Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-25, 16:46
  #1
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Nu börjar man spärra av områden p.g.a. huggormar.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...am-avsparrning

Citat:
I våras upplevde dock personalen på friluftsmuseet på berget att ormarna var fler än vanligt. Därför har museet i sommar satt upp informationsskyltar och valt att spärra av med platsband vid det område som är särskilt huggormstätt.

– Vi vet inte om antalet ökat, men vi valde att spärra av området, säger Elin Berglund, enhetschef på friluftsmuseet, till Sundsvalls Tidning.

Håller huggormen på att breda ut sig nu, efter den blivit fridlyst?
Har vi snart ormar inne i städernas parker och trädgårdar?

Är det dags att skrota fridlysningen?

Vidare konstaterar man att det finns tusentals huggormar i landet.
Det borde väl vara en rejäl underdrift?

Citat:
Hur många huggormar som finns i Sverige – och om arten ökar – är svårt att säga eftersom någon ordentlig beräkning av populationen inte gjorts. Helt klart är att det handlar om tusentals ormar och att arten finns i hela landet, även i fjällen.
Huggormar är vanligast på skärgårdsöar och minst vanliga i planterad barrskog, enligt Claes Andrén, professor i zoologi.
__________________
Senast redigerad av Ulrik.Agren 2017-07-25 kl. 16:50.
Citera
2017-07-25, 19:30
  #2
Medlem
RagingHippies avatar
Det finns botemedel mot bett.

Låt naturen sköta sig själv.
Citera
2017-07-25, 20:31
  #3
Avstängd
Lite hysteriskt avspärrning. Man hetsar upp folk.
Citera
2017-07-25, 21:23
  #4
Medlem
Drumedarens avatar
Jävligt overkill att spärra av pga huggormar. Jag höll på att bli biten idag, men det är mitt eget fel som inte ser var jag sätter fötterna. Finns ju motgift om man nu skulle bli biten.
Citera
2017-07-26, 19:18
  #5
Avstängd
ni är ju helt jävla inavlade. " Det gjordes bland annat för att hindra skolbarn att springa in i området."

Förstår man inte dedär så ska man hålla käft.

Man ser inte alltid ormarna. Har själv blivit huggen i stöveln en gång och då låg ormen bakom en 50 cm hög sten så när jag gick förbi nära så högg den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback