Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-24, 18:30
  #1
Medlem
KemikalienXs avatar
Hej,

Jag undrar om någon vet ett mobilabonnemang med rörligt pris (från 0kr) på samtal sms/mms men med fast pris på en viss mängd datatrafik?

Vet att Tele2 erbjöd detta för några år sedan men de verkar ha dragit in det. Abonnemanget såg ut ungefär såhär:

Kod:
Samtal: 0kr (öppningsavgift 0.89öre, 0.69öre/min) 
SMS/MMS: 0.69kr/sms, 1.29/mms
Datatrafik: Fast pris 299kr/mån (20GB) 

Detta innebar att man kunde ha ett telefonnr men slippa betala för det (ifall det inte användes).

Som ett mobildata-abonnemang fast med ett telefonnr.
__________________
Senast redigerad av KemikalienX 2017-07-24 kl. 18:39.
Citera
2017-07-24, 20:47
  #2
Medlem
KemikalienXs avatar
Ett alternativ verkar vara att skaffa ett mobilt bredband med SIM-kort och ett Skype-nummer. Problemet är att det inte går att flytta sitt nuvarande nummer till Skype vilket gör att man fuckar upp ev. tvåstegsverifiering etc. som är kopplat till det numret.

Har någon en annan lösning?
Citera
2017-07-24, 20:50
  #3
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemikalienX
Hej,

Jag undrar om någon vet ett mobilabonnemang med rörligt pris (från 0kr) på samtal sms/mms men med fast pris på en viss mängd datatrafik?

Vet att Tele2 erbjöd detta för några år sedan men de verkar ha dragit in det. Abonnemanget såg ut ungefär såhär:

Kod:
Samtal: 0kr (öppningsavgift 0.89öre, 0.69öre/min) 
SMS/MMS: 0.69kr/sms, 1.29/mms
Datatrafik: Fast pris 299kr/mån (20GB) 

Detta innebar att man kunde ha ett telefonnr men slippa betala för det (ifall det inte användes).

Som ett mobildata-abonnemang fast med ett telefonnr.

Fast förr när det fanns dessa rörligt pris-abonnemanget så hade man fortfarande en fast månadsavgift och det var avgiften för datamängden. Dock vet jag ej om det finns någon operatör idag som erbjuder just rörligt pris.
Citera
2017-07-25, 15:09
  #4
Medlem
KemikalienXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Fast förr när det fanns dessa rörligt pris-abonnemanget så hade man fortfarande en fast månadsavgift och det var avgiften för datamängden. Dock vet jag ej om det finns någon operatör idag som erbjuder just rörligt pris.

Fast pris för datan gör inget! Verkar som de har försvunnit ja. Till och med kontokort är dyrt och omständigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback