måste till när man träffar/dejtar någon blir väldigt krystat. Speciellt när man inte vet något om personen annat än att man gillar utseendet. Det är egentligen först efter sex som jag vet om jag vill lära känna personen. Det finns i princip inga tjejer som är på det sättet. Tror många killar är så men dom maskerar det genom att spela "spelet" och vänta in sin tid för sex. Sådant pallar jag inte med.

Personligen är jag också rätt utseendefixerad trots att jag inte är speciellt snygg själv. Har i princip noll social kontakt med tjejer utanför jobbet och går heller aldrig ut på nattklubbar. Det gör det till en ganska hopplös situation att träffa någon seriöst. Jag har väl lyckats få till några fåtal ONS via dejtingsidor men merdelen av allt sex jag haft har varit betald. Bara i Sverige och mestadels med svenskor.
__________________
Senast redigerad av SorcererSimon 2017-07-25 kl. 22:00.
Citera
2017-07-25, 22:24
  #4
Medlem
LeonaHelmsleys avatar
Vet en som var nyss 19 fyllda i Köpenhamn som förlorade oskulden på bordell.
Citera
2017-07-26, 08:45
  #5
Medlem
Hermann666s avatar
Jag var 21 år första gången och gjorde det mest som en kul grej på en utlandsresa. På FKK-klubbar som Artemis är de flesta män i spannet 40-60 år. Det beror nog mest på att det är en dyrare form av sexköp och lite äldre män har oftare en stadigare ekonomi. När det gäller stamkunderna där så måste de även kunna styra över sin egen tid för att kunna gå dit så ofta, även på dagtid.
Citera
2017-07-26, 09:58
  #6
Medlem
Jag var 18 när jag köpte six för en första gången. Besökte Artemis första gången när jag var 20.
Citera
2017-08-02, 13:08
  #7
Medlem
keyboardcowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon
Jag tror jag var runt 22-23. Jag hatar att misslyckas och avskyr känslan av att bli nobbad så att köpa sex var ganska givet för mig. Det går i perioder för mig. I vissa perioder köper jag inget alls och ibland lägger jag alldeles för mycket pengar på detta. Har ganska bra ekonomi men inget socialt liv så jag antar att jag kommer vara fast i detta resten av livet för jag tror aldrig jag skulle lyckas charma en tjej till att vilja vara min flickvän.

Jag är också ganska "konkret" så allt det här flörtandet som måste till när man träffar/dejtar någon blir väldigt krystat. Speciellt när man inte vet något om personen annat än att man gillar utseendet. Det är egentligen först efter sex som jag vet om jag vill lära känna personen. Det finns i princip inga tjejer som är på det sättet. Tror många killar är så men dom maskerar det genom att spela "spelet" och vänta in sin tid för sex. Sådant pallar jag inte med.

Personligen är jag också rätt utseendefixerad trots att jag inte är speciellt snygg själv. Har i princip noll social kontakt med tjejer utanför jobbet och går heller aldrig ut på nattklubbar. Det gör det till en ganska hopplös situation att träffa någon seriöst. Jag har väl lyckats få till några fåtal ONS via dejtingsidor men merdelen av allt sex jag haft har varit betald. Bara i Sverige och mestadels med svenskor.


Shit vad du låter sorlig, no offenece, du är en vit västerländsk man och tillhör säkert de 10% rikaste på jorden, vad är problemet? Om du inte kan få någon utomlands, världen är global och det är 2017,

Jesus!
Citera
2017-08-02, 13:46
  #8
Medlem
Babianens avatar
Yngsta runt 30, äldsta typ 75. Det vanligaste är 40 till typ 70.
Citera
2017-08-02, 16:49
  #9
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardcowboy
Shit vad du låter sorlig, no offenece, du är en vit västerländsk man och tillhör säkert de 10% rikaste på jorden, vad är problemet? Om du inte kan få någon utomlands, världen är global och det är 2017,

Jesus!

Tack. Jag vet att jag är kass på det planet. :/

Utomlands kanske jag skulle kunna hitta någon tjej som är intresserad enbart tack vare finansiell trygghet. Men då ser jag ingen större skillnad mot att besöka eskorter. Mer än att jag missar barn då.

Jag tog iaf ditt råd i din signatur och gick ur kyrkan. Finns ju ingen anledning för mig att vara med där och betala då jag knappast kommer träffa någon som vill gifta sig.

För övrigt tror jag att det kommer bli mer vanligt med yngre sexköpare i Sverige än vad det har varit. Andelen killar mot tjejer växer. Tjejer blir mer kräsna när dom kan ligga med toppkillar lätt och diskret via t.ex. Tinder. Det finns fler faktorer som gör att många yngre killar kommer få svårare att få ligga än det har varit. Det kommer öka andelen unga sexköpare är jag rätt säker på.
Citera
2017-08-02, 17:08
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon
Jag tror jag var runt 22-23. Jag hatar att misslyckas och avskyr känslan av att bli nobbad så att köpa sex var ganska givet för mig. Det går i perioder för mig. I vissa perioder köper jag inget alls och ibland lägger jag alldeles för mycket pengar på detta. Har ganska bra ekonomi men inget socialt liv så jag antar att jag kommer vara fast i detta resten av livet för jag tror aldrig jag skulle lyckas charma en tjej till att vilja vara min flickvän.

Jag är också ganska "konkret" så allt det här flörtandet som måste till när man träffar/dejtar någon blir väldigt krystat. Speciellt när man inte vet något om personen annat än att man gillar utseendet. Det är egentligen först efter sex som jag vet om jag vill lära känna personen. Det finns i princip inga tjejer som är på det sättet. Tror många killar är så men dom maskerar det genom att spela "spelet" och vänta in sin tid för sex. Sådant pallar jag inte med.

Personligen är jag också rätt utseendefixerad trots att jag inte är speciellt snygg själv. Har i princip noll social kontakt med tjejer utanför jobbet och går heller aldrig ut på nattklubbar. Det gör det till en ganska hopplös situation att träffa någon seriöst. Jag har väl lyckats få till några fåtal ONS via dejtingsidor men merdelen av allt sex jag haft har varit betald. Bara i Sverige och mestadels med svenskor.
Mycket bra skrivet..Vissa klarar inte av "Livets teater" dom är för konkreta för detta ytliga spel.
Tyvärr,är det just detta kvinnor vill ha,och då får man rätta sig efter detta...
Citera
2017-08-03, 18:21
  #11
Medlem
Antexs avatar
Första gången var nog på Malmskillnadsgatan när det fortfarande var lagligt.
Promenerade där och såg en tjej som såg "helt vanlig ut".
Hade fördomen att alla var sönderknarkade människor där.
Det ena ledde till det andra.
Då i trettioårsåldern..

Sedan följde lite FKK besök och annat.
Efter dessa erfarenheterna ville man inte spela Lottospelet något mer, med massa anpassningar och spel för gallerierna. Bara för att att tillfredställan den allmänna opinionen (läs kvinnoagendan).

Kändes skönt att dissa teaterkvinnorna. Inte för att jag ogillar teater, vilket jag älskar. Men på teatern får man uppleva riktiga känslor. Och inte bara spel.
Förstår Torsten Flink och Mikael Persbrandt som älskar teatern...

Vill man inte knarka ner sig så är köpetanter ett alternativ .

Jag älskar och respekterar dem alla. Till skillnad från makthavarna som ser ner på dem och lagstiftar för att göra deras liv så dåligt som möjligt.
Citera
2017-08-04, 20:07
  #12
Medlem
Enjoyers avatar
Jag var 19 och hade sex med en kanske 27-årig fd porraktris. Hon red mig och hennes fittmuskler hade ett eget liv. Kom snabbt...

En dag senare hade jag sett till att tömma mig ordentligt och tog en trettiofemåring på liten lgh-bordell. Snäll kvinna som uppskattade att bli marathonpumpad av en yngling.

Därefter har det varit yngre kvinnor.

Märkligt, jag blir bara äldre men tjejerna jag sätter på blir aldrig äldre än 25... 😄

Citat:
Ursprungligen postat av TheEyeUSee
Jag funderade lite på det här vilka som köper sex, det är en fråga som är intressant då det finns så mkt fördomar. På senare har det dock blivit en allmänt mer nyanserad bild av sexköparen både beträffande ålder, ekonomi och "snygghet".

Jag har själv köpt sex ett antal gånger men känner ingen annan som jag vet köpt. Säkert en hel del men inte något jag känner till. Har heller aldrig stött på några andra män i samband med sexköpen. Så vore lite intressant att höra ni som varit på typ Artemis i Tyskland och andra ställen där man inte smyger med det vilka åldersgrupper man finner där.

Jag var själv i övre 20-årsåldern när jag köpte första gången och hade fram till dess fördomen att det bara var äldre män på 55+ som köpte, iaf aldrig någon under 40, men tror det finns många som jag och som säkert började långt tidigare också.
Jag tyckte det var en väldigt praktiskt sätt att få ha sex utan någon stor prestation och har väl köpt ca 10 gånger några år senare.
Köper inte alls ofta, men det ger något att verkligen se fram emot!

Hur gamla var ni första gången och vad ledde er in på detta?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback