Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-24, 20:25
  #1
Medlem
Eftersom vi har den här tråden om AKB: (FB) Besvikna moderater över hela landet: AVGÅ Anna Kinberg Batra!

Så undrar jag hur det låter inom S. För en utomstående så framstår Löfven som den sämsta partiledare och människa som någonsin lett ett riksdagsparti, men ändå hör jag inga socialdemokrater som beklagar sig. Troligen för att jag inte känner just några socialdemokrater och de enda historier jag hört har varit i andra hand och de har förstås haft en ton av desperation över att partiet förstörs av människor som Löfven, Sahlin, Johansson osv.

Finns det inga krav på avgång? Ingen öppen kritik? Eller är alla sossar 70+ och röstar vidare bara av gammal vana? Finns det några sossar här på Flashback som kan ge mig lite information?
Citera
2017-07-24, 20:32
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikdem
Eftersom vi har den här tråden om AKB: (FB) Besvikna moderater över hela landet: AVGÅ Anna Kinberg Batra!

Så undrar jag hur det låter inom S. För en utomstående så framstår Löfven som den sämsta partiledare och människa som någonsin lett ett riksdagsparti, men ändå hör jag inga socialdemokrater som beklagar sig. Troligen för att jag inte känner just några socialdemokrater och de enda historier jag hört har varit i andra hand och de har förstås haft en ton av desperation över att partiet förstörs av människor som Löfven, Sahlin, Johansson osv.

Finns det inga krav på avgång? Ingen öppen kritik? Eller är alla sossar 70+ och röstar vidare bara av gammal vana? Finns det några sossar här på Flashback som kan ge mig lite information?
Locket på, Löfven var med i ett lekprogram på tv i fredags som inget hänt, Så ungefär! Svenskarna är jävligt duktiga på glömma, Så deras stategi är locket på tills mediastormen lagts sig.Men undrar hur strategiskt det är av dom andra partierna att inte kräva omval nu? Törs inte , dom vet att dom toskar till SDs fördel. Skithögar ( se KRÄK ) är det iaf
Citera
2017-07-24, 20:33
  #3
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Han är enligt en extremt väl insatt källa populär inom partiet. Alla kan ju inte vara nöjda men få klagar.
Citera
2017-07-24, 20:35
  #4
Medlem
ElvisFans avatar
Sossarna har inte lyckats skaka fram något vidare vettiga partiledare de senaste åren. De inser kanske att Lövet är illa men ett byte kan bli värre. Lövet har visserligen gjort bort sig nu men han verkar inte ha samma lik i garderoben som Muslimen och Ljugarn.
Citera
2017-07-24, 20:37
  #5
Medlem
Kebabfysikers avatar
Kan tyvärr inte svara på den frågan längre, då alla jag känner som tidigare varit Socialdemokrater idag röstar på SD.
Citera
2017-07-24, 20:37
  #6
Medlem
Lawlines avatar
Dom flesta har nog insett att kritik mot deras ledare hjälper inte. Därför så lämnar dom partiet och röstar på andra. Det är endast dom som vill vara PK som stannar kvar i den sjunkande båten och följer med till slutet.
Citera
2017-07-24, 21:32
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikdem
Eftersom vi har den här tråden om AKB: (FB) Besvikna moderater över hela landet: AVGÅ Anna Kinberg Batra!

Så undrar jag hur det låter inom S. För en utomstående så framstår Löfven som den sämsta partiledare och människa som någonsin lett ett riksdagsparti, men ändå hör jag inga socialdemokrater som beklagar sig. Troligen för att jag inte känner just några socialdemokrater och de enda historier jag hört har varit i andra hand och de har förstås haft en ton av desperation över att partiet förstörs av människor som Löfven, Sahlin, Johansson osv.

Finns det inga krav på avgång? Ingen öppen kritik? Eller är alla sossar 70+ och röstar vidare bara av gammal vana? Finns det några sossar här på Flashback som kan ge mig lite information?

Just nu spelar Löfven bluffpoker med regeringsinnehavet som insats. Hans spinndoktor trodde nog det skulle vara slut med regerandet om Transportstyrelsens och kommunikationsdepartementets inkompetens blev blottad. Därför har Löfven nu sagt att han inte vetat om haveriet. Klarar han denna bluff utan att bli motbevisad så kommer han styrkt ur krisen. Då växer personkulten . Men så blir det nog inte. Högmod går före fall . Även inom S. (Sahlin Juholt )
Citera
2017-07-24, 22:04
  #8
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Dom flesta har nog insett att kritik mot deras ledare hjälper inte. Därför så lämnar dom partiet och röstar på andra. Det är endast dom som vill vara PK som stannar kvar i den sjunkande båten och följer med till slutet.

Inte enbart. Det finns rätt många hjärndöda hjon också, typ de 70-plussare som ts nämnde, som gillar Löfven och bortrationaliserar precis all idioti som kommer från honom. Dissonansreducering, helt enkelt. Lite som "jag har ju själv röstat på honom och han har ju ändå varit fosterbarn, faderslös och oälskad och med fetalt alkoholsyndrom men ändå jobbat upp sig och blivit vår nya Per-Albin, så det måste ju vara en rejäl karl. Bra för Sverige."

Jag försöker aktivt i vardagen att inte vara så cynisk, men ibland blir man lite matt.
Tack och lov är hans fanbase på utdöende, medelåldern är rätt hög.

Hur det ser ut inom den "aktiva socialdemokratin", dvs lägre politiker och rörelsefolk, har jag ingen aning om, men det är väl rimligt att anta att hjonen finns där också. Tillsammans med levebrödssossarna, en underart av hjon, som väl också aktar sig för att ha några starkare åsikter innan de eventuellt fått en egen plattform. Jag tror att det där kan vara en bidragande förklaring till att vi inte ser samma kritik av ledarskapet som i andra partier, väldigt många har S att tacka för brödfödan, helt enkelt.
Citera
2017-07-24, 23:03
  #9
Medlem
Europes avatar
När jag gissade på Löfven som nästa partiledare, så hade jag inte sett någon annan framföra det tipset i massmedia, här på Flashback eller bland folk i övrigt. Enda anledningen jag tippade på honom som eventuellt nästa partiledare var för att jag såg honom som en eventuellt fungerande kompromisskandidat som de flesta inom partiet kunde tänka sig leva med. Innan dess, som en led i maktkampen mellan Sahlin- och Juholt-falangerna, vänster- och högerfalangen, så var det ju rätt aggressiva toner inom partiet, där många sossar helt öppet anklagade andra sossar för att vara förrädare, infiltratörer m.m. I mina ögon såg det så illa ut att jag inte uteslöt att partiet en gång skulle kunna tänkas splittras.

Så närliggande frågeställningar är: hur ser det ut med splittringen inom partiet idag? Är det lika känsligt idag? Finns det någon annan inom sossarna som skulle kunna tänkas ta över partiledarskapet och bli någorlunda accepterad inom alla fraktioner? Vore det mindre känsligt idag att välja någon som inte är en lika uppenbar kompromisskandidat? Finns det ens några uppenbara kandidater?

Jag har i förbigående själv ingen insyn i partiet.
Citera
2017-07-25, 03:11
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Sossarna har inte lyckats skaka fram något vidare vettiga partiledare de senaste åren. De inser kanske att Lövet är illa men ett byte kan bli värre. Lövet har visserligen gjort bort sig nu men han verkar inte ha samma lik i garderoben som Muslimen och Ljugarn.

Efter vad jag har sett av Löfvens insats (när de inte gömmer undan honom) så hade nog till och med Sahlin varit ett enormt mycket bättre val innan hon nu avslöjades och försvann.

Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Kan tyvärr inte svara på den frågan längre, då alla jag känner som tidigare varit Socialdemokrater idag röstar på SD.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Dom flesta har nog insett att kritik mot deras ledare hjälper inte. Därför så lämnar dom partiet och röstar på andra. Det är endast dom som vill vara PK som stannar kvar i den sjunkande båten och följer med till slutet.

Jo, jag antar att de flesta som haft lite vett i skallen lämnat sedan länge, men kanske 60% av väljarna finns ju kvar. De får ungefär 25% i undersökningarna har jag för mig. Hur resonerar den sortens människor?

Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Hur det ser ut inom den "aktiva socialdemokratin", dvs lägre politiker och rörelsefolk, har jag ingen aning om, men det är väl rimligt att anta att hjonen finns där också. Tillsammans med levebrödssossarna, en underart av hjon, som väl också aktar sig för att ha några starkare åsikter innan de eventuellt fått en egen plattform. Jag tror att det där kan vara en bidragande förklaring till att vi inte ser samma kritik av ledarskapet som i andra partier, väldigt många har S att tacka för brödfödan, helt enkelt.

Jo det är ju en anledning att hålla fast vid partiet, men om man är beroende av partiet för brödfödan så borde man ju ha en hel del önskemål på annan ledare.

Helt enkelt; jag kan förstå att folk hänger kvar i partiet av alla möjliga skäl, men varför är man inte i uppror? Eller är man det men media vägrar rapportera? Enda anledningen att jag känner till uttryckligt missnöje mot AKB är ju för att media skriver om det.

Och läser man OU i början av Juli så hade 39% av väljarna förtroende för Löfven. Sen kan man väl säga både det ena och andra om OU i Sverige, men signalen jag får är i alla fall att de sossar som är kvar verkar ha någon form av mentalt handikapp eller vara fullständiga fundamentalister.
Citera
2017-07-25, 05:12
  #11
Medlem
Jag gissar Heja Steffe!?
Citera
2017-07-25, 05:57
  #12
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikdem
Eftersom vi har den här tråden om AKB: (FB) Besvikna moderater över hela landet: AVGÅ Anna Kinberg Batra!

Så undrar jag hur det låter inom S. För en utomstående så framstår Löfven som den sämsta partiledare och människa som någonsin lett ett riksdagsparti, men ändå hör jag inga socialdemokrater som beklagar sig. Troligen för att jag inte känner just några socialdemokrater och de enda historier jag hört har varit i andra hand och de har förstås haft en ton av desperation över att partiet förstörs av människor som Löfven, Sahlin, Johansson osv.

Finns det inga krav på avgång? Ingen öppen kritik? Eller är alla sossar 70+ och röstar vidare bara av gammal vana? Finns det några sossar här på Flashback som kan ge mig lite information?

Ok, det här är spekulationer från min sida men en gissning är att partiet inte har råd med en öppen partiledarstrid till, samtidigt så kryllar det väl inte av alternativ heller, och definitivt inte nu i den här sörjan som har uppstått. Löfven är samtidigt perfekt - För Löfven är partiet och makten viktigare än allt annat, även viktigare än Sverige som land vilket resultatet av förd politik tydligt vittnar om. Han gör som han blir tillsagd oavsett konsekvenserna, att lyda husse - det är att ta ansvar i Löfvens värld. Det är därför han aldrig ger uttryck för några originella tankar eller visioner.

Inte ens "sjusovarna" vill ju avsätta honom, dels för att hans insats gynnar alla andra mer än sossarna själva samtidigt som krisen i landet är så stor att det lämpar sig bättre att stå vid sidan av och titta på och ge sken av att ta ansvar istället för att faktiskt agera. Löfven är helt enkelt det perfekta bondeoffret.

Det är så jag upplever det iallafall.
__________________
Senast redigerad av RobRoys 2017-07-25 kl. 05:59.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback