Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-25, 11:54
  #1
Medlem
Hjälp snälla fb. Har mobilt bredband. Den porten fungerar bra. Testat datamusen i den med så allt fungerar. Sen på andra sidan datorn är en usb port som ja måste använda. Verkar gå in perfekt men står att usb enheten inte känns igen av windows. Hur fan ska jag göra?
Citera
2017-07-25, 12:30
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azadora
Hjälp snälla fb. Har mobilt bredband. Den porten fungerar bra. Testat datamusen i den med så allt fungerar. Sen på andra sidan datorn är en usb port som ja måste använda. Verkar gå in perfekt men står att usb enheten inte känns igen av windows. Hur fan ska jag göra?
Vad är det för USB-enhet som inte känns igen?
Citera
2017-07-25, 13:56
  #3
Medlem
RingInteSnutens avatar
Är det en usb 3 enhet du försöker köra i ett usb2 uttag?
Citera
2017-07-26, 01:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azadora
Hjälp snälla fb. Har mobilt bredband. Den porten fungerar bra. Testat datamusen i den med så allt fungerar. Sen på andra sidan datorn är en usb port som ja måste använda. Verkar gå in perfekt men står att usb enheten inte känns igen av windows. Hur fan ska jag göra?
Kanske grundläggande steget du bör göra är att följa normala regler när du önskar ställa en fråga. Dvs fundera igenom vad som representerar en bra fråga - har du t ex bidragit med all nödvändig information för att någon som läser frågan skall kunna ha en chans att svara?

Du nämner inte vilken dator.
Du nämner inte vilken version av Windows.
Du nämner inte vad det är för enhet du kopplar in - så igen möjlighet att veta om det är någon enhet som inte skall kunna detekteras korrekt utan installation av specifik drivrutin.

Du nämner inte heller om du t ex kikat i Windows listning av hårdvara efter några frågetecken representerande okänd hårdvara.
Citera
2017-07-26, 18:03
  #5
Medlem
Är drivrutinerna till USB3 installerade ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback