Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-25, 10:59
  #1
Medlem
Var lite osäker på vart jag skulle placera den här tråden. Hur som helst. Tidigare innan sommaren så körde jag deff, ganska lite energi i kroppen (kcal) då sov jag ganska bra. Men nu efter sommaren så har jag ökat mitt energiintag runt 400-500 kcal och känner att jag har svårt att somna på kvällarna.

Jag tränar ungefär vid halv 8, tar en energidryck och banan innan sen är jag där i maximalt 2 timmar. Sen hem och käka. Sen sova vid 11 halv 12. Men inatt kunde jag fan inte sova... Var så jäkla pigg. Vad kan man göra?
Citera
2017-07-25, 11:13
  #2
Medlem
När jag tränar sent så brukar jag ta en stor måltid innan träningen och sedan något lätt efter träningen, typ en frukt och ett glas mjölk. funkar skitbra
Citera
2017-07-25, 11:20
  #3
Medlem
S.O.Stolps avatar
Spontant säger jag skippa energidrycken.

Sommarn är inte slut btw ;-)
Citera
2017-07-25, 15:53
  #4
Medlem
MrBulldoggs avatar
Varför börjar du träna så sent, om du ska vara där och harva i två timmar? Du är ju inte klar med träningen förrän 21:30, vilket kan påverka sömnen kort därefter. Det lägre kalorieintaget tidigare kan ha kontrat effekten något, men rent generellt tar det en stund för kroppen att gå från 100 (hård träning) till 0 (sömn).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback