Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-24, 18:34
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Okej, men jag utgår från att han kan svenska och alltså har anknytning till Sverige.

Så du ska sätta dit han för att du inte får uttrycka dina "originella tankar" på en faktabaserad hemsida? Lust att ge några exempel?
Det är på engelskspråkiga wikipedia, det jag skrev och som plockades bort var på engelska. Det kräver inga kunskaper i svenska och ingen anknytning till Sverige. Om personen hade bott i Sverige hade jag inte behövt ställa frågan!

Jag vill inte ange vem personen är eller vilka sidor. Jag vill veta hur det går att sätta dit utlänningar utomlands på distans!
Citera
2017-07-24, 18:46
  #14
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartainsekter
Det är på engelskspråkiga wikipedia, det jag skrev och som plockades bort var på engelska. Det kräver inga kunskaper i svenska och ingen anknytning till Sverige. Om personen hade bott i Sverige hade jag inte behövt ställa frågan!

Jag vill inte ange vem personen är eller vilka sidor. Jag vill veta hur det går att sätta dit utlänningar utomlands på distans!

Inte? Hur hade du löst det om personen var svensk då? Tycker du att det ska finnas så mycket utrymme för "originella tankar" på en sida som Wikipedia då? Originella fakta?
Citera
2017-07-24, 18:53
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Inte? Hur hade du löst det om personen var svensk då? Tycker du att det ska finnas så mycket utrymme för "originella tankar" på en sida som Wikipedia då? Originella fakta?
Hur jag hade gjort om personen hade bott i Sverige har inte du med att göra. Jag vill veta hur jag kan göra när personen bor utomlands.

Och ja, jag vill få censurjäveln ur vägen.
Citera
2017-07-24, 19:00
  #16
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartainsekter
Hur jag hade gjort om personen hade bott i Sverige har inte du med att göra. Jag vill veta hur jag kan göra när personen bor utomlands.

Och ja, jag vill få censurjäveln ur vägen.

Så alla ska få skriva vad dom vill på Wikipedia och det ska inte fås tas bort? Kan du inte lista ut hur du gör det mot en utlänning så har du inte en susning om hur du gör i Sverige heller.
Citera
2017-07-24, 19:07
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Så alla ska få skriva vad dom vill på Wikipedia och det ska inte fås tas bort?
Nu menar jag inte random nonsens som säger emot sig självt utan genomtänkta åsikter som bara inte stämmer exakt med vad som står i referenserna. Lite originalforskning och så.

Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Kan du inte lista ut hur du gör det mot en utlänning så har du inte en susning om hur du gör i Sverige heller.
Om personen bodde relativt nära hade jag kunnat plantera något olagligt. Hur jag gör med en person som bor mycket långt bort vet jag inte. Det är skillnad.
Citera
2017-07-24, 19:11
  #18
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartainsekter
Nu menar jag inte random nonsens som säger emot sig självt utan genomtänkta åsikter som bara inte stämmer exakt med vad som står i referenserna. Lite originalforskning och så.


Om personen bodde relativt nära hade jag kunnat plantera något olagligt. Hur jag gör med en person som bor mycket långt bort vet jag inte. Det är skillnad.

Dina åsikter har inte på Wikipedia att göra, det är endast fakta som är intressant där. Dina tankar går med största sannolikhet emot sunt förnuft och är allmänt fel, admins och liknande på wikipedia gör inga ändringar om det som skrivits är korrekt.

Lägg ner dina tankar på hämnd, du kommer mer största sannolikhet bara sätta dig själv i klistret (du verkar inte vara den vassaste kniven i lådan).
__________________
Senast redigerad av TheRickiestRick 2017-07-24 kl. 19:13.
Citera
2017-07-24, 19:16
  #19
Medlem
Nu vill jag inte att trollet therickiestrick svarar mer skit. Jag vill ha konstruktiva svar!
Citera
2017-07-24, 19:23
  #20
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartainsekter
Nu vill jag inte att trollet therickiestrick svarar mer skit. Jag vill ha konstruktiva svar!

Det kommer du inte få. Det säger sig väl självt att så länge du inte är en hacker så finns det inget du kan göra.

Är inget troll. Du blev visst lite butthurt för att jag påpekade din ständige följeslagare "elefanten i rummet" som följer dig tråd in och tråd ut.
Citera
2017-07-24, 22:58
  #21
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartainsekter
Regel 1.04 gäller inte att tipsa enskilda personer:

1.04. Uppvigling

Det är förbjudet att uppvigla eller att organisera brottslig verksamhet från forumet.
Dölj förtydligande av denna regel.

Denna regel finns för att förhindra uppmaningar om att bryta mot lagen. Det är tillåtet att diskutera brottslig verksamhet, men inte att uppmana allmänheten att bryta mot lagen.

För att ett inlägg ska omfattas av regeln krävs det att det riktar sig mot en grupp människor och inte till en enskild person. Uppmaning till en enskild person att exempelvis hacka konton eller att sätta eld på en persons bil är inte att betrakta som uppvigling.

Det måste även röra sig om en uppmaning till brottslig gärning för att det ska vara uppvigling. Brott som kan vara aktuella är exempelvis datorintrång (det vill säga att man ber andra användare att hacka ett konto) och ofredande.

Vi befinner oss definitivt inom regelns omfattning här. Eftersom du inte själv har råd att agera på plats så innebär det att du måste organisera detta. Det innebär att fler än du själv blir inblandade och därför brott mot 1.04.
Du får naturligtvis pröva detta i lämplig instans, tex hos mod om du blir avstängd.

Fortfarande tycker jag att du skall posta dina åsikter i ett forum som din belackare inte kontrollerar, det handlar helt enkelt om att få fler följare. Även om hens åsikter är spridda över hela internet kan du fortfarande bemöta dem, allt handlar om vilka forum du väljer.
Citera
2017-07-24, 23:09
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnDodTiger
Vi befinner oss definitivt inom regelns omfattning här. Eftersom du inte själv har råd att agera på plats så innebär det att du måste organisera detta. Det innebär att fler än du själv blir inblandade och därför brott mot 1.04.
Du får naturligtvis pröva detta i lämplig instans, tex hos mod om du blir avstängd.

Fortfarande tycker jag att du skall posta dina åsikter i ett forum som din belackare inte kontrollerar, det handlar helt enkelt om att få fler följare. Även om hens åsikter är spridda över hela internet kan du fortfarande bemöta dem, allt handlar om vilka forum du väljer.
Inte nödvändigtvis, någon kan tipsa mig om ett lätt sätt att få idiotens 3dprinter att skriva ut ett vapen eller något.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback