Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-25, 02:15
  #1
Medlem
Hej det är så att en bekant, vi säger bekant, nära bekant, kom över idag och hade mdma kristaller med sig, jag är lite osäker, men vill testa, frågar honom om det är lugnt med antidepressiva, han säger jaja, jag börjar med 300mg, när jag bad om liten dos, sen känner jag inget, får 100mg till... sen googlar jag, jag äter venlafaxin 150 mg/dag, och tog medicinen som vanligt imorse, hur orolig borde jag vara, borde jag uppsöka akuten? Kan tillägga att jag har ganska kraftiga hallisar...
Citera
2017-07-25, 02:23
  #2
Medlem
JussiBs avatar
Ta det lugnt.
När tog "Din bekant" mdma? Troligtvis går det värsta över snart.
Citera
2017-07-25, 03:01
  #3
Medlem
Jag har tagit mdma, och är på venlafaxin + 400mg mdma, är det lugnt eller ska jag vara uppmärksam på något? :/
Citera
2017-07-25, 03:35
  #4
Medlem
Mdma funkar inte när man går på snri/ssri.

har för mig att man kan få serotonergt syndrom och det kan vara livshotande, kan ju kolla om du har några av symptomen.

Och det kanske är bättre att vara på säkra sidan och dra till sjukhuset endå?, för är rätt säker att det inte är en bra kombo för hjärnan iaf.
Citera
2017-07-25, 03:45
  #5
Medlem
Jo men förstår inte riktigt hur jag känner av det? Jag hallicunerar kraftigt, svettas och fryser, käken är lite spänd, ångest upp och ner, jätte trött i två sekunder sen vaken fast känns som jag är långt ifrån att förstå hur verkligheten är uppbyggd..
Hjärtat slår också inte snabbt, men hårt. Ska jag vara orolig?
Citera
2017-07-25, 03:47
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killingwords
Jo men förstår inte riktigt hur jag känner av det? Jag hallicunerar kraftigt, svettas och fryser, käken är lite spänd, ångest upp och ner, jätte trött i två sekunder sen vaken fast känns som jag är långt ifrån att förstå hur verkligheten är uppbyggd..
Hjärtat slår också inte snabbt, men hårt. Ska jag vara orolig?

Ring ambulans
Citera
2017-07-25, 03:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troendemann
Ring ambulans

Är det så allvarligt verkligen? Oh jag borde kollat upp detta INNAN
Tror du det kan vara dödligt?
Citera
2017-07-25, 03:52
  #8
Medlem
Bäst att vara på säkra sidan, kan ju vara riktigt farligt, kanske inte är det, men låter verkligen inte bra.
de har ju endå tystnadsplik.
Citera
2017-07-25, 03:55
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troendemann
Bäst att vara på säkra sidan, kan ju vara riktigt farligt, kanske inte är det, men låter verkligen inte bra.
de har ju endå tystnadsplik.

Har läkarna på akuten tystnadsplikt?
Jag är allt lite orolig kan jag ju säga.. men samtidigt så kommer jag göra två viktiga personer besvikna på mig. Så vill inte ge upp för snabbt och åka iväg 🙈
Citera
2017-07-25, 03:57
  #10
Medlem
Jag hoppas verkligen att du ringer ambulans, vore riktigt dumt att chansa.
Citera
2017-07-25, 03:59
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killingwords
Har läkarna på akuten tystnadsplikt?
Jag är allt lite orolig kan jag ju säga.. men samtidigt så kommer jag göra två viktiga personer besvikna på mig. Så vill inte ge upp för snabbt och åka iväg 🙈

Lovar dig att ifall de bryr sig om dig* blir de 100x mer besvikna på dig ifall de ser denna tråden och du dött, än ifall de får reda på att du åkt in till akuten. Jag är säker på att de är tystnadsplikt om du är över 18 år gammal, och ifall du inte är över 18 så ring endå.
Citera
2017-07-25, 04:05
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troendemann
Lovar dig att ifall de bryr sig om dig* blir de 100x mer besvikna på dig ifall de ser denna tråden och du dött, än ifall de får reda på att du åkt in till akuten. Jag är säker på att de är tystnadsplikt om du är över 18 år gammal, och ifall du inte är över 18 så ring endå.


Jojo jag är 26. Men det finns en person som hade flippat om han ens tänkte sig att jag skulle in akut om det inte verkligen är akut ? Har inte märkbart ont någonstans och är bara lite förvirrad över världen nu, kan det inte bara va mdmat ö h så går det över? Jag åker helst inte in om jag inte är säker på att det är livshotande 🙈
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback