Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-25, 14:42
  #1
Medlem
Hej. Jag har blivit helt insnöad på att skaffa mig en ATV, specifikt då en TGB 525 target 2009.

Den jag har fastnat för har inte ens gått 100 mil och ser ut som ny i övrigt.

Jag har inte provkört den ännu då det är en bit att åka och jag måste fixa det ekonomiska först.

Men vad tror ni om en sådan maskin till en nybörjare? Det jag tänkt ha den till är att köra lite i skogen för skojs skull. Blir kanske några resor på 5 km landsväg till jobbet ibland. Har även tänkt skaffa en plig då det tar ca 1 timma att skotta uppfarten här hemma.

Hur är det med stypningen på denna modell, är den lätt att ta bort?

Tacksam för snabba svar
Citera
2017-07-28, 22:55
  #2
Medlem
Gretzzs avatar
Ha roligt med den i skogen passar den säkert bra för, men att ploga med den kan du nog helt glömma om du nu inte tänkt dig flytta lite nysnö.
Citera
2017-07-28, 23:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretzz
Ha roligt med den i skogen passar den säkert bra för, men att ploga med den kan du nog helt glömma om du nu inte tänkt dig flytta lite nysnö.

Jag tänker då att tex ploga uppfarten och trottoaren, inget värre än så.

Du råkar inte veta något bra ställe att köpa reservdelar på till just TGB eller är det mycket universalsaker till ATV?
Citera
2017-07-31, 12:52
  #4
Medlem
Gretzzs avatar
Var du kan köpa reservdelar vet jag inte men prova denna sida https://www.atvforum.se/ där diskuteras fyrhjulingar av alla märken.

Det beror givetvis på vilka krav du har på plogningen, jag har själv en maskin som är större än din, och att ploga utan fyrhjulsdrift är inget som funkar speciellt bra, men som sagt snömängden samt skicket på snön, blötsnö väger ordentligt den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback