Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-30, 13:19
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Irrelevant. Mjölk och yoghurt innehåller både mättat och omättat fett, rapsolja uteslutande omättat. Jag sa inte heller att det var den nyttigaste drycken i världen, jag sa att den är relativt nyttig eftersom den innehåller grejerna jag tog upp.

Varför är det irrelevant?
Citera
2017-07-30, 13:29
  #14
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stagflation
Varför är det irrelevant?

För att mättat fett från mjölk inte är farligt, plus att det innehåller omättat fett..? Kan du säga varför den där drycken inte är relativt nyttig istället för att ifrågasätta med hjälp av frågor?
Citera
2017-07-30, 16:22
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
För att mättat fett från mjölk inte är farligt, plus att det innehåller omättat fett..? Kan du säga varför den där drycken inte är relativt nyttig istället för att ifrågasätta med hjälp av frågor?

Jag har inte uppfattningen att mättat fett från animalier är hälsosamt. Jag menar inte alls att vara arrogant eller så, tvärtom, försöker lära mig av din kunskap .
Citera
2017-07-30, 23:07
  #16
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stagflation
Jag har inte uppfattningen att mättat fett från animalier är hälsosamt. Jag menar inte alls att vara arrogant eller så, tvärtom, försöker lära mig av din kunskap .

Spelar ingen som helst roll i dom här mängderna. TS ska dessutom dricka det här innan eller efter träning, vilket i sig har positiv inverkan på blodfetterna.
Citera
2017-07-31, 05:40
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Spelar ingen som helst roll i dom här mängderna. TS ska dessutom dricka det här innan eller efter träning, vilket i sig har positiv inverkan på blodfetterna.

Jag anser fortfarande att mättat fett är.ohälsosamt och att det bör undvikas i så stor utsträckning som möjligt.
Citera
2017-07-31, 08:49
  #18
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stagflation
Jag anser fortfarande att mättat fett är.ohälsosamt och att det bör undvikas i så stor utsträckning som möjligt.

Det är fel.
Citera
2017-07-31, 10:33
  #19
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stagflation
Jag anser fortfarande att mättat fett är.ohälsosamt och att det bör undvikas i så stor utsträckning som möjligt.

Det är nog ingen större fara så länge kosten överlag är bra. Sen är det ju som så att en överkonsumtion av något sällan är bra, men är man fysiskt aktiv, inte är överviktig m.m så är det nog inget man behöver oroa sig över. Nu skrev ju TS inget om hur hans dag i övrigt ser ut, men det är inget fel i sig på den shaken sett till näringen man får i sig.
Citera
2017-07-31, 11:55
  #20
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamuelJD
Jag har börjat dricka smoothie som innehåller.

1dl äggvita
2msk grekisk yoghurt
1 banan
2dl mjölk
2 tsk rapsolja
2 tsk choklad pulver (oboy) för smakens skull.

Har blivit tipsad om att dricka den här före träning.
Hur proteinrikt är det här??
Någon som är kunnig?

Den är ok. Min basdrink är den här:

4st hela ägg som äts vid sidan om. Små 53G ägg då dom är godast och 4st ger +200g
1dl vassle
5dl mjölk

Sen om jag vill ha kolhydrater och fett så tar jag 2dl råa havregryn + 1msk linnfröolja.

Väljer linnfröolja för den innehåller 70% fleromättat omega 3 fett Bara 8% mättat och 22% enkelomättat. Överläget raps och olivolja

Kan väl ibland köra oboy i för smak.

Orkar inte räkna ut all näring med ta min bas: +25g äggprotein 30gr vassleprotein och 17g mjölkprotein = 73g protein från dom 3bästa proteinkällorna och äggen är fruktansvärt vitamin/mineralrika, saknas bara c vitamin men det är lätt fixat.
__________________
Senast redigerad av PingPongZong 2017-07-31 kl. 11:57.
Citera
2017-07-31, 19:35
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Den är ok. Min basdrink är den här:

4st hela ägg som äts vid sidan om. Små 53G ägg då dom är godast och 4st ger +200g
1dl vassle
5dl mjölk

Sen om jag vill ha kolhydrater och fett så tar jag 2dl råa havregryn + 1msk linnfröolja.

Väljer linnfröolja för den innehåller 70% fleromättat omega 3 fett Bara 8% mättat och 22% enkelomättat. Överläget raps och olivolja

Kan väl ibland köra oboy i för smak.

Orkar inte räkna ut all näring med ta min bas: +25g äggprotein 30gr vassleprotein och 17g mjölkprotein = 73g protein från dom 3bästa proteinkällorna och äggen är fruktansvärt vitamin/mineralrika, saknas bara c vitamin men det är lätt fixat.

Vassle och mjölk, vilken innovativ shake
Citera
2017-07-31, 19:44
  #22
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drakenbakom
Vassle och mjölk, vilken innovativ shake

Glöm inte äggen som äts vid sidan om

Jag förstår inte att man stoppar olja i en shake. En gång när jag var sjuk och bara ville ha i mig energi snabbt och fortsätta sova testade jag att blanda lite rapsolja i en vassleshake. Det smakade rent förjävligt, oljigt och jävligt så att det bara rullade runt i halsen som en kallsup i vattnet vid Deepwater Horizon.
Citera
2017-08-01, 14:40
  #23
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Glöm inte äggen som äts vid sidan om

Jag förstår inte att man stoppar olja i en shake. En gång när jag var sjuk och bara ville ha i mig energi snabbt och fortsätta sova testade jag att blanda lite rapsolja i en vassleshake. Det smakade rent förjävligt, oljigt och jävligt så att det bara rullade runt i halsen som en kallsup i vattnet vid Deepwater Horizon.

Haha nej det vore ju förjävligt om man skulle glömma dom. Vilket jag aldrig gör,

Jag kan nästan äta allt hur det än smakar. Jag tvingar mig till det och till slut så gillar jag det. Som med makrill, äter 2-3st burkar per dag men utan dryck skulle jag aldrig kunna äte det och mkt annat. Jag kan undvika smaken på det jag äter.

Rapsolja är inte gott, men linnfröolja smakar inte så illa alls.

Jag äter/dricker för kalorier. Men gått till överdrift den här sommaren väger 130kg och kan nu gå upp fruktansvärt mkt och snabbt. Mitt rekord är att öka 18kg kroppsvikt på ett dygn. Men då låg jag för hjärtsvikt och smet ut på fest på kvällen. Var nästan naturell då men tog 10mg dbol till frukost på sjukhuset. Haha galen kväll med 3st pizzor och 18starköl. Hon som vägde mig på morgonen. Tittade på mig och sa "du kommer dö". Inte gjorde jag det. 15år senare ungefär och jag är på nytt hos psykolog och läkare. Men nu är det för jag kan fan inte äta kohydrater och salt för då sprängs jag som dynamit.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback