Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-27, 22:17
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Snygga ja, men kvalitén var inget vidare. Färgsläpp och ärgad naken aluminium är tyvärr inget ovanligt.

Det var så du menade, har ingen koll på kvalitén på Lexus fälgar men vi är överens att de är snygga.
Citera
2017-08-02, 23:26
  #14
Medlem
På det exemplar jag kollade up på Transportstyrelsen var uppgifterna att bilen drar över en liter milen blandad körning. Kan det verkligen stämma?
Citera
2017-08-03, 17:37
  #15
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkjak
På det exemplar jag kollade up på Transportstyrelsen var uppgifterna att bilen drar över en liter milen blandad körning. Kan det verkligen stämma?

Inte långt ifrån i alla fall:
https://www.spritmonitor.de/de/ueber...56&powerunit=2

Det är ganska törstiga bilar och IS 300:an är ännu värre.
Citera
2017-08-03, 18:33
  #16
Medlem
TeEsErs avatar
IS200 var minsta modellen, försökte nog matcha typ BMW 3-serie. Det är en rätt bra bil som är värd sina pengar men någon lyxbil var det aldrig. Det som jag personligen tycker alltid har legat Lexus i fatet är inredningen. Det är först på senare år de har skärpt till sig. Fram till långt in på 2000-talet såg det ut som valfri Toyota/Mazda med mycket mörk och hård plast överallt.

Jag hade inte betalat något överpris för en IS200 jämfört med en motsvarande Mazda/Toyota/Honda eller liknande bil. På så gamla bilar är det allmänna skicket och känslan det viktigaste.

/T
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback